ورود ساترا برای جلوگیری از ساخت بی‌رویه مجموعه‌های مافیایی
پلتفرهای شبکه خانگی دچار بیماری تکرار شده‌اند تا جایی که مجموعه‌های مافیایی انها از نظر فرم و محتوا تقریباً به هم نزدیک و شبیه است.
چندین پلتفرم نمایش خانگی در ایران وجود دارد که چند پلتفرم در افکار عمویم برای خود جایی باز کرده‌اند.
هر یک از آنها در رقابت با خود و حتی صدا و سیما سعی دارند تا با تولیدات،‌ مخاطبان خود را نگهدارند چرا که خرید اشتراک از سوی مدرم برای پلتفرم‌ها درآمد دارد و علاوه بر آن بلا بودن مخاطب امتیاز ویژه‌یا برای گرفتن آگهی‌ها است.
با وجودی که در میان ده‌ها سریالی که از سوی پلفرم‌ها ساخته و پخش شده‌ است،‌تنها چند نمونه از آنها قابل قبول بوده و بقیه چنگی به دل نمی‌زند، اما مجموعه‌های بازی‌های مافیایی نیز در این شبکه‌های خانگی به شدت رونق پیدا کرده اما به نظر نمی‌رسد که مخاطب زیادی داشته باشد.
اینگونه‌ مجموعه‌ها بیشتر جنبه سرگرمی دارد و با توجه به نیاز مردم به سرگرمی‌های مناسب پر تعداد بودن آنها اکنون خود باعث کم اقبالی مدرم به مجموعه‌های مافیایی شده است.
سازمان ساترا که وظیفه نظارت بر تولیدات و صدور مجوز برای تولید شبکه خانگی را دارد، تاکنوه به چندین برنامه مافیایی مجوز داده و آنها نیز برنامه خود را عرضه کرده‌اند و اکنون هر کی از شبکه‌های خانگی را که باز می‌کنید یک یا چند گونه از این مجموعه‌های مافیایی دیده می‌شود.
در همین زمینه شورای راهبری مجمع «رصتا» با هدف آنچه «تامین منافع ذی‌نفعان و کاربران» خوانده است و به توصیه رئیس سازمان صداوسیما، به جدول پخش برنامه‌های شبکه نمایش خانگی ورود می‌کند.
این خبر را رئیس شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر ایران(رصتا) اعلام و تاکید کرده است از این طریق مردم می‌توانند بیشتر از منافع شبکه نمایش خانگی بهره‌مند شوند.
گویا تصمیم جدید ساترا در پی تولید و انتشار برنامه‌های مافیا و برخی برنامه‌های مشابه اتخاذ شده و مجمع رصتا به عنوان مجمع صنفی، مأموریت پیدا کرده است تا چارچوبی را برای تعیین جدول پخش سکوهای نمایش خانگی طراحی کند تا از این پس شاهد پخش همزمان برنامه های مشابه در شبکه نمایش خانگی نباشیم.
روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) به نقل از مهدی شاملو ـ رئیس شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر ایران(رصتا) ـ که در سیزدهمین جلسه این مجمع صحبت می‌کرد، آورده است: رویکرد مجمع «رصتا» در نظر گرفتن توأمان منافع ذی‌نفعان و کاربران و همچنین پیگیری سیاست‌ها و اهداف نهاد تنظیم‌گر فضای مجازی است.
این مقام مسوول با اشاره به جلسه مجمع رصتا با شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور، به رسمیت شناخته شدن مجمع «رصتا» بین سازمان‌های مرتبط با حوزه صوت‌و تصویر فراگیر را از دستاوردهای عملکرد این مجمع دانست و گفت: به‌زودی کمیسیون نقشه بازار مجمع «رصتا» تشکیل خواهد شد تا با همکاری معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب‌و کارهای ساترا شاهد فعالیت‌های دیگری در این حوزه باشیم‌.
https://siasatrooz.ir/vdccpmqs42bqii8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی