سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
کد مطلب : 127611

طرح استیضاح مشکوک!

منطقه درگیر تحولاتی است که می‌تواند تغییرات بزرگی را ایجاد کند، غزه قیام کرده و در عملیاتی غافلگیر کننده،‌ صهیونیست‌ها را شوکه کرده است. رژیم جعلی اسرائیل برای جبران شکست سنگینی که خورده، همچون گذشته دست به جنایت زده اما اینبار شدیدتر و جنایتکارانه تر به کشتار مردم فلسطین مشغول است.
حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به غزه نشانگر عقده‌‌ای سنگین از عملیات طوفان الاقصی است. سران اسرائیل در برخی اظهار نظرات،‌ از طولانی شدن جنگ خبر داده‌اند و برخی هم گفته‌اند که باید غزه به اشغال رژیم صهیونیستی درآید.
شرایط در منطقه بی‌ثبات است، وضعیت به نفع رژیم صهیونیستی نیست، ‌تحولات و واکنش‌های بین‌المللی هر روز علیه اسرائیل بیشتر می‌شود.
تظاهرات گسترده و پر تعداد مردم بسیاری از کشورهای جهان عرصه را برای رژیم صهیونیستی تنگ‌کرده و حامیان آن را نگران کرده است.
حزب الله لبنان در آمادگی کامل نظامی به سر می‌برد و با عملیات‌های دقیق و برنامه ریزی شده علیه نیروهای ارتش اسرائیل، نیش‌های زنبور خود را بر پیکر این رژیم وارد می‌کند. نیروهای حماس در قالب گردان‌های قسام، همچنان به مقاومت خود مقابل حملات ارتش رژیم جعلی اسرائیل ادامه می‌دهند و آنها نیز تاکنون در طول 4 روز جنگ با یکی از قدرتمندترین ارتش‌های جهان توانسته‌اند خسارات زیادی به این ارتش وارد کنند.
انهدام بیش از 180 تانک مرکاوا ارتش صهیونیستی به دست رزمندگان حماس، ضربه سنگینی به این ارتش پر مدعاست. رزمندگان و انقلابیون یمن نیز که خود همچنان درگیر جنگ هستند، با این وجود به کمک برادران مسلمان خود در فلسطین آمده و حملات موشکی و پهپادی سنگینی را علیه مواضع اشغالگران انجام داده‌اند. در عراق نیز واکنش‌ها علیه حضور آمریکا در خاک این کشور افزایش یافته و گروه‌های مقاومت عراقی آمادگی خود را برای جنگ با اسرائیل اعلام کرده‌اند.
سوریه نیز با وجودی که همچنان درگیر ته مانده‌های گروه‌های تروریستی همچون داعش است، آماده انجام اقدام و عملیات علیه رژیم صهیونیستی است. پایگاه‌های ارتش آمریکا در خاک سوریه بارها هدف حملات گروه‌های جهادی در سوریه قرار گرفته است. آمریکا خواهان گسترش جنگ در منطقه نیست چرا که می‌داند گسترش این جنگ نه تنها اسرائیل را نباود خواهد کرد بلکه پایه‌های دولت‌های حامی اسرائیل را هم سست خواهد کرد.
ایران در این میان علاوه بر اقدامات دیپلماتیک برای محکومیت هر چه بیشتر رژیم صهیونیستی در جهان، پیش از این تاکنون توانتسه تا نیروهای رزمنده حماس را تجهیز کند و توانایی ساخت موشک و پهپاد را به آنها بیاموزد.
همه آنچه که در تحولات فلسطین دیده می‌شود، با وجود تلفات انسانی در غزه و کرانه باختری به نفع جبهه مقاومت و جهان اسلام است.
ایران اسلامی رهبری جریان مقاومت را بر عهده دارد و با وجودی که گروه‌های مقاومت در نوع برخورد و تصمیم گیری برای نبرد با رژیم صهیونیستی مستقل عمل می‌کنند اما با سیاست‌های ایران هماهنگ هستند و ایران نیز از اقدامات آنها حمایت می‌کند. زمانی که آمریکا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی از این رژیم تمام قد دفاع می‌کنند و حتی جنایاتی که اسرائیل مرتکب می‌شود، مشروع می‌دانند، طبیعی است که ایران و دیگر حامیان فلسطین نیز تمام قد در دفاع از مردم غزه و فلسطین ورود کنند.
در چنین شرایط حساسی ناگهان خبری از زبان یک نماینده مجلس برای استیضاج وزیر خارجه منتشر می‌شود. در حالی که سیاست خارجی ایران اسلامی در کنار دیپلماسی نظامی و دفاعی در منطقه در حال پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب است و جبهه مقاومت در هماهنگی کامل در حال نبرد با رژیم صهیونیستی است، طرح استیضاح وزیر خارجه چه مفهومی دارد! دلیل آن هم انفعال دستگاه دیپلماسی در مقابل مقامات عربستان و‌ موضوع جنگ غزه اعلام شده است.
این بد سلیقگی سیاسی و وقت نشناسی بعضی از نمایندگان مجلس از کجا نشأت می‌گیرد که به این نتیجه رسیده‌اند در این برهه از وقایع حساس و سرنوشت ساز منطقه و جهان چنین تصمیمی بگیرند؟
عباس زاده مشکینی که از اعضای کمیسیون امنیت مجلس و پیگیر استیضاح امیر عبداللهیان است، با انتقاد از عملکرد وزیر امور خارجه پرسید؛ چگونه است که تا چندی پیش سخن از محو رژیم صهیونیستی مطرح‌ بود اما در حال حاضر گفتمان‌ها تغییر کرده است؟
سیاست جمهوری اسلامی ایران همان سیاست محو رژیم جعلی اسرائیل است و تغییری در آن ایجاد نشده، در مواضع ایران که در اجلاس عربستان با حضور رئیس جمهور بیان شد، جمهوری اسلامی با دو دولتی در فلسطین مخالف است. حتی مطرح کردن استیضاح اگر هم انجام نشود، دستگاه دیپلماسی را تضعیف می‌کند.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcfyedyyw6d0va.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی