شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
کد مطلب : 128258

مثلث شوم

غرب آسیا این روزها شاهد تحولاتی است که همچون حلقه‌های یک زنجیر در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که یک کلید واژه مشترک در آنها مشاهده می‌شود و آن فضاسازی برای ایجاد بحران‌های سراسری در منطقه است.
جنایت گروهک تروریستی داعش در کرمان یکی از حلقه‌های این زنجیر است که همچون آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان صورت گرفته است. در همین راستا نیز خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع نوشته که اطلاعات آمریکا مسئولیت گروه موسوم به دولت اسلامی در انفجارهای کرمان را تایید می‌کند. بر این مبنا شاخه داعش که در افغانستان مستقر است پشت این حمله بوده است.یکی از این دو منبع، که هر دو خواسته‌اند هویتشان فاش نشود، گفته اطلاعات «روشن و غیرقابل تردید» است.هر دو منبع رویترز بدون ارائه جزییات بیشتر گفته‌اند اطلاعات آمریکا از شنود و تجسس مکالمات داعش به دست آمده است.یک منبع رویترز گفته که آمریکا اطلاعاتی واضح دارد که داعش خراسان حمله را انجام داده است.در همین چارچوب نیز متیو میلر  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است بر اساس تمام اطلاعات موجود، برای ما روشن است که این یک حمله تروریستی بوده است.ما گزارش‌هایی را دیده‌ایم که می‌گوید داعش مسئولیتش را بر عهده گرفته است.
این ادعا از سوی آمریکا در حالی صورت گرفته است که تمام اسناد و مدارک نشانگر آن است که گروه های تروریستی از جمله القاعده، داعش، جیش‌الظلم و.... تماما در اتاق فکرهای آمریکا و انگلیس ایجاد شده‌اند چنانکه هیلاری کلینتون وزیر خارجه اوباما عنوان می‌کند که آمریکا القاعده را در افغانستان ایجاد کرد و ترامپ نیز اعتراف می‌کند که داعش ساخته اوباماست. در زمان اعلام موجودیت داعش نیز اوباما عنوان می‌کند که هدف ما نابودی داعش نیست بلکه مدیریت آن در جهت منافع آمریکاست. این رویکرد کاسبکارانه نسبت به تروریسم را در حمایت آمریکا از منافقین، کومله، جیش الظلم و ..... و نیز بهره گیری از نیروهای داعش در جنگ اوکراین می‌توان مشاهده کرد. در بعد دیگر این رفتارهای ضد امنیتی آمریکایی‌ها طی هفته‌های اخیر بارها مقر نیروهای حشدالشعبی عراق که در کنار ارتش بخشی از توان دفاعی این کشور بویژه در مبارزه با تروریسم هستند را هدف قرار داده است حال آنکه این گروه‌های در مبارزه با تروریسم و رژیم صهیونیستی هستند.  در سوریه نیز رفتاری مشابه از آمریکا مشاهده می‌شود در حالی که آمریکایی‌ها در برابر تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مبارزان با تروریسم همچون شهید رضی نیز به حمایت از این ترور پرداختند.
تروریسم دولتی صهیونیست‌ها در لبنان و به شهادت رساندن العاروری از فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین نیز ابعاد دیگر این التهاب آفرینی در منطقه را تشکیل می‌دهد. این وضعیت نشانگر مثلی بحران ساز است که اضلاع آن را رژیم صهیونیستی، آمریکا و تروریسم تشکیل می‌دهند.
قابل توجه آنکه همزمان آمریکایی‌ها سیاست فرافکنی و جو سازی علیه ایران را نیز در دستور کار قرار داده‌اند چنانکه  در اتهام زنی تکراری و دروغ پردازانه جان کربی  هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مودعی شد درحال حاضر ما معتقدیم ایران موشک های بالستیک کوتاه برد به روسیه ارائه نکرده است اما مذاکره کنندگان روس درحال پیشبرد این امر هستند. در ادامه همین رویکرد، فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام در شبکه ایکس (توییتر سابق) عکسی از یک موشک منتشر کرد و نوشت: «در روز سوم ژانویه پلیس عراق یک موشک کروز با طراحی ایرانی را در این کشور پیدا کرد که پرتاب نشده بود. سنتکام در ادامه افزود: استفاده از مهمات ایران توسط گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه، نیروهای ائتلاف و ساکنان محلی را به خطر می‌اندازد.
با توجه به این فرایندها می‌توان گفت که هر چند که آمریکایی‌ها ادعا دارند که به دنبال گسترش دامنه جنگ در منطقه نمی‌باشند اما در عمل برآنند تا با سیاست ترور فردی و جمعی، التهاب جدیدی را به منطقه تحمیل نمایند تا شاید به زعم خود از یک سو افکار عمومی را از مسئله فلسطین دور سازند و از سوی دیگر با قدرت نمایی مصنوعی به امتیازگیری از منطقه بپردازند. بر این اساس پاسخ جبهه مقاومت به تروریسم مذکور، با محوریت حمایت از فلسطین می تواند برهم زننده معادلات تروریسم صهیونیستی، آمریکایی باشد که همچنان کشتار و جنایت را تنها گزینه بقای خود در منطقه می‌دانند.
 
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcdkj0fjyt0xx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی