پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۷
کد مطلب : 126325

بی‌آبرویی مدعیان

جهان در حالی معطوف به نسل‌کشی و جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در جنین و نیز موج گسترده سرکوب‌ها در فرانسه و...
جهان در حالی معطوف به نسل‌کشی و جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در جنین و نیز موج گسترده سرکوب‌ها در فرانسه و نیز شوک ناشی از کشتارهای هر روزه در خیابان‌ها و مدارس آمریکا به دلیل قانون ازادی حمل سلاح و نیز جنگ افروزی سران غرب بویژه انگلیس و آمریکا در اوکراین است که در اقدامی مغایر با اولویت‌های جهانی، شورای حقوق بشر نشستی را در باب ایران برگزار کرد. نشستی که مدعی گزارش هیات حقیقت یاب درباب آنچه نقض حقوق بشر در پاییز سال گذشته نامیده‌اند بوده است. این اقدام در حالی صورت گرفته است که در باب آن چند نکته قابل توجه است.
نخست آنکه این نشست تکرار همان رویکردهای غیرمنصفانه و غیر عادلانه است که تلاش نموده تا ایران را کشوری استثنایی معرفی نماید حال آنکه ایران همواره از پیشگامان حقوق بشر و امنیت جهان بوده است و اگر مبنا بر استثنا شدن بوده قطعا رژیم صهیونیستی و بسیاری از کشورهای اروپایی همچون فرانسه، انگلیس، آلمان در کنار آمریکا در اولویت بررسی پرونده‌هایشان باید قرار می‌گرفتند. نکته مهم آنکه گزارش ادعایی بر اساس ادعاها و اطلاعات افرادی معلوم الحال خارج از ایران و گروهک‌های تروریستی همچون منافقین تهیه شده و هیچ تناسبی با واقعیات داخل ایران ندارد. این کمیته ادعایی، هیچ سفری به ایران نداشته است و بر اساس گزارش‌های مغرضانه افراد و کشورهایی معلوم الحال تهیه شده که پیش از نیز گزارش‌های شورای حقوق بشر را با رویکردی کاملا غیر منطقی و ضد ایرانی بر اساس توهمات ذهنی خویش به نگارش در آورده بودند.
دوم آنکه نوع پوشش رسانه‌های غربی از جمله فارسی زبانان به این نشست جای تامل بسیار دارد چنانکه این رسانه‌ها با قطع تمامی اخبارشان صرفا به برجسته سازی این نشست آن هم با رویکرد گزینی ضریب دادن به ادعاهای سخنرانان غربی علیه ایران پرداختند و هیچ گونه صداقتی در رفتار رسانه‌ها نبوده است که خود سندی آشکار به سیاسی کاری برگزاری چنین نشستی می‌باشد.
سوم آنکه گزارش ادعایی با سخنرانی‌های یک جانبه و تکراری نمایندگان کشورهای غربی و کشورهای ذره‌بینی علیه ایران در حالی صورت گرفت که این مدعیان حقوق بشر هیچ اشاره‌ای به جنایات صورت گرفته از سوی اغتشاشگران و آشوب گران که گاه همانند جنایات داعش وار بوده که کشتار شاه‌چراغ و شهادت دهها نفر از نیروی انتظامی و مردم عادی را به همراه داشته نکرده اند. آنها اشاره‌ای به رفتارهای تحریک آمیز و موزیانه رسانه‌های غربی بویژه فارسی زبانان که با صدها هزار خبر جعلی و دروغ محرک جوانان و به خیابان آمدن آنها و درگیری‌های خیابانی بوده‌اند نداشته‌اند. رسانه‌هایی که با ادعای حقوق بشر و حمایت از زنان به آتش اغتشاش در ایران دمیده  و به تحریک تجزیه طلبان و آموزش ساخت مواد منفجره و استفاده از سلاح برای تبدیل ایران به میدان جنگ داخلی، پرداختند و در یک هفته گذشته با سانسور شدید خبری به توجیه سرکوب و کشتار مردم فرانسه پرداختند. آنهایی که امروز در برابر کشتار جنین و روزهای خونین خیابان‌ها و مدارس آمریکا و یا افشای پرونده جنایات سربازان انگلیسی، آمریکایی، استرالیایی و کانادایی در دوران اشغال افغانستان و نسل کشی بومیان توسط دولت کانادا و انگلیس سکوت کرده‌اند بار دیگر با ادعاهای حقوق بشری اشک تمساح در نشست شورای حقوق بشر ریخته و نسخه تنبیه و مجازات ایران را تجویز کرده‌اند.
 نکته پایانی آنکه نشست به اصطلاح حمایت از زنان و مردم ایران در حالی در شورای حقوق بشر برگزار شد که شهریور سال گذشته خانم دوهان نماینده ویژه سازمان ملل در باب پیامدهای اقدامات قهری یک جانبه در گزارشی تحریم‌ها علیه ایران را رسما جنایت علیه بشریت و ناقض قوانین بین‌المللی و بشر دوستانه دانسته و ضمن تاکید بر لزوم لغو سریع تحریم‌ها مجازات عاملان و آمران این تحریم‌ها را خواستار شد حال آنکه تا به امروز سازمان ملل و شورای حقوق بشر برای تحقق این مطالبه هیچ اقدامی صورت نداده و حتی به تشدید تحریم‌ها از جمله در حوزه دارویی پرداخته است. رفتار غیر انسانی شورای حقوق بشر و سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر، سندی آشکار بر دروغین بودن، سیاسی کاری و بی‌منطق بودن نشست شورای حقوق بشر با ادعای بررسی گزارش هیات حقیقت یاب در باب وضعیت زنان و مردم ایران است. نشستی که رسما می‌توان آن را نشستی برای بی ابرویی مدعیان حقوق بشر و نشانه‌ای بر الزام رویکرد جهانی به تغییر نظام بین‌الملل از یک جانبه‌گرایی بی‌منطق و ضد بشری غرب به چند جانبه‌گرایی عدالت محور می‌باشد که مواضع حمایتی بسیاری از اعضا از ایران نشانگر آغاز حرکت در این مسیر است.
 
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcgx39qnak9xw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی