شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۵
کد مطلب : 126327

جشن همدلی عاشقانه با علی (ع)

جشن بزرگ عید غدیر،‌عید ولایت و امات مولای متقیان علی (ع) دیروز در سراسر کشور برگزار شد...
جشن بزرگ عید غدیر،‌عید ولایت و امات مولای متقیان علی (ع) دیروز در سراسر کشور برگزار شد. پیام چنین جشن‌هایی که دومین تجربه را به خود دیده همدلی، همراهی، صمیمیت و دوستی میان آحاد و اقشار مردم است.
قطعاً همدلی مردم بسیاری از دشمنی‌ها، توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را خنثی می‌کند و چه راهی بهتر و ارزنده‌تر از آن که حول محور ولایت امیر مؤمنان باشد.
این روزها دشمن سعی دارد تا با ایجاد فضای تضاد و دو قطبی در کشور به ویژه میان مردم، فاصله‌ها را زیاد کند و تبدیل به دشمنی میان مردم کند،‌دشمنان هر راهی را رفتند و آزمایش کردند تا بتوانند این انقلاب مردمی را به نابودی بکشانند اما تاکنون موفق نبوده‌اند هر چند ضرباتی وارد کردند.
با وجود اعتقادات بزرگ و عمیق مذهبی که از سرچشمه وجود مبارک امیر مؤمنان دل‌های مردم را سیراب و لبرز کرده است، هیچگاه شکست ایران اسلامی متصور نخواهد بود.
شرط تدام انقلاب و سرافرازی ایران تبعیت از آموزه‌‌های اسلامی، تشیع و ائمه اطهار(ع) است که سرسلسله آن بزرگواران مولای عشق علی (ع) است که مردم ایران به امام نخست خود ارادت خاصی دارند.
جلوه عشق و ارادت مرم به علی (ع) دیروز در جشن بزرگ غدیر به روشنی هر چه تمامتر دیده شد و دنیا را از چنین حضور عاشقانه‌ای شگفت زده کرد. هر چند خناسان و نسناسان همچون گذشته سعی بر تخریب این جشن بزرگ داشتند اما با یا وجود مردم با حضور میلیونی خود پاسخ آنها را دادند.
آنچه در غدیر باید به آن نسبت به دیگر ابعاد توجه کرد، تبعیت محض امیر مؤمنان از رسول خدا بود که در طول مدتی که حضرت محمد(ص) در قید حیات بودند، یک نمونه نمی‌توان یافت که علی(ع) سرپیچی کرده باشد یا حتی شک و شبهه‌ای نسبت به مسئله‌ای داشته باشد.
تبعیت مولای متقیان از رسول اکرم(ص) تبعیت از فرامین باری تعالی و حق بود که نمونه‌ای نمی‌توان در دنیا برای آن یافت. پس از آن که رسول خدا در غدیر خم دست حضرت علی را بالا بردند و او را جانشین بر حق خود اعلام کردند، همان مسیر تبعیت باید پیموده می‌شد. مسیری که مسلمانان را به عزت و سرافرازی می‌رساند که هم دنیا را برای آنها داشت و هم آخرت را.
مشکلات مسلمانان از آنجا آغاز شد که برخی ولایت و امامت علی (ع) را نپذیرفتند و بحای اجرای وصیت رسول خدا، بیراهه رفته و ایشان را خانه نشین کردند هر چند ولایت و امامت حضرت برای مریدانش برقرار و پابرجا بوده و هست، همانگونه که اکنون نیز عاشقان «بوتراب» پیرو علی هستند.
امتداد غدیر نیازمند آن است تا درس‌ها و عبرت‌های آن برای مسلمانان بازگو شود و در باره این واقعه تاریخی با نگاهی عمیق و گسترده نگریسته شود.
اگر مسلمانان به غدیر بازگردند قطعاً مشکلات جهان اسلام حل خواهد شد،‌در جایی که همه مسلمانان از شیعیان و اهل سنت بر واقعه غدیر اشتراک دارند و حتی آنهایی هم که ولایت و امامت علی (ع) را در روز غدیر بپذیرفتند،‌ اما هیچگاه نتوانستند آن را انکار و کتمان کنند.
غدیر خم همچون خورشیدی تابناک در آسمان جهان اسلام می‌درخشد تنها کافی است چشم دل گشوده شود تا از همگان از انوار این تلألو بهره‌مند شوند.
غدیر، آغاز امتداد ظهور است، برای آن باید آماده شد و تا غدیر را باور نداشته باشیم،‌ نمی‌توانیم آماده ظهور فرزند علی (ع) باشیم.  تبعیت از مولای متقیان باید در عمل باشد، غدیر تنها یک واقعه‌ تاریخی نیست، مقطعی بسیار مهم و سرنوشت ساز نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه مردم دنیا است.
شناخت کافی از حضرت علی(ع) وجود داشته باشد، شناساندن شخصیت الهی و ربانی او اگر برای همه جهان صورت گیرد، جاذبه‌ای به وجود خواهد آمد که بسیاری را مریدش خواهد کرد همانگونه که اکنون با وجودی که تلاش‌های زیادی برای فریب افکار عمومی در جهان نسبت به اسلام،‌ تشیع و ائمه اطهار می‌شود،‌باز هم می‌بینیم که مردم به سوی این دین رهایی بخش گرایش دارند.
رمز رستگاری، ماندگاری بر سر عهدی است که با علی بسته‌ایم.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcirqazyt1arp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی