سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
کد مطلب : 128394

عملیات موشکی ایران و گنده‌گویی نیچروان

بامداد سه شنبه یک روز تاریخی برای ایران اسلامی بود، 24 فروند موشک نطقه زن بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران مقر داعش در سوریه و پایگاه موساد در اربیل عراق را هدف قرار داد و بخشی از انتقام خون شهدای ترور در کرمان و راسک را گرفت.
اقدام ایران در عملیات علیه مواضع داعش و پایگاه موساد در خاک اربیل عراق، مشروعیت دارد چرا که این دو منطقه بارها در اقدامات تروریستی علیه ایران اسلامی، موجب به شهادت رساندن ده‌ها تن از هموطنانمان شده‌اند و با توجه به هشدارهایی که به مسئولان دولت عراق و اقلیم کردستان عراق داده شده بود، اما اقدامی برای برچیدن پایگاه موساد انجام نشد.
بر اساس اطلاعات دقیق و موثقی که در نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور به دست آورده‌اند، پایگاه‌هایی که در خاک عراق و سوریه هدف موشک‌های ویرانگر ایران قرار گرفت، برای اقدام تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایجاد شده است.
در توافقی که میان ایران و دولت مرکزی عراق به امضا رسیده بود، دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق متعهد شده بودند تا پایگاه‌های کومله و دموکرات و هر گروه و سازمانی که در خاک کردستان عراق علیه ایران اقدام می‌کنند، تا پایان شهریور ماه گذشته برچیده شوند.
با وجودی که پس از این توافق و تعهدی که داده شد،‌ اما بارها شاهد تکرار اقدامات تروریستی و جاسوسی از حاک کردستان عراق بودیم که واکنش فرماندهان ارشد نظامی کشور را به همراه داشت.
سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توافق میان ایران و عراق و بدعهدی اقلیم کردستان عراق، هشدار داده بود که ایران علیه دشمنان خود در اقلیم عملیات موشکی انجام خواهد داد.
اکنون که غرش موشک‌های ویرانگر نطقه زن بالستیک ایران مقر موساد در اربیل و پایگاه داعش در سوریه را ویران کرده است، مسئولان عراقی نسبت به اقدام ایران اعتراض کرده و آن را محکوم کرده‌اند!
رئیس جمهور عراق و برخی دیگر از مقامات این کشور با وجودی که می‌دانند حق با ایران است، اما در واکنش خود بدون توجه به تعهداتی که دارند سخن گفته‌اند.
نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در واکنشی غیردوستانه نبست به عملیات موشکی ایران علیه مواضع موساد در این خطه،‌ گفت که پاسخ اقدام ایران را با همراهی دوستان خود خواهد داد!
این واکنش در حالی است که خطه کردستان عراق با وجودی که ایران تلاش کرده ارتباط نزدیک سیاسی و اقتصادی با آن داشته باشد، بارها در شرایط بسیار دشوار و مرگبار به کمک آنها رفته است، که نمونه آن کمک ایران و به ویژه سردار شهید سلیمانی به کرستان عراق در مقابل حمله داعش به این منطقه است.
تهدید نیچروان در حالی است که این منطقه توان مقاومت مقابل داعش را نداشت و اگر نبود کمک‌های ایران و سردار سلیمانی، اکنون اثری از خاندان بارزانی و نیچروان وجود نداشت.
به نظر می‌رسد که برای پایان دادن به شرایط موجود در کردستان عراق، باید این خطه به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق بازگردد و خودمختاری از آن گرفته شود.
نفت منطقه کردستان عراق سوخت اسرائیل را تأمین می‌کند و وجود پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه نه تنها برای ایران بلکه برای حکومت مرکزی عراق و منطقه نیز خطرناک است.
دولت مرکزی عراق بجای محکوم کردن و انتقاد از عملیات موشکی ایران علیه مواضع موساد در اقلیم کردستان عراق، باید دولت این اقلیم را منحل کند و اداره منطقه را در دست خود بگیرد.
نیچروان بارزانی گنده‌تر از دهانش حرف زده و اگر بخواهد به این رفتار خود ادامه دهد و یا برای حضور اسرائیل و موساد در کردستان عراق میدان و فضای بیشتری دهد،‌ با واکنش قاطع تری از سوی نیروهای مسلح ایران اسلامی روبرو خواهد شد. عملیات موشکی ایران در شرایط کنونی که جبهه مقاومت درگیر با رژیم صهیونیستی است، قاطعیت و قدرت نظامی ایران را به دشمنان نشان داد و باعث خرسندی همپیمانان راهبردی خود شد.
انتقام‌های سخت دیگری نیز در راه است که قطعا در زمان مناسب عملیاتی خواهد شد.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdceov8zejh8wxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی