جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
کد مطلب : 128242

انتقامی سریع و قاطع

اقدام تروریستی که در کرمان و همزمان با سالگرد شهادت سردار ایرانی حاج قاسم سلیمانی انجام شد، چند هدف دارد که مهمترین آن انتقام شکست‌های سنگینی است که در چند سل گذشته دشمنان از ایرانی اسلامی خورده‌اند.
زمانی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید، تصور دشمن این بود که با این اقدام، ایران سلاح سخت و نرم خود را غلاف می‌کند، اما نه تنها اینگونه نشد بلکه در کمترین زمان ممکن برای گرفتن یک انتقام کوچک از جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی و المهندس، پایگاه آمریکا در عین الاسد عراق هدف چندین فروند موشک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
حضرت امام سخنی دارند که گفته‌اند؛‌
«این رجل فاجری که خون عزیز ما را به زمین ریخت، تأیید کرد دین خدا را. یعنی خدا‏‎ ‎‏دین خودش را به او تأیید کرد. با ریختن خون عزیز ما، تأیید شد انقلاب ما. این انقلاب‏‎ ‎‏باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزی‌هاست.‏‎ ‎‏بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از‏‎ ‎‏مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی‏‎ ‎‏شب، متفکران ما را می کشید. برای اینکه منطق ندارید. اگر منطق داشتید که صحبت‏‎ ‎‏می کردید؛ مباحثه می کردید. لکن منطق ندارید، منطق شما ترور است! منطق اسلام ترور‏‎ ‎‏را باطل می داند. اسلام منطق دارد؛ لکن با ترور شخصیتهای بزرگ ما، شخصهای بزرگ‏‎ ‎‏ما، اسلام ما تأیید می شود.»
این سخنان زمانی از سوی حضرت امام (ره) گفته شد که شهید مطهری در اقدام تروریستی به شهادت رسید و البته سخن ایشان شامل همه آنهایی است که تاکنون به دست دشمنان به شهادت رسیده‌اند، چه از قشر مردم و چه از قشر مسئولان.
دشمن راهی جز کشتن و خونریزی برای خود تصور نمی‌کند و با این اقدامات جنایتکارانه تصورش بر این است که می‌تواند مردم ایران را به زانو در آورد. ترور، ‌جنایت، آدم کشی و‌ کودک کشی همه در راستای شکست انقلاب اسلامی و وادار کردن مردم ایران به تمکین خواسته‌های آمریکا و صهیونیست‌ها است.
این که داعش پس از انجام عملیات تروریستی در کرمان، آن را بر عهده می‌گیرد، این قبول جنایت، ‌به این معنی است که آمریکایی‌ها،‌ صهیونیست‌ها و رژیم‌های عربی حامی داعش و تفکرات وهابی، جنایتکار اصلی هستند.
آنهایی که داعش را پدید آوردند، ‌به آنها سلاح دادند،‌ میلیاردها دلار خرج آن کردند تا بلکه بتواند دولت اسلامی داعش را در منطقه ایجاد کند،‌ عاملی اصلی جنایاتی هستند که در ایران و علیه مردم کشورمان انجام می‌شود و باید نه تنها پاسخگو باشند‌ بلکه در انتظار انتقامی سخت بمانند.
این که برخی می‌گویند برای انتقام گرفتن نباید احساساتی شد و احساسی تصمیم گرفت،‌ اصلا چنین بحثی در فرایند انتقام گیری جایی ندارد چرا که ایران در چند جبهه در نبرد با دشمنانی است که در حال عملیات و اقدام هستند.
آیا دشمنان برای انجام عملیات و اقدام تروریستی علیه مردم ایران احساساتی تصمیم گرفتند؟
رهبر انقلاب در پیام تسلیت در پی شهادت ده‌‌ها تن از مردم در کرمان نوشتند؛«جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.»
پیام رهبر معظم انقلاب روشن است، پاسخ سخت، اگر پاسخ دیر داده شود،‌ابعاد رفتار جنایتکارانه دشمنان گسترده‌تر خواهد شد، آنها تصور خواهند کرد که ایران توان پاسخگویی مستقیم را ندارد، نباید اجازه داد که چنین تصوری در اذهان دشمن شکل بگیرد.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcgt79qxak9xx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی