دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
کد مطلب : 127685

قطع شریان حیاتی

چهل و شش روز می‌گذرد از آن روزی که جهان در حیرت مقاومت مشروع ملت فلسطین در قالب طوفان الاقصی فرو رفت. عملیاتی که از یک سو ضربات جبران ناپذیری را بر هیمنه نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی وارد ساخت و از سوی دیگر معادلات منطقه و جهان را چنان برهم زد که از درون آن نظم نوین جهانی در حال شکل گرفتن است. هر چند که توهش صهیونیست‌ها علیه ساکنان غیر نظامی غزه و ویران سازی‌های بیمارستان و مساجد و مدارس چون غباری است که ابعاد گسترده این عملیات و پیامدهای آن را پنهان ساخته است اما حقیقت انکار ناپذیر پیامدهای کلان این جنگ در نظم نوین جهانی است که بازیگران جدیدی را به جهانیان نشان خواهد داد.
امروز دیگر نه تنها ملت‌ها در سراسر جهان بلکه دولتها نیز دیگر گزینه‌ای جز حمایت از فلسطین و علام انزجار از رژیم صهیونیستی ندارند و معدود حامیان رژیم صهیونیستی نیز بارها جنایات این رژیم اعتراف و نسبت به پیامدهای جنگ برای آینده این رژیم هشدار داده اند. نکته قابل توجه در میان حمایتهای جهانی از فلسطین و بویژه ساکنان غزه، عبور از مرحله محکوم سازی به مرحله اقدام عملی است. هر چند که برپایی تظاهرات و ارسال کمک‌های بشر دوستانه گام‌هایی در این مسیر است اما با توجه به روند تحولات زمان عبور از این مراحل رسیده است. فاز جدید حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی می‌توان در قالب قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی طراحی و اجرا شود. نگاهی به وضعیت درونی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که سه اصل نظامی‌گری، امنیت و اقتصاد ارکان زیر بنایی آن را تشکیل می‌دهد و غرب نیز همواره به دنبال حفظ این وضعیت بوده و هست. طوفان الاقصی رسما هیمنه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید در حالی که عملیات حزب الله در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی، عملیات پهپادی و موشکی انصارالله علیه ایلات، عملیات مقاومت عراق و سوریه علیه پایگاه‌های آمریکایی بعد دیگر این رویکرد می‌باشد. نکته اساسی اما وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی است چنانکه گزارش‌ها از ضررهای میلیارد دلاری صهیونیست‌ها از طوفان الاقصی حکایت دارد. نکته قابل توجه در این زمینه عملیات یکشنبه یمنی‌ها علیه کشتی تجاری صهیونیستی‌ بوده است. سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که با انجام عملیاتی در دریای سرخ، کشتی اسرائیلی را به همراه تمام خدمه آن توقیف کرده است.
این اقدام یمنی‌ها ورود به فاز جدید مقابله با جنایات صهیونیست‌ها از اعتراض و تظاهرات و عملیات‌های پهپادی و موشکی به عرصه قطع شریان حیاتی رژیم صهیونیستی است. با توجه به اینکه 85 درصد تجارت صهیونیست‌ها از طریق دریا صورت می‌گیرد و سران این رژیم دریای سرخ را شاهراهی برای بقای اقتصادی خود می‌دانند عملیات یمنی‌ها اقدامی موثر و تاثیر گذار در قطع شریان حیاتی این رژیم است که استمرار آن از سوی سایر کشورهای اسلامی می‌تواند ضربات سنگینی بر پیکره اسرائیل وارد سازد. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که اقدام انصارالله صرف توقیف یک کشتی نبوده است بلکه هشداری به رژیم صهیونیستی و هر کشتی است که بخواهد در بنادر این رژیم پهلو بگیرد و یا حمل کنند کمک‌های خارجی به آن باشد. این اقدام در ابعاد گسترده است می‌تواند از سوی دولت‌ها و ملت‌های جهان نیز اجرایی گردد و آن گسترش جریان بایکوت و تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی است که در قالب جنبش بی دی اس فعال بوده است.
شناسایی و تحریم شرکت‌ها و سرمایه‌دارانی که در سراسر جهان تامین کننده نیازهای اقتصادی و یا کمک کننده به رژیم صهیونیستی می‌باشند امری است که مرحله نخست در کشورهای اسلامی و در گام بعدی در سایر نقاط جهان می‌تواند اجرایی شود چنانکه امروز در بسیاری از کشورهای جهان تظاهرات ضد صهیونیستی در حال برگزاری است. در این میان رویکرد آن دسته از کشورهای اسلامی که به صورت آشکار و پنهان در حال تامین سوخت و غذای رژیم صهیونیستی هستند امری ضروری می‌نماید چرا که امروز حمایت و رابطه با این رژیم به منزله مشارکت در نسل کشی و جنایت علیه بشریت است و هیچ دولتی نمی‌تواند خود را از پیامدهای آن مبرا سازد مگر آنکه در مسیر حمایت واقعی از فلسطین قرار گرفته و از بازی دوگانه میان حرف و عمل دست بردارند.
 
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcg7u9qnak9x34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی