شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
کد مطلب : 126719
مزیت‌ خرید اعتباری کالابرگ الکترونیکی

ثبات قیمت‌ کالاها و ۱۲۰ هزار تومان یارانه بیش‌تر

ثبات قیمت‌ کالاها و ۱۲۰ هزار تومان یارانه بیش‌تر
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد فروشگاه‌های متصل به سامانه کالابرگ الکترونیکی خبر داده و از مردم خواست اپلیکیشن "شما" را نصب کنند تا از فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که کالابرگ الکترونیکی عرضه می‌کنند باخبر شوند.
از روز سه شنبه هفدهم مردادماه مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی آغاز شده و دهک‌های اول تا سوم و خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) که ۵۰ درصد اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود (۲۰۰ هزار تومان) را صرف خرید کالابرگ الکترونیکی کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار بیش‌تر به ازای هر عضو خانواده در حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود.
این اعتبار مازاد قابل برداشت نقدی نیست و صرفا در صورت خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده در طرح با استفاده از نیمی از مبلغ یارانه ۴۰۰ هزار تومانی واریز می‌شود. در حال حاضر ۹۳ هزار مغازه به سامانه کالابرگ الکترونیک متصل شدند و آنطور که معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده تعداد فروشگاه‌های متصل به سامانه به ۱۰۰ هزار مغازه افزایش خواهد یافت. عسگریان از مردم خواسته تا اپلیکیشن کاربردی "شما" را نصب و از فروشگاه‌های عرضه کننده کالابرگ الکترونیکی با خبر شوند.
پیش‌تر هشت فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ به این طرح پیوسته و اقلام کالابرگی را جهت رفاه حال خانوارها عرضه می‌کردند اما وزارت کار در طرح ملی کالابرگ الکترونیکی به افزایش تعداد شعبات روی آورده و در حال حاضر ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای اتکا، رفاه، افق کوروش، جانبو، دیلی مارکت، مینو مارت، هفت، گندم طلایی، ‌هایپر فامیلی و وال مارکت در سراسر کشور فعال و آماده خدمت رسانی هرچه بیش‌تر و بهتر به دهک‌های مشمول طرح هستند.
خانوارهای‌ دهک اول تا سوم با خرید اعتباری از دو امتیاز برخوردار می‌شوند: اول اینکه ۱۲۰ هزار تومان اعتبار بیش‌تر به ازای هر نفر دریافت می‌کنند؛ دوم مابه التفاوت افزایش قیمت کالاهایی را که خریداری می‌کنند دولت پوشش می‌دهد، یعنی ۱۱ قلم کالا به جای محاسبه به نرخ روز با لحاظ کردن میزان اختلاف تورمی در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد و پرداختی آنها تا پایان سال ثابت می‌ماند. مردم و خانوارهای مشمول طرح با نصب اپلیکیشن شما از https://shoma.sfara.ir علاوه بر خرید اعتباری می‌توانند یک ماه زودتر یارانه ماه بعد خود را خرج و با استفاده از اعتبار مبلغ یارانه کل خانوار ۱۱ قلم کالای اعلام شده در این طرح را خریداری کنند. خانوارهای‌ دهک اول تا سوم با خرید اعتباری از دو امتیاز برخوردار می‌شوند: اول اینکه ۱۲۰ هزار تومان اعتبار بیش‌تر به ازای هر نفر دریافت می‌کنند؛ دوم مابه التفاوت افزایش قیمت کالاهایی را که خریداری می‌کنند دولت پوشش می‌دهد یعنی ۱۱ قلم کالا به جای محاسبه به نرخ روز با لحاظ کردن میزان اختلاف تورمی در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد و پرداختی آنها تا پایان سال ثابت می‌ماند.
در طرح کالابرگ الکترونیکی امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت منجمد گوساله، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر UF، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر با استفاده از مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از واریز نقدی برای خانوارهای دهک‌های اول تا سوم فراهم شده است.
https://siasatrooz.ir/vdcdf90fnyt0x56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی