دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷
کد مطلب : 128362

بالا بردن مشارکت در انتخابات اینگونه نمی‌شود!

همه تلاش‌ها بر آن است تا مشارکت بالا برود، مشارکتی که در مقطع کنونی به معنی واقعی کلمه می‌‌تواند سرنوشت ساز باشد.
دشمن همواره در صدد کم رونق کردن انتخابات در ایران بوده است، کاهش مقبولیت انتخابات برنامه و هدفی است که از سوی دشمنان دنبال و پیاده شده است، یکی از دلایلی که دشمنان تن به پایان تحریم‌ها نمی‌دهند برای همین است، چرا که اعتقاد دارند تحریم به مردم فشار وارد می‌کند و انگیزه‌ها هم فروکش می‌کند و باعث می‌شود مشارکت کاهش یابد.
هر چند درصد زیادی از مشکلات به دلیل نامدیریت‌ها، ضعف‌ها و تصمیمات نادرست برخی مسئولان در مقاطع گوناگون است که البته این بخش، می‌تواند تأثیر منفی‌تری از تحریم‌ها روی مردم بگذارد.
دلیل آن هم روشن است،‌دشمن کارش دشمنی‌ است و در قاموس خود چشم دیدن ایران اسلامی توانمند که مردمش در آسایش و آرامش هستند ندارد،‌حال اگر این وضعیت منبع و منشأ داخلی داشته باشد،‌قاعدتاً افکار عمومی برای نشان دادن اعتراض خود اعتراض می‌کند و این اعتراض را در قالب کاهش مشارکت نشان می‌دهد، با وجودی که به نظام و انقلاب اسلامی اعتقاد قلبی هم دارد.
یکی از دلایلی که باعث می‌شود افکار عمومی برای اعتراض رو به کاهش مشارکت بیاورد،‌ همان تصمیمات و سخنانی است که از سوی برخی مسئولان گرفته یا اجرا می‌شود.
در حالی که به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نزدیک می‌شویم و می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب دیدارها و سخنرانی‌های خود را افزایش داده‌اند و در سخنان خود با بیان شیوا و گیرا،‌ درباره مشارکت گسترده در انتخابات و تأثیر آن بر روی اداره کشور سخن می‌گویند، برخی سخنان و تصمیمات گرفته و اجرا می شود که بر خلاف جلب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات است.
هر چه باشد،‌ برای برگزاری یک انتخابات پرشور و مشارکتی ابزار و لوازمی نیاز است که باید از سوی دست اندرکاران تهیه شود.
در چند روز گذشته تصمیماتی گرفته شد و سخنانی گفته شد که می‌توان آنها را در جهت مخالف جلب مشارکت مردم در انتخابات دانست.
آیا آنهایی که آن تصمیمات را می‌گیرند و آن سخنان را می‌گویند، نسبت به بازتاب و تأثیر منفی آن در میان افکار عمومی کشور آگاه هستند؟
چندی پیش بود که دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نرخ اینترنت همراه را افزایش داد و همین تصمیم بازتاب خوبی در جامعه نداشت.
مصوبه افزایش سن بازنشستگی که در مجلس به تصویب رسیده است، از همان آغاز با مخالف افکار عمومی و حتی کارشناسان روبرو شد و از تبعات آن سخن گفتند.
چرا تاوان ناترازی مالی صندوق‌های بازنشستگی و ورزشکستگی آنها را باید مردم پرداخت کنند؟ مشکل در چگونگی اداره صندوق‌های بازنشستگی و بدهی دولت و دولت‌ها به این صندوق‌ها است.
اکثر صندوق‌های بازنشستگی دارای سرمایه و منابع و کارخانه‌هایی هستند که در صورت مدیریت صحیح می‌توانند سوددهی داشته باشند.
امید می‌رفت که شورای نگهبان این مصوبه مجلس را تأیید نکند اما دیروز سخنگوی شورای نگهبان خبر از تأیید آن داد.
علاوه بر آن خبر افزایش نرخ اینترنت تلفن‌های ثابت نیز منتشر شد در حالی که هنوز تبعات افزایش نرخ اینترنت همراه فروکش نکرده است.
این تصمیم بدون پیش درآمدی گرفته شد در حالی که قرار بر این بود که تنها نرخ اینترنت تلفن همراه افزایش یابد اما مسئولان ذیربط ادعا می‌کنند که همزمان با اجرای افزایش نرخ اینترنت همراه، گفته شد که اینترنت تلفن ثابت نیز افزایش خواهد یافت اما چنین چیزی صحت ندارد و جست‌وجوی اخبار آن را اثبات می‌کند.
در کنار این تصمیمات سخنان برخی از دولتمردان هم تأمل برانگیز است، آقای ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به تازگی در سخنانی نسبت به وجود مقبره کوروش ابراز گلایه کرده و آن را برای ساکنان منطقه دردسرساز دانسته و گفته که آن را حل می‌کند!
در همه جای جهان آن کشورهایی که دارای تاریخ و تمدن چند هزار ساله هستند و آثار آن همچنان بجا مانده، آنها به بهترین شکل نگهداری می‌کنند، وجود چنین آثار تاریخی باستانی و تمدنی در ایران فرصای برای جلبگردشگر خارجی است که جناب صرغامی نسبت به آن علاقه دارد اما همین سخن او در فضا و شبکه‌های مجازی بازتاب منفی داشت.
آیا چنین سخنان و تصمیماتی بر روی افکار عمومی تأثیر منفی نمی‌گذارد؟
می‌شود مسئولان البته برخی از آن عزیزان کمتر سخن بگویند و اگر هم می‌خواهند سخن بگویند چون دُر سخن بگویند؟!
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcjmoev8uqe8tz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی