جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
کد مطلب : 128593

دستاوردهای کشور باید به رخ کشیده شود

در حالی 45 سالگی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم و وارد چهل و ششمین سال آن می‌شویم که در طول این زمان نسبتاً طولانی دستاوردهای زیادی رقم خورده است.
45 سال پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌ایم، سال‌هایی که در آن اشک‌ها و لبخندها در کنار هم صحنه‌هایی را آفریده که به تلخ و شیرین زندگی رسیده است.
سخت بود اما با شیرینی‌های بسیاری همراه بود که نمی‌توان از آنها گذشت و تنها تلخی‌ها یا سیاهی‌ها را دید.
کفه ترازوی انصاف و عدالت را بنگریم، توفیق‌ها، دستاوردها و پیشرفت‌ها بسیار بیشتر از آن تلخی‌ها و سیاهی‌هایی است که با سیاه نمایی‌ها هم بیشتر جلوه می‌کند.
طبیعی است کشوری که با دشمنی‌های فراوانی روبرو است، مشکلات بسیاری داشته باشد، اما هنر آنجا بروز می‌کند که در میان همه دشمنی‌های پر تلاطم که می‌تواند هر کشور و حکومتی را ساقط کند، کشتی انقلاب در میان موج‌های خروشان دریای طوفان زده همچنان به راه پیشرفت و آرمان‌های خود ادامه می‌دهد و دست از تلاش بر نمی‌دارد تا این کشتی را به ساحل امن برساند و قله پیشرفت را فتح کند.
انقلاب اسلامی ایران دسیسه‌ها و توطئه‌‌های بسیاری را پشت سر گذاشته،‌ از تحمیل 8 سال جنگ به ایران گرفته که توان کشور معطوف و مشغول به آن شد و سرانجام سربلند از آن بیرون آمد در حالی که دنیایی پشت سر رژیم عراق در زمان حکومت صدام بود تا بتواند انقلاب اسلامی را ساقط کند.
هیچ با خود تصور کرده‌ایم اگر صدام در جنگ پیروز شده بود چه اتفاقی برای ایران و چه سرنوشتی در انتظار کشور بود؟ تنها لحظه‌ای و ثانیه‌ای به آن اندیشه کنیم. همین که اجازه ندادیم عراق در جنگ پیروز شود و ایران اسلامی یکپارچه بماند یکی از بزرگترین دستاوردهایی است که باید همیشه و همه جا بازگو شود.
ایستادگی ایران اسلامی با وجود مردمی که برای کشور و انقلاب خود جان دادند، نمونه‌ای از آن چیزی است که شاید نتوان آن را در دیگر نقاط دنیا یافت.
هر کشوری جز ایران بود، زیر بار فشارهای شدید تهدید نظامی، جنگ، ترور،‌تحریم‌های اقتصادی، کمر خم می‌کرد و تن به خواسته دمشن می‌داد.
اینها شعار یا مبالغه نیست، بلکه حقایق و واقعیتی است که وجود داشته و دارد.
نمی‌توان آنچه که از سوی دشمنان بر سر ایران اسلامی آمده است، نادیده گرفت و فراموش کرد حال چرا برخی نمی‌خواهند پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگ را با وجود آن همه دشمنی ببینند؟! و مدام در حال تزریق ناامیدی با سیاست خودتحقیری هستند.
ضعف‌ها، کمبودها و فسادها را کتمان نمی‌کنیم، حاکمیت نیز در پی برخورد شدید و تند با هر آنچه باعث ضعف‌ها، فسادها و کمبودها است.
رهبر معظم انقلاب هفته گذشته به مدت ۴ ساعت از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدات داخل در محل حسینیه امام خمینی(ره) بازدید کردند.
در این نمایشگاه دستاوردهای زیادی از تولیدات داخلی به نمایش گذاشته شده بود که رهبر انقلاب پس از آن در دیدار فعالان اقتصادی و تولید کنندگان،  نمایشگاه را بسیار شوق‌آور و برجسته خواندند و گفتند: متأسفیم که این پیشرفت‌ها برای مردم توضیح داده نشده و اکثر افراد ملت از اینگونه تلاش‌ها و توفیقات و ابتکارات که جزو نعمت‌های الهی است، بی‌خبرند.
ابراز تأسف ایشان بر این اساس است که اگر مردم و افکار عمومی نسبت به این پیشرفت‌ها و دستاوردها با خبر شوند قطعاً دوز بالایی از امید به جامعه تزریق خواهد شد و در پی آن تأثیر پیشرفت‌ها و دستاوردها هم باید در زندگی مردم احساس شود.
ضعف در نمایش واقعی از دستاوردها و پیشرفت‌هایی که کشور به آنها نائل شده است به شدت دیده می‌شود و این مسئله ناشی از ضعف رسانه‌ای کشور است.
علاوه بر آن در مدیریت‌ها نیز چه بسا باشند افرادی که نخواهند این پیشرفت‌هایی که رهبر انقلاب با دیدن آنها نسبت به بی‌خبری مردم از دستاوردها ابراز تأسف می‌کنند، دیده نشود و همین سخن رهبری باید از این پس ملاک عمل قرار گیرد تا دستاوردهای بزرگ کشور به رخ کشیده شود.

محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdcf1cdymw6d0ta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی