دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
کد مطلب : 126961

فانوسی که همیشه روشن است

فردا روزی بزرگ برای تمام بشریت است. روزی که هر آن کس که اعتقادی به عدالت، انسانیت، حقانیت مظلوم در برابر ظالم، حقوق بشر دارد فریاد لبیک یا حسین(ع) سر خواهد داد. فردا بار دیگر حماسه اربعین با حضور میلیون‌ها دلداده و شیفته سالار شهیدان در کربلا و و دهها برابر آن جمعیت در سایر نقاط جهان لبیک یا حسین (ع) سر خواهند داد. اربعین در حالی رقم می‌خورد که زن و مرد، پیر و جوان، از هر رنگ و نژادی در کربلا گرد هم می‌آیند در حالی که امنیت این حضور پر شور نه با ارتش‌های قدرت‌های جهانی بلکه توسط زائران و نیز نیروهای مقاومت مردمی تامین می گردد.
مسئله‌ای که نشان می‌دهد که منطقه بدون نیاز به بیگانگان توان تامین امنیت و همزیستی مسالمت آمیز در کنار هم را دارد و اتفاقا این دخالت‌های بیگانگان است که این پیوند‌ها را خدشه دار می‌سازد. همین درس بزرگ است که موجب شده تا غرب تمام ابزارهای رسانه‌ای خویش را برای سانسور این حماسه بزرگ به کار گیری تا مانع آشنایی جهان با فرهنگ حسینی(ع) و ظرفیت‌های جهان اسلام برای همزیستی مسالمت آمیز گردد تا از یک سو اسلام هراسی را در غرب همچنان ترویج نماید و از سوی دیگر دخالت در کشورهای اسلامی را توجیه سازد.
نکته دیگر آنکه، ما ملت امام حسین(ع) هستیم، ما ملت شهادت هستیم، اینها واژگانی آشنا برای ملت بزرگ ایران است که بارها و بارها از زبان مردان بزرگی همچون شهید سپهبد قاسم سلیمانی شنیده و با جان دل احساس کرده‌اند. نگاهی به کارنامه انقلاب اسلامی ملت ایران تا به امروز نشانگر تبلور عملی این واژگان است.در طول ۸ سال دفاع مقدس زنان و مردان این سرزمین بی هیچ ادعا و چشم داشتی در برابر ارتشی از دهها کشور ایستادند و با شهادت، حماسه‌ای بزرگ را رقم زدند. شناخت یزدیان زمان و بصیرت در دشمن شناسی در دفاع از مظلوم بعد دیگر این فرهنگ عاشورایی بوده که نمود آن را در ایجاد جبهه مقاومت برای اعطای آزادی و آزادگی به ملت‌های منطقه می‌توان مشاهده کرد.نکته مهم در این فرهنگ عاشورایی، کوچ از سرزمین خود با هدف اهدای زندگی و آزادی به ملت خویش و سایر ملت‌ها بوده است؛ آنجا که مردانی همچون سپهبد قاسم سلیمانی‌ها، حججی‌ها راهی میدان نبرد با تروریسم تحمیلی به منطقه شدند.
نکته مهم در مدافعان حرم آن است که ملیت‌ها رنگ باخته و جوانانی از سراسر جهان اسلام زیر پرچم مقاومت برای نجات بشریت گردهم آمدند و در دفاع از حرم و حریم فریاد لبیک یا حسین (ع)سر دادند. البته نباید فراموش کرد افرادی همچون شهدای هسته‌ای نظیر شهریاری‌ها و احمدی روشن‌ها،رضایی نژادها، فخری‌زاده‌ها و... که در راه بهره‌گیری از دانش هسته‌ای جهت نجات جان میلیون‌ها انسان به درجه شهادت رسیدند و در دوران کرونا نیز بسیاری در حوزه بهداشت و درمان با تکیه بر الگوی حسینی(ع) حماسه‌ای بزرگ را رقم زدند.
با توجه به آنچه ذکر شد به صراحت می‌توان گفت که راهکار رفع مشکلات امروز کشور، رویکرد به فرهنگ شهادت و ایثار یا همان فرهنگ عاشورایی است که در آن خواسته‌ها و منافع فردی به خواسته‌ها و منافع جمعی و الهی تغییر می‌کند. تجربه سالهای اخیر نشان داد که چشم داشت به وعده‌های سرمایه‌داری تنها زمینه‌ ساز مشکلات گسترده برای کشور شده  و امروز راه رهایی از آن تجربیات سخت را در یک جمله می‌توان یافت و آن تکیه بر فرهنگ عاشورایی است و این فانوسی است که همیشه روشن خواهد ماند.
 
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcceeqss2bqio8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی