شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۳
کد مطلب : 128075

کشورهای عربی باید شرمنده مردم یمن باشند

جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسصطین درغزه، بسیاری از ابعاد گسترده‌ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و از همه مهمتر اعتقادی را نشان داد، اعتقاداتی که می‌تواند قدرتمندترین ارتش‌های جهان را به وحشت وادارد و کشور ابرقدرتی چون آمریکا را نگران سازد.
مردم غزه و نیروهای مسلح این باریکه، همه معادلات نظامی جهان را بر هم زدند و ثابت کردند که تجهیزات و تسلیحات نظامی مدرن نمی‌تواند تنها عامل تعیین کننده باشد اعتقاد، توسل و تمسک به نیروی داخلی است که حرف اول را می‌زند.
در کنار آنچه که اکنون در غزه می‌گذرد، واکنش‌هایی است که از سوی برخی کشورهای اسلامی و مسلمانان دیده می‌شود.
شاخص و گل سر سبد این بخش از جنگی که علیه جهان اسلامی آغاز شده و بسیاری از رژیم‌های اسلامی هنوز به آن پی نبرده و باور نیافته‌اند، یمن و مردم آن است.
یمن کشوری است که بیش از 8 سال جنگ تحمیلی از سوی خودی‌ها را تحمل کرد،‌عربستان سعودی، امارات و برخی دیگر از کشورهای عربی در جنگ نیابتی آمریکا و صهیونیست‌ها به یمن حمله کردند تا انقلاب مردمی این کشور را به شکست بکشانند در حالی که یمن ماند و مقاومت کرد و توانست ائتلاف  علیه خود را شکست دهد.
هر چند مردم یمن اکنون در شرایط بسیاری دشواری به سر می‌برند،‌با این وجود در ماجرای غزه در خط مقدم جبهه جنگ با اسرائیل قرار گرفتند همانگونه که حزب الله لبنان با ارتش رژیم صهیونیستی درگیر است و در این نبرد تلفات سنگینی را به دشمن وارد کرده است.
مردم یمن بر اساس آنچه که اعتقاد قلبی و مذهبی آنها است، با وجود شرایط سخت و دشوار به حمیات از مردم فلسطین رفتند و با تهدیدات و عملیات‌های موشکی و پهپادی خود تهدید جدی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کردند، تهدید که توانسته است، رژیم جعلی اسرائیل را با چالش‌های زیادی روبرو و حامیان غربی آن را سراسیمه کند.
از سوی دیگر،‌ارتش و نیروهای مردمی یمن که شامل انصارالله می‌شوند، در یک اقدام دیگر با جسارت و جرأت کامل و متحورانه،‌ کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که برای این رژیم اقلامی را حمل می‌کنند، توقیف یا به آنها حمله موشکی و پهپادی انجام می‌‌دهند که چنین واکنشی از سوی یمن، شجاعت و نترس بودن مردم این کشور را نشان می‌دهد که نشان دهنده توکل و توسلی است که آنها به وعده‌ الهی دارند و می‌دانند در این مقطع و برهه از زمان چه رسالتی بر دوش آنها است که باید انجام دهند.
چنین قوم و مردمی را می‌توان بی‌نظیر در دنیا دانست اما در کنار آن،‌کشورهای و مردمان دیگری در جهان اسلام هستند که با وجود داشتن ظرفیت و امکانات کافی برای ورود به جنگ با رژیم صهیونیستی که دشمن همه مسلمانان و جهان اسلام است، با این وجود نه تنها کمکی‌ به مردم غزه و جتی به یمن برای ادامه حملات به رژیم صهیونیستی نمی‌کنند بلکه با این رژیم روابط سیاسی و اقتصادی دارند.
با وجودی که افکار عمومی جهان نسبت به جنایاتی که رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه مرتکب می‌‌شود اما در بسیاری از کشورهای عربی مسلمان تظاهرات علیه جنایات اسرائیل برگزار نمی‌شود حتی رسانه‌های آنها نیز به قاعده در این زمینه فعالیت نمی‌کنند.
در کشورها و رژیم‌هایی چون امارات، عربستان سعودی، کویت و ... راهپیمایی ضد اسرائیلی برگزار نمی‌شود در حالی که مردم یمن و جزب الله لبنان در کنار مردم فلسطین در غزه مشغول جنگ هستند و این جنگ برای امنیت همه کشورهای مسلمان است.
مردم دیگر کشورهای عربی از مردم مظلوم یمن الگو بگیرند و عافیت طلبی را کنار بگذارند، قطعا شکل گیری موج قوی ضد اسرائیلی در کشورهای عربی مسلمان، پایه‌های رژیم اشغالگر کشور فلسطین به زودی فرو خواهد ریخت و سرزمین غصب شده فلسطین که متعلق به جهان اسلام است، آزاد خواهد شد.
باید به مردم یمن غطبه خورد، به ویژه کشورهای عربی منطقه باید شرمنده این مردم باشند.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdca0an6m49nuw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی