جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
کد مطلب : 128856

مردم کار را تمام کردند

آنگونه که همگان در طول ماه‌های گذشته تاکنون دیدند، هجمه بسیار سنگینی علیه ایران اسلامی از سوی رسانه‌های وابسته به دشمنان شکل گرفت تاثیر خود را بگذارد.
نمی‌توان این حجم گسترده از حملات رسانه‌ای تبلیغاتی دشمن را نادیده گرفت و نبست به آن بی‌توجه بود چرا که همین حجم بزرگ از تبلیغات منفی تلاش کرد تا افکار عمومی ایران را تحت تأثیر خود قرار دهد و از میزان مشارکت بکاهد.
هر چند این تبلیغات منفی بر روی برخی از اقشار جامعه تأثیر خود را گذاشت و آنها پای کار نیامدند و رأی ندادند و اما آنچه دیده شد، حضوری از جنس اعتقاد قلبی به ایران اسلامی بود.
شهرها و شهرستان‌های سراسر کشور شاهد حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی بود،‌جایی که میدان نبرد میان حق و باطل است و برای اثبات این ادعا همین کافی است که دشمنان تلاش کردند تا میزان مشارکت به کمترین میزان برسد تا آنها بتوانند در پس این اتفاق،‌اهداف و برنامه‌های خود را پیاده کنند.
مردم با وجود این که نسبت به شرایط اقتصادی حاکم در کشور گلایه و انتقادات بجایی دارند پای کار آمدند و رأی دادند،‌چنین رأی هایی ارزشمند و بزرگ است و باید از آن‌ها صیانت کرد.
نمی‌توان حضور مردم در انتخابات را ارزشگذاری کرد،‌ ارزش این حضور با وجودی که بسیاری با امکانات و ابزارهای رسانه‌ای گسترده سعی داشتند تا حضوری کمرنگ رقم برخود،‌در حالی که شرایط اقتصادی به بسیاری از اقشار جامعه فشار زیادی وارد می‌کند، بر سر صندوق‌ها حاضر شدند و این حضور غیرتمندانه را نمی‌توان ارزش گذاری کرد.
مسئولان باید قدر این مشارکت را بدانند و با عملکرد قوی خود پاسخ درخور شأن به مردمی بدهند که 45 سال است پای انقلاب ایستاده و اجازه نداده که دشمن بتواند به اهداف خود دست یابد.
مردم به وظیفه خود تاکنون عمل کرده‌اند. مسئولان در هر جایگاه و مقامی که هستند، منصفانه خواهد بود که اگر بگوییم نتوانسته‌اند پاسخ محبت‌های مردم را بدهند و کاری‌های زیادی داشته‌اند.
پیام مشارکت مردم در انتخابات به مسئولان،‌ از دولت تا مجلس، قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌های متولی این است که کار و تلاش بیشتری برای آسایش مردم انجام دهند و در مقابل فساد و فاسد در هر زمینه‌ای قاطعیت داشته باشند.
صحنه‌هایی در انتخابات روز گذشته در نقاط مختلف کشور دیده شد که شاید در کمتر کشوری دیده شود.
زوجی پیر دست در دست هم با کمر خمیده اما استوار و با صلابت در حوزه انتخابیه حاضر شدند و رأی دادند، همین صحنه باید برخی از مسئولانی که در چارچوب وظایف خود کم کاری و سهل انگاری دارد شرمند کند و اگر توان اجرای وظایف و مسئولیت‌های محوله را ندارد کنار برود و میدان را برای دیگران باز کند.
مردم به خوبی می‌دانند که اگر مشارکت با کاهش روبرو شود،‌ طمع دشمنان به ایران بیشتر خواهد شد. حضور مردم نشان از حمایت آنها از نظام اسلامی و انقلاب است و تنها نظامی که تاکنون توانسته ایران را یکپارچه نگهدارد انقلاب اسلامی بوده است.
رژیم‌های گذشته هر یک تا توانسته‌اند ایران را بذل و بخشش کرده‌اند و عصبانیتی که اکنون در میان دشمنان دیده می‌شود، اقتداری است که از نفوذ و تأثیر دشمنان برای نابودی ایران اسلامی جلوگیری کرده و اجازه نداده است که ایران متحد و یکپارچه تجزیه و تکه تکه شود.
اما آنهایی که رأی ندادند، هر چند چه بسا فردای انتخابات پشیمان شوند، اما باید توجه داشته باشند که حق خود را زیر پا گذاشتند.
از وضعیت انتقاد دارند، راهش تحریم انتخابات نبوده و نیست،‌ باید در انتخابات شرکت کرد و انتخابی هوشمندانه و دقیق داشت تا افرادی برگزیده شوند و به مسئولیت برسند که «شیفته خدمت باشند نه تشنه قدرت» و این جز با حضور و مشارکت بالا و آگاهانه مردم اتفاق نخواهد افتاد.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdchm6nz-23ni6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی