يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
کد مطلب : 127765

انتخابات مردمی یا حکومتی؟

انتخابات نزدیک است، انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، انتخابات همواره برای ایران مهم بوده است و این بار نیز به دلایلی که شاید همگان بدانند اهمیت بیشتری یافته است.
اما در این میان برخی جریان‌های سیاسی و عوامل خارجی سعی دارند تا انتخابات را از رونق و شکوه خود بیندازند و کم فروغ کنند. دلیل آن هم روشن است چرا که کاهش مشارکت مردمی در هر یک از انتخابات در ایران، پشتوانه مردمی را کاهش می‌دهد و چنین اتفاقی مطلوب دشمنان است. حال چرا برخی در داخل که همچنان از سفره انقلاب و کشور ارتزاق می‌کنند سعی دارند تا سیاست تحریم انتخابات را در پیش گیرند، روشن است، همراهی با دشمنان در این سیاست راهبردی است که آنها در پیش گرفته‌اند.
انتخابات در ایران همواره مردمی بوده است، القاء این مسئله از سوی برخی جریان‌های سیاسی که انتخابات در ایران حکومتی است، برای ایجاد شبهه در افکار عمومی و تردید برای حضور در انتخابات است، به واقع برخی سعی دارند تا انتخابات را تحریم کنند.
حکومت از سوی مردم انتخاب شده است و در هر دوره نیز مردم برای انتخاب نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی یا خبرگان و رئیس جمهور پای صندوق های رأی حاضر می‌شوند.
انتخابات در ایران به معنی واقعی کلمه مردمی است، در روند برگزاری انتخابات از صفر تا صد آن مردم نقش دارند.حضور نامزدهای متعدد و گوناگون با تفکرات سیاسی و گرایش به جریان‌های فکری تأیید شده نشان از اعمال دموکراسی در برگزاری انتخابات است.
حتی نمی‌توان نمونه‌ای در دنیا یافت که همچون ایران انتخابات ازادانه و مردمی برگزار کرده باشد.
کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند و انتخابات و آزادی در ایران را خدشه دار کرده و زیر سئوال می‌برند، به واقع غیر دموکرات ترین حکومت‌های دنیا هستند.
ظاهر ماجرای انتخابات در کشورهایی چون فرانسه،‌ آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای غربی مدعی دموکراسی و حقوق بشر، شاید جذاب و پذیرفتنی باشد اما باطن آنها، انتخاباتی بر اساس آنچه که حاکمان و سرمایه داران که پیشینه و ریشه صهیونیستی دارند دیده می‌شود. در دنیای غرب صهیونیست‌ها حاکمند و نمی‌توان در چنین فضایی دموکراسی را دید و آزادی را لمس کرد.
کشورهای غربی و مدعی دموکراسی خود شدیدترین غربالگری و فیلترها را برای گزینش نامزدهای انتخابات دارند اما جدا کردن سره از ناسره داوطلبان انتخابات در ایران را مدیریت و مهندسی انتخابات نان می‌گذارند و آن را حکومتی معرفی می‌کنند.
با وجود همین روش بررسی صلاحیت‌ها در ایران باز هم دیده می‌شود که برخی از نامزدها پیش یا پس از انتخاب شدن، اشتباهات و رفتارهایی می کنند و کنش‌ها و واکنش‌هایی دارند که در شأن و جایگاه مسئولیتی که گرفته‌اند نیست.
به واقع مطلوب آنهایی که در راستای مخالفت با بررسی صلاحیت‌ها اقدام می‌کنند آن است که نامزد دلخواه آنها راهی مجلس یا ریاست جمهوری شود و هر که غیر از آنها رأی داشته باشد، از نظر این طیف که برخی کشورهای خارجی هم چنین سیاستی دارند، مردود است.
نمی توان انتخاباتی که بر اساس چارچوب دموکراتیک برگزار می‌شود تحریم کرد. اما برخی در صدد تحریم انتخابات، کاهش میزان مشارکت و تضعیف کشور هستند.
انتخاباتی که متعلق به مردم است و باید آینده و سرنوشت کشور با رأی مردم رقم بخورد، همواره از سوی دشمن با فشار و تبلیغ به تحریم همراه بوده است. آیا همین دشمنی‌ها از سوی عوامل خارجی و داخلی اثبات کننده حقانیت ایران اسلامی در عرصه سیاسی نیست؟
عبور از انتخابات و تحریم آن، به هرج و مرج، خشونت و اغتشاش ختم می‌شود و قطعاً هر ایرانی که به آینده کشورش حساس و نگران است، در بازی مبلغان تحریم انتخابات قرار نخواهد گرفت.
حضور پر شور مردم در انتخابات و انتخاب بهترین نامزدها راهگشای کشور خواهد بود، باید بیشتر مشارکت کرد و بهتر انتخاب کرد.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcfvedytw6d0ea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی