يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
کد مطلب : 126944
جملات آمیخته با «شوق و حسرت» رهبر انقلاب خطاب به زائران اربعین

«ای کاش همراه شما بودیم»

«ای کاش همراه شما بودیم»
رهبر معظم انقلاب خطاب به راهپیمایان اربعین حسینی می‌فرمایند: جا دارد که امثال بنده که محرومیم از این‌جور حرکت‌ها عرض بکنیم که «یا لیتنا کنّا معکم فنفوز فوزاً عظیماً.»
به گزارش تسنیم، طبق آمار سامانه سماح، امسال حدود 3 میلیون زائر ایرانی در راهپیمایی اربعین حضور دارند، راهپیمایی که به فرموده رهبر معظم انقلاب نشانه عشق همراه با بصیرت مردم به حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است و به همین دلیل امام خامنه‌ای آن را «راهپیمایی مقدس» نامیدند.
اما در کنار این 3 میلیون نفری که راهی «راهپیمایی مقدس اربعین» شده‌اند، شاید میلیون‌ها دل عاشق و جان مشتاق وجود دارد که به دلایل مختلف امکان حضور در این مراسم عبادی ـ سیاسی را ندارند و بارها و بارها اشتیاق خود را برای حضور ابراز می‌کنند و به زائران طریق الحسین علیه السلام التماس دعا می‌گویند.
یکی از این افراد رهبر معظم انقلاب اسلامی است که هرساله در آستانه اربعین حسینی شوق خود را برای شرکت در راهپیمایی اربعین البته همراه با حسرت عدم امکان حضور در این مراسم اظهار می‌کنند و سخنانی خطاب به راهپیمایان به سوی حرم مطهر اباعبدالله الحسین علیه السلام دارند.
در ادامه فرازهایی از سخنان ایشان را خطاب به راهپیمایان اربعین می‌خوانید:   
«ایام اربعین است و خوشا به حال آن کسانی که در حال پیاده‌روی هستند یا پیاده‌روی خواهند کرد و به زیارت اربعین خواهند رسید و آن زیارت خوش مضمونِ روز اربعین را إن‌شاءالله خطاب به حضرت خواهند خواند.
ما هم اینجا با شوق و با حسرت نگاه می‌کنیم به این گام‌هایی که:
هزاران گام در راه است و دل مشتاق و من حیران
که چون ره می‌توانم یافتن سوی درون من هم»  
«این کسانی که این راه را طی کردند و این حرکت عاشقانه را و مؤمنانه را دارند انجام می‌دهند، واقعاً دارند حسنه‌ای را انجام می‌دهند. این یک شعار بزرگ است، لا تُحِلّوا شَعائِرَ الله، این بلاشک جزو شعائرالله است. جا دارد که امثال بنده که محرومیم از این‌جور حرکتها عرض بکنیم که «یا لیتنا کنّا معکم فنفوز فوزاً عظیماً» حالا بحث اربعین پیش آمده، بعضی‌ها خب عاشق امام حسین هستند، عاشق اربعین‌اند؛ [خب،] معلوم است، همه‌ ما [هستیم]؛ حالا خیلی از شماها که خودتان رفته‌اید، بنده که محروم بودم و مشتاق هم بودم - گر چه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم.»
«این روزها روزهای نزدیک به اربعین است. پدیده‌ بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای هم در این سالهای اخیر به‌وجود آمده و آن، پیاده‌روی میان نجف و کربلا یا بعضی از شهرهای دورتر از نجف تا کربلا است؛ بعضی از بصره، بعضی از مرز، بعضی از شهرهای دیگر، پیاده راه می‌اُفتند و حرکت می‌کنند. این حرکت، حرکت عشق و ایمان است؛ ما هم از دور نگاه می‌کنیم به این حرکت، و غبطه می‌خوریم به حال آن کسانی که این توفیق را پیدا کردند و این حرکت را انجام دادند:
گرچه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم‌
بُعد منزل نبوَد در سفر روحانی»
«به کسانی که توفیق پیدا کردند و امسال هم این سفر را با شور و عشق و اخلاص پیمودند و این راه را پیمودند و این سفر را رفتند، تبریک عرض می‌کنیم؛ توفیق بزرگی است؛ خوشا به حالتان. ان‌شاءالله که این فیض شامل حال همه‌ی کسانی که دوست می‌دارند و علاقه‌ به این راه دارند بشود.»
«الحمدلله جوانهای ما راه را پیدا کردند و میلیونها نفر از مردم ما و مردم غیر ما، مردم عراق و دیگران، در این راه حرکت می‌کنند، این هم یکی از حوادث بسیار برجسته‌ای است که خدای متعال منّت گذاشته بر ما و این حادثه را برای ما خلق کرده است؛ این شد یک نماد.
همیشه اربعین پیاده‌روی بود امّا این حرکت عظیم که یک نماد بسیار زیبا و پرشکوهی از حضور پیروان اهل‌بیت و علاقه‌مندان به اهل‌بیت هست؛ این نبود، ما این را نداشتیم، این را خدای متعال در اختیار ما گذاشت، خدا را بایستی شاکر باشیم.»
اینک شایسته است زائران اربعین به نیابت از امام و شهدا، رهبر انقلاب و تمام عزیزان خود که امکان حضور در این فیض عظیم الهی را ندارند، در مسیر نجف تا کربلا قدم بردارند و آنها را نیز در ثواب زیارت خود شریک کنند.
https://siasatrooz.ir/vdcdo90foyt0xn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی