سه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
کد مطلب : 126892

حسابو، گامی نوین در پرداخت حقوق و مساعده آنلاین

حسابو، گامی نوین در پرداخت حقوق و مساعده آنلاین
دنیای امروز را دنیای اقتصاد با مولفه‌های کاربردی در تعامل میان کارفرما و کارگران و کارمندان می تواند دانست که چگونگی پرداخت حقوق و دستمزد از مولفه‌های آن است حال انکه حسابو طرحی نوین در این فرایند است که رضایت کارفرما و کارکنانش را به همراه خواهد داشت.
به گزارش سیاست‌روز آنلاین، در تشریح ابعاد فعالیت و کارکرد ” حسابو” میر عامل این شرکت زوایای دیگری از فعالیت این شرکت از جمله در حوزه ارتباط میان حسابو و کارفرمایان و مزایایی که نسیب کارکنان می شود می‌پردازد. آرین نوربخش مدیرعامل حسابو این ایده را خلاف جهت عادت کارمندان می‌داند و معتقد است حسابو می‌‌تواند زمین بازی دریافت حقوق کارمندان را عوض کند و در زمان بحران به کارمندان کمک کند.
مدیرعامل حسابو در رابطه با این پلتفرم می‌گوید: پس از جنگ جهانی دوم به دلیل مشکلات مالی کسب و کارها، کارفرماها حقوق را انتهای هر ماه پرداخت می‌کردند و این عادت بیش از نیم قرن است که به اغلب کسب‌وکارها سرایت کرده است. در صورتی که این عادت می‌تواند شکسته شود و حالا در بسیاری از مواقع کارمندان نیاز دارند که بتوانند حقوق خود را روزانه یا هفتگی دریافت کنند.ما فعالیت رسمی خود را از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز کردیم و در ابتدای راه توانسته‌ایم نظر کاربران را به خدماتمان جلب کنیم. نکته جالب توجه اینجا بود که کاربران از این آزادی عمل به شدت استقبال کردند. چون بررسی‌ها هم نشان می‌داد در شرایط تورمی و با حقوق پایین کارمندان، اغلب کارمندان در شرایط بحران، پس‌انداز و آمادگی خاصی برای شرایط بحرانی ندارند و به محض مواجه با شرایط سخت مالی ،مجبور به قرض یا مساعده می‌شوند و حسابو دقیقا در همین نقطه کارگشا بوده است.
نوربخش در پاسخ به پیوست مبنی بر تفاوت حسابو با مساعده گفت: روند درخواست مساعده در بسیاری از شرکت‌ها غرور و عزت نفس کارمندان را تحت شعاع قرار می‌دهد و حتی برخی شرکت‌ها با آن موافقت نمی‌کنند. در صورتی که حسابو با هدف سلامت مالی و افزایش بهره‌وری نیروی کار راه‌اندازی شده است.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره چگونگی نظارت کارفرمایان بر حقوق کارکنان در صورتی که کارفرمایی نخواهد حقوق پرداخت نماید نیز عنوان می کند که فرد تا روزی که کارکرد دارد می تواند از این امکانات برخوردار شود و زمانی که کارفرما قطع همکاری با فرد نماید اعلام و این خدمات لغو می گردد.
وی در نهایت عنوان می کند که استفاده از خدمات حسابو اختیاری است و هر کارفرمایی در صورت نیاز می‌تواند آن را برای کارمندانش فعال کند. شاید اصلا کارمندی تمایل به استفاده از آن نداشته باشد، اما در شرایط خاص به شدت می‌تواند به کارمندان کمک کند و رضایت خاطر بیشتری را برای کارمندان ایجاد کند. ضمن اینکه از لحاظ حسابداری هم هیچ خللی در کار حسابداران ایجاد نمی‌کند و مشاوران ما می‌توانند به دقت به سوالات حسابداران در این زمینه پاسخ دهند و هم کار فرما و کارکنان از روند کار رضایت داشته باشند.
در این نشست خبری همچنین سعید جعفری مدیر کسب و کار و مدیر کسب کار مجموعه حسابو درباره اهداف و عملکرد حسابو آن را یک داشبورد پرداخت روزانه حقوق معرفی کرده که برای نخستین بار در کشور ایجاد شده است. حسابو از حسا خود اقدام به پرداخت حقوق کارکنان شرکت‌های مختلف می کند. با این طرح فرد در هر زمان که بخواهد حقوق خود تا روزی که کار کرده را دریافت کند.
سعید جعفری مدیرفروش مجموعه حسابو، حسابو را یک پلتفرم روزانه حقوق معرفی می‌کند و می‌گوید: حسابو برای اولین‌بار در ایران راه‌اندازی شده است و نیاز به فرهنگسازی دارد. ما از منابع مالی خود حقوق روزانه کارمندان را پرداخت می‌کنیم و در انتهای ماه از شرکت‌های طرف قراردادمان کارمزد و بودجه پرداخت شده را دریافت می‌کنیم.
کارمند می‌تواند طی قرارداد ما با کارفرما در هر روز از ماه بخشی از حقوق خود را دریافت کند و در صورت خوردن به بحران به جای درخواست از دیگران از حق و حقوق خود استفاده کند.جعفری در ادامه تاکید می کند که حسابو وام نیست و کاملا نقد است. ما در حسابو از فین‌تک صحبت می‌کنیم نه از لندتک.ما در واقع فناوری منابع انسانی هستیم و فعالیت ما یک فعالیت جدید در کشور است. طبیعی است که تغییر فرهنگ زمان می‌برد و ما می‌خواهیم فرهنگ دریافت حقوق را عوض کنیم، چون ابزار بهره‌وری و انگیزه به این شکل بیشتر می‌شود. مثل بیمه تکمیلی که در کنار بیمه قرار گرفت و حالا به شدت کاربردی شده است ما برنامه آینده حسابو را هم اینطور ارزیابی می‌کنیم.برنامه آینده ما این است تا پنج سال آینده همه از خدمات ما استفاده کنند و متوجه تغییرات فرهنگی و مزیت آن شوند.
جعفری مزایای استفاده از حسابو برای کارفرماها را برندکارفرمایی عنوان می‌کند و توضیح می‌دهد: نگهداشت پرسنل حالا به امر مهمی تبدیل شده است. همین حالا کارفرماهایی که حقوق کارمندان خود را سر ماه پرداخت می‌کنند جزو کارفرماهای محبوب محسوب می‌شوند و این امکان یک مزیت رقابتی دیگر برای چنین کسب و کارهایی تلقی می‌شود و به محبوب شدن برندها کمک می‌‌کند.
https://siasatrooz.ir/vdcf1vdy0w6d0ca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی