دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
کد مطلب : 128294

بازی با پرونده نخ‌نما شده

حمایت‌های بی قید و شرط غربی‌ها از رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم در حالی کانون تحولات جهانی شده است که محافل رسانه‌ای غرب از جمله فارسی زبانان معاند دیروز در فاز جدید ایران هراسی و ایران ستیزی، بار دیگر به بازنشر و ضریب دادن به حادثه چهار سال پیش هجده دی ماه پرداختند.
در ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ بخش ابتدایی انتقام ملت ایران از قاتلان سردار دلها سپهبد قاسم سلیمانی با حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق گرفته شد. از سوی دیگر در حادثه دلخراش و اندوهناک هواپیمایی، مسافرانی از اتباع ایران و برخی کشورهای دیگر در این پاسخ موشکی به اشتباه هدف قرار گرفت و جمعی از هموطنان عزیزمان به شهادت رسیدند.
نکته قابل توجه آن است که پس از گذشت چهار سال از آن حادثه، فضای رسانه‌ای و سیاسی تخریبی علیه ایران از سوی کشورهای غربی ادامه دارد بگونه‌ای که در حالی که به سانسور و اهمیت زدایی از بخش اول رخدادهای 18 دی ماه یعنی انتقام مقدماتی ایران از تروریسم دولتی آمریکا و شهادت سردار سلیمانی پرداختد، به برجسته سازی حادثه هواپیمای اوکراینی روی آوردند. این جوسازی‌ها با برجسته سازی ادعاهای به اصطلاح احساسی افرادی همچون اسماعیلیون که در طول چهار سال گذشته به بهانه هواپیمای اوکراینی و سپس رخدادهای پاییز سال گذشته به دنبال کاسبی و ثروت اندوزی شخصی هستند، در حالی صورت گرفته که جمهوری اسلامی همواره بر همکاری شفاف با تمام کشورهایی که در این حادثه اتباعش حضور داشته اند، تاکید داشته اما کشورهای غربی از رویکرد واقع گرایانه و اصولی در این زمینه خودداری کرده‌اند.
 دستگاه قضایی و نهادهای مرتبط با این حادثه ضمن ارزیابی شفاف و همه جانبه در نهایت در کنار پرداخت غرامت به خانواده این شهدا، اقدام به بازداشت و مجازات عاملان این حادثه دلخراش داشته‌اند. نکته قابل توجه آن است که غربی‌ها این اقدامات را اهمیت زدایی و حتی با جوسازی‌های حاشیه‌ای و دروغین به فریب افکار عمومی علیه جمهوری اسلامی می پردازند. رفتاری که نشانه‌ای بر واهی بودن ادعاهای حقوق بشری آنها مبنی بر اهمیت دادن به سرنوشت اتباع کشورشان است.
کشورهای غربی در حالی در این چهار سال ادعای حق خواهی خون ایرانیان را سر می‌دهند که کشورها مذکور سالهاست که شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران وضع کرده‌اند چنانکه خانم دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور قهری یکجانبه این تحریم‌ها را جنایت علیه بشریت و نسل کشی و ناقص قوانین جهانی دانسته و در کنار درخواست برای لغو آنها بر لزوم مجازات عاملان و آمران این تحریم‌ها تاکید کرده‌اند. نکته قابل توجه آنکه کشورهای غربی در حالی با ادعای مردم دوستی اشک تمساح برای قربانیان هواپیمای اوکراینی می‌ریزند که همین کشورها در سه ماه اخیر با ارسال تسلیحات پیشرفته و حمایت‌های سیاسی و اقتصادی در جنایت رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه مشارکتی گسترده داشته و حاضر به دست کشیدن از نسل کشی فلسطینی‌ها نمی‌باشند. رفتاری که حقله تکمیلی آن را استمرار محاصره غزه و مانع تراشی در ارسال کمک‌های بشر دوستانه به این منطقه تشکیل می‌دهد. رفتار غربی‌ها در قبال غزه در کنار ماهیت ضد بشری این کشورها، بیانگر این حقیقت است که رویکرد آنها به ادعای خون خواهی قربانیان هواپیمای اوکراینی، صرفا یک فریب و سیاه کاری برای انحراف افکار عمومی از جنایاتشان و رژیم صهیونیستی در غزه است حال آنکه غرب نه تنها حق سخن گفتن از حقوق بشر را ندارد بلکه باید به عنوان متهم ردیف اول جنایت علیه بشریت مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرد.   
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcdnj0foyt0xx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی