دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
کد مطلب : 129210

سه افشاگری

غرب آسیا همچنان کانون اصلی تحولات جهانی را به خود اختصاص داده است بویژه آنکه در روزهای اخیر پاسخ قانونی و مشروع جمهوری اسلامی ایران به تجاوز و جیایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن کنسولگری ایران در سوریه، ابعاد جدیدی از معادلات جهانی را آشکار ساخت. در کنار آنچه در حوزه میدانی طی عملیات وعده صادق یا همان عملیات موشکی و پهپادی بی نظیر ایران رقم زده شده، تحولات دو هفته اخیر یعنی از زمان تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران، تا به امروز بیانگر افشاگری‌هایی است که ابعاد دیگری از ماهیت درونی و ادعاهای غرب در حوزه حقوق بشر و صلح جهانی را آشکار می سازد.
نخست آنکه پس از حمله رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در سوریه و شهادت چند مستشار ایرانی، کشورهای غربی از آمریکا گرفته تا فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا، بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تماس‌های گسترده و متعددی با مقامات ایران از جمله وزیر امور خارجه داشته و حتی برخی کشورهای منطقه را نیز واسطه کردند تا با کلید واژه خویشتن داری مانع پاسخ ایران به جنایت صهیونیست‌ها شوند. این رفتار به اصطلاح خویشتن‌دارانه در حالی بوده که این کشورها در طول 6 ماه نسل کشی در غزه هرگز چنین رویکردی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی نداشته‌اند و عملا در این نسل کشی مشارکت نموده‌اند. به عبارتی دیگر غرب واژه خویشتن داری را نه برای صلح و امنیت در منطقه بلکه در حمایت از رژیم صهیونیستی به کار برده‌اند در حالی که در 6 ماه گذشته در چارچوب همین حمایت به حذف واژه خویشتنداری در قبال رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند.
دوم آنکه به اذعان سران غرب، در زمان عملیات وعده صادق، کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به حمایت از این رژیم در هدف قراردادن موشک ها و پهپادهای ایرانی پرداخته‌اند. آنها در حالی مدعی هستند که توانسته‌اند اکثریت این حملات را دفع کنند که این سوال مطرح است که آنان که از توان نظامی و سامانه‌ای برای آنچه مقابله با ایران می‌نامند برخوردارند چرا در طول 6 ماه از این تسلیحات برای مقابله با نسل کشی در غزه و رفع فاجعه انسانی در این منطقه بهره نگرفته‌اند؟ دوگانگی رفتاری غرب بعد دیگری از دروغین بودن ادعاهای حقوق بشری غرب را برای جهانیان آشکار می‌سازد.
سوم آنکه غربی‌ها پس از عملیات وعده صادق ضمن محکوم سازی دفاع مشروع ایران، در شورای امنیت نیز به موضع گیری‌های حمایتی از رژیم صهیونیستی پرداختند.  رابرت وود معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در این نشست گفت: سازمان ملل موظف است که اقدامات ایران را بی پاسخ نگذارد. آمریکا  اقدامات بیشتری را برای پاسخگو ساختن ایران در سازمان ملل بررسی خواهد کرد و  ایران مسئول هر اقدام بعدی خواهد بود.معاون نمایندگی فرانسه در سازمان ملل نیز گفت: حمله بی‌سابقه ایران را محکوم می‌کنیم و  از شورای امنیت می‌خواهیم‌ برای برقراری آرامش در منطقه تلاش کند.سفیر انگلیس در سازمان ملل گفت: «جمهوری اسلامی نقش غیرقابل قبولی در بی‌ثبات کردن منطقه ایفا می‌کند. جمهوری اسلامی ثابت کرده است که قصد دارد در منطقه هرج و مرج ایجاد کند.»
هر چند که سران غرب پیش و پس از عملیات وعده صادق مدعی تلاش برای تنش زدایی و برقراری امنیت و آرامش بوده‌اند اما مواضع این کشورها در نشست شورای امنیت نه تنها نمودی از این ادعا نداشت بلکه رسما دمیدن بیشتر در بحران‌ها و ناامنی در منطقه است. از یک سو کشورهای غربی با نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی و حق دفاع مشروع به موضع گیری و محکوم سازی پاسخ ایران به تجازوات و جنایات رژیم صهیونیستی پرداختند و از سوی دیگر چنان از رژیم صهیونیستی دفاع کردند که گویی در طول 7 ماه گذشته هیچ جنایتی از سوی این رژیم در غزه صورت نگرفته است. آنها هیچ اشاره‌ای بر لزوم پایان نسل کشی در غزه و امدادرسانی به فلسطینی‌ها نداشته‌اند و عملا بار دیگر مشارکت و همراهی خود در کشتار غزه را به نمایش گذاشتند.
این رفتار غربی‌ها در نشست شورای امنیت به جهانیان نشان داد که غرب برخلاف ادعاها و گریبان چاک دادن‌های روزهای اخیرش نه تنها ناجی و حامی صلح و امنیت نمی باشد بلکه رسما بخشی از ماشین نسل کشی غزه و جنایت علیه بشریت است که باید  مورد بازخواست و مجازات قرار گیرد. غربی‌ها در شورای امنیت نشان دادند که هیچ ارزشی برای قوانین و حقوق بین الملل قائل نیستند و تنها هدف آنها حمایت از رژیمی است که جز کشتار و جنایت هیچ تفکر دیگری در سر ندارد. غربی‌ها در دو هفته اخیر در سه مرحله پیش، هنگام و پس از وعده صادق، ماهیت ضد بشری و دروغین بودن ادعاهای بشر دوستانه و امنیت محورشان را به جهانیان نشان دادند.
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdccsoqsx2bqii8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی