جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
کد مطلب : 127822

خودکفایی در تولید کاغذ

خودکفایی در تولید کاغذ
با برگزاری مراسم جشن خودکفایی در تولید کاغذ از این پس باید هم کمبود کاغذ بر طرف شود و هم قیمت آن متعادل شده و ناشران و روزنامه‌ها دغدغه کاغذ برای چاپ کتاب و نشریه خود را نداشته باشند.
مراسم جشن خودکفایی در تولید کاغذ ایرانی دیروز با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساری برگزار شد. اسماعیلی در این مراسم با اشاره به بازدید دو سال پیش از کارخانه چوب و کاغذ اظهار داشت: امروز در نقطه‌ای ایستادیم که تمامی ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی فرزندان ایران اسلامی در کارخانه چوب و کاغذ تأمین می‌شود.
وی با بیان این که امروز فقط جشن تأمین کاغذ کتاب درسی نداریم، بلکه بخش مهمی از حوزه نشر نیز به این نقطه خودکفایی رسید، افزود: در برنامه کاری خود عنوان ملی شدن صنعت نشر را قرار داده بودیم و در اوایل دولت میزان تولید کاغذ داخلی پنج هزار و ۵۰۰ تن و نیاز آموزش و پرورش ۵۵ هزار تن بوده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجموعه بزرگی را در حوزه نشر در شیراز افتتاح می‌کنیم که ۵۰ هزار تن به ظرفیت نشر در کشور اضافه می‌کند، افزود: چند مجموعه از جمله کاغذ سبز در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل در حال آماده سازی است.
وی با اشاره به این که همه عناصر و بخش‌ها در کنار هم هستند، افزود: حوزه تولید کاغذ تنها فنی نیست بلکه به یکی از نمادهای هویتی ایران فرهنگی و بزرگ تبدیل شده است.
اسماعیلی با بیان اینکه دولت سیزدهم صادق الوعده است، گفت: طی دو سال، عقب ماندگی چند دهه ای جبران شده است و طبق برنامه ترسیم شده، کشور باید به صادرکننده کاغذ تبدیل شود و منطقه را پوشش دهیم.
وی با تقدیر از اهالی صنعت نشر گفت: با همکاری و تلاش صورت گرفته، ماهانه هزار تن کاغذ در اختیار حوزه نشر و مطبوعات قرار می‌دهیم و باید پای کاغذ ایرانی بایستیم.
اسماعیلی تولید کاغذ و خودکفایی را نوعی لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری دانست و گفت: امروز خوشحال هستیم که گام‌های عملی را با همت فعالان حوزه نشر برداشتیم. وزیر ارشاد با اشاره به اینکه بسته کاملی را در حوزه کتاب جلو می بریم، گفت: با دستور رئیس جمهور برای تمامی طرح‌های عمرانی کتابخانه ای تأمین اعتبار می‌شود. وی گفت: حوزه نشر باید از مظاهر خوداتکایی و خودباوری باشد و ملی شدن صنعت نشر در دستور کار قرار دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از اینکه تفکری حوزه فرهنگی را دچار عقب ماندگی کرده بود، گفت: چرخه مدیریت در اقتصاد کتاب و فرهنگ را تغییر می‌دهیم و وظیفه تسهیل گری و حمایت را در حوزه‌های مختلف فرهنگی از جمله کتاب، موسیقی، فعالیت‌های دینی، قرآنی و غیره را داریم.
https://siasatrooz.ir/vdcj8aev8uqe8oz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی