سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
کد مطلب : 127804

وظیفه «گروسی» فقط ابراز نگرانی از ایران است!

انگار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کار دیگری جز پرداختن به فعالیت‌های هسته‌ای ایران که صلح آمیز هم هست، ندارد و هر بار نسبت به این مسئله واکنش نشان می‌دهد و ابراز نگرانی می‌کند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که متشکل از کشورهای دنیا است، چه آنها که عضو «ان پی تی» هستند چه نیستند، وظیفه نظارت و کنترل بر روی فعالیت‌های هسته‌ای کشورهای عضو را دارد،‌ نظارت و کنترل بر کشورهایی اعمال نمی‌شود که عضو پیمان «ان پی تی» این سازمان نباشند.
قانون ان پی تی و کشورهایی که عضو آن می‌شوند اجازه فعالیت و تولید سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد و این مسئله را باید اثبات کنند و البته نظارت‌های دقیق آژانس برای آنها اعمال می‌شود  ضمن آن که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وظیفه دارد کشورهایی که عضو این پیمان هستند در راستای فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای حمایت کند که البته آژانس تاکنون نه تنها از ایران حمایتی نکرده بلکه چوب لای چرخ آن نیز گذاشته و با دادن اطلاعات هسته‌ای ایران به آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل فضای ترورهای هسته‌ای و اقدامات خرابکارانه را فراهم کرده است. این قانون خود یک تبعیض بزرگ را در میان کشورهایی که دارای فناوری هسته‌ای هستند ایجاد کرده است.
ایران اسلامی از زمان آغاز فعالیت‌های هسته‌ای خود پس از انقلاب تاکنون اثبات کرده است که همه فعالیت‌ها صلح آمیز است و حتی تن به توافق هسته‌‌ای به نام برجام داد که آمریکا در زمان ترامپ از آن خارج شد و زیر پا گذاشت و اروپا نیز به تعهدات خود عمل نکرد و عملاً و علناً توافقی که سال‌ها برای رسیدن به آن تلاش شده بود و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هم برای رسیدن به آن عجله داشتند و خواسته‌هایشان در برجام محقق شده بود، نابود شد و این پیمان با وجود پایبندی ایران از بین رفت و تلاش‌ها نیز برای احیای آن نیز نتیجه نداد.
با وجودی که آمریکا از توافق هسته‌ای خراج شد و اروپا هم به تعهداتش عمل نکرد، اما ایران همچنان به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای پایبند مانده است با این وجود را فائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کدام نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کند.
وی در تازه‌ترین موضع گیری علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایرام گفته است؛ «ایران از برخی توانمندی‌های هسته‌ای برخوردار است که نگران ‌کننده‌اند.»
گروسی در حالی نسبت به دستاوردهای صلح آمیز هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کند که رژیم صهیونیستی با داشتن صدها کلاهک بمب هسته‌ای و تهدید به استفاده از آن علیه مردم فلسطین،‌به چنین تهدید جدی که صلح و امنیت جهانی را به خطر انداخته است واکنشی نشان نداده است.
رفتارهای دوگانه و چندگانه نهادها و سازمان‌های بین‌المللی که سال‌ها است کارکرد اصلی و واقعی خود را از دست داده‌اند،‌ تنها برای کشورهایی اعمال می‌شود که مخالف سیاست‌های مداخله گرانه غرب هستند و می‌خواهند استقلال سیاسی داشته بانشد.
تاکنون دو وزیر کابینه رژیم جعلی اسرائیل مردم غزه را تهدید به جمله اتمی کرده‌اند که البته از دیدگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که گروسی مدیر کل آن است مغفول مانده است.
ارتش رژیم صهیونیستی در طول نزدیک به دو ماه جنگ علیه مردم فلسطین از همه سلاح‌های نامتعارف که منع استفاده دارد بهره برده و تاکنون 15 هزار تن از مردم غزه را به شهادت رسانده است.
استفاده از بمب‌های شیمیایی، بمب‌های فسفری، ‌بمب‌های اورانیوم ضعیف شده علیه مردم فلسطین به اثبات رسیده اما می‌بینیم که صدایی از سازمان‌های بین المللی در نمی‌آید.
آقای گروسی! مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، آیا شما وظیفه دیگری جز بی‌توجهی به تخلقات دیگر کشورها و رژیم‌های جعلی چون اسرائیل در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای تسلیحاتی ندارید؟ آیا در کل دنیا این ایران است که تنها به فعالیت‌های هسته‌ای آن هم صلح آمیز مشغول است و در مسیر درست و قانونی خود حرکت می‌کند؟ و دیگران هیچ فعالیت خارج از قوانین آژانس ندارند که جنابعالی بخواهید نسبت به آن ابراز نگرانی کنید؟
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcjyaevxuqe8oz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی