سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
کد مطلب : 128036

پرونده سیاه 19 متهم دادگاه منافقین

پرونده سیاه 19 متهم دادگاه منافقین
دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین دیروز برگزار شد.
حجت‌الاسلام دهقانی قاضی دادگاه با تاکید بر اینکه این دادگاه با رعایت کامل اصول آیین دادرسی در حال برگزاری است، افزود: مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران هر که در خاک جمهوری اسلامی مرتکب جرم شود حتی اگر بخشی از اقدامات مجرمانه مربوط به جمهوری اسلامی ایران باشد، جرم واقع شده در جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود و هر شخص ایرانی خارج از خاک کشور نیز مرتکب جرایم علیه امنیت ایران شود، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه می‌شود.
رئیس دادگاه تصریح کرد: عدم حضور متهمان در دادگاه مانع رسیدگی نیست و دادگاه با حضور وکلای تسخیری رسیدگی را ادامه می‌دهد.
وی از نماینده دادستان درخواست کرد که با حضور در جایگاه به قرائت ادامه کیفرخواست بپردازد.
نماینده دادستان با حضور در جایگاه گفت: متهم ردیف پنجم دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی منافقین زهره اخیانی فرزند محمدحسین متولد سال ۱۳۴۳ از شاهرود است. اخیانی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۵۸ با عضویت در جنبش به اصطلاح ملی منافقین و مسئولیت دانش آموزان شهرستان شاهرود آغاز می‌شود.
وی افزود: نامبرده در سال ۱۳۶۰، مسئول تیم‌های عملیاتی دانش آموزی بوده که در همان سال نیز به همین اتهام دستگیر و پس از چند روز آزاد می‌شود. نامبرده از مسئولان اصلی گروهک در مقطع عراق و عضو شورای رهبری منافقین میباشد که علاوه بر داشتن مسئولیت در بخش‌های مختلف شاخه‌ی نظامی تشکیلات در آن مقطع به عنوان یکی از مسئولین مرتبط با نیرو‌های آمریکایی نیز فعالیت داشته است.
وی ادامه داد: متهم ردیف ششم، فهیمه اروانی فرزند تقی، نامبرده نیز در سال ۵۸ عضو این سازمان می‌شود و پس از مارکسیسم شدن گروهک به این موضوع اعتراض و برای مقطعی از این گروهک جدا می‌شود. وی پس از مدتی با علیرضا پورنظری ازدواج تشکیلاتی نموده و در عراق به منافقین می پیوندد.
نماینده دادستان گفت: متهم ردیف هفتم، مهدی براعی فرزند محمد حسن متهم ردیف هفتم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. این شخص در سال ۱۳۴۷ با تشکیلات نفاق آشنا و جذب آن شده و در اواخر سال ۱۳۵۷، به اتفاق دیگر هم کیشان خود دفتر منافقین در قم را تأسیس می‌نماید و سپس در سال ۱۳۶۰، به عضویت مرکزیت تشکیلات در می‌آید. وی افزود: مهدی براعی یکی از طراحان اصلی اقدامات تروریستی و مسلحانه‌ی ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ بوده است و در همان سال نیز با یکی از اعضای گروهک به نام مرضیه غفاری ازدواج تشکیلاتی کرده و پس از عملیات‌های نظامی تروریستی به اتفاق وی به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده و به مقر منافقین در فرانسه ملحق می‌شود. براعی مسئول اول مالی و امکانات گروهک در سال ۱۳۶۰ بوده و مسئول به اصطلاح بخش اجتماعی تشکیلات در فرانسه نیز می‌باشد.
نماینده دادستان گفت: مسئول اطلاعات نیرو‌های پیشمرگ منافقین در سال ۱۳۶۲ در کردستان عراق؛ مسئول هدایت بمب گذاری‌های سال‌های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴؛ مسئول محور در حمله‌ی به اسلام آباد غرب در عملیات نظامی تروریستی فروغ جاویدان و مسئول چک و بررسی عملیات‌های تروریستی خمپاره زنی طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ این شخص بوده است. وی هم اکنون در حوزه‌ی روابط و ملاقات‌ها با مسئولان آلبانیایی فعالیت دارد. ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۸۲/۶-A است.
وی افزود: متهم ردیف هشتم، مژگان پارسایی فرزند محمد، وی پس از ادامه تحصیل به آمریکا می‌رود تحت تاثیر برادرش جذب گروهک می‌شود و درس را رها می کند و با یکی از تشکلایت ازدواج کرده و عازم عراق می‌شود. وی در عملیات مروارید نیز شرکت می‌کند وی در سال ۸۲ همراه مریم رجوی از عراق خارج می شود و به جمع‌آوری منابع مالی برای اهداف سازمان فعالیت می‌کند. همچنین از سال ۷۶ تا ۸۰ که تیم های عملیاتی تشکیلات پس از اموزش های لازم به کشور اعزام می شدند، این تیم را ترغیب می‌کرد. اقدامات ک فعایت او موجب می‌شود مسعود رجوی اعلام می‌کند بیشترین راندمان عملیاتی توسط مژگان صورت گرفته و سازمان را نجات داده است.
نماینده دادستان خاطرنشان کرد: وی از طراحان ترور علی صیاد شیرازی است. در این خصوص کلیپی تهیه شده که با اجازه شما منتشر می‌شود.  
نماینده دادستان گفت: متهم ردیف نهم، زهرا مریخی فرزند محمدعلی متولد قائمشهر از طرف پدری اصالتاً اهل شوروی بوده و در سال ۱۳۵۲ با منافقین آشنا و جذب تشکیلات می‌شود. وی فعالیت‌های خود را تحت عنوان جوانان به اصطلاح مسلمان، در شهرستان قائمشهر شروع می‌کند.
وی ادامه داد: متهم ردیف دهم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین محمد علی توحیدی خانیکی است. توحیدی خانیکی در سال ۱۳۴۷ توسط پسر عمویش هادی خانیکی جذب گروهک منافقین شده و همسرش به نام قدسی خرازیان نیز از اعضای گروهک و متواری به فرانسه بوده که در سال ۱۳۶۶ طلاق تشکیلاتی می‌گیرند.
نماینده دادستان اظهار کرد: متهم ردیف یازدهم علی خدایی فرزند عباس متولد تهران است که در سال ۱۳۵۰ توسط برادرش مهدی جذب گروهک می‌شود. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی در بخش به اصطلاح سیاسی تشکیلات در امور مربوط به شهرستان‌ها فعالیت کرده و در سال ۱۳۵۹ بعد از ازدواج با یکی دیگر از منافقین به نام فائزه بهاری مسئولیت تعدادی از تیم‌های عملیاتی را بر عهده می‌گیرد. البته مدتی نیز مسئول عملیات‌های تروریستی شیراز می‌شود.
نماینده دادستان اظهار کرد: مهدی خدایی صفت متهم ردیف دوازدهم، فرزند عباس متولد تهران از اعضای قدیمی گروهک منافقین است که پس از استمرار فعالیت‌های خود به نفع تشکیلات در سال ۱۳۶۰ به کردستان متواری و در قسمت رادیوی نفاق شروع به کار می‌کند.سپس به فرانسه رفته و از مسئولان به اصطلاح روابط خارجی گروهک می‌شود. وی ادامه داد: عباسعلی داوری فیضی پورآذر متهم ردیف سیزدهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. داوری از سال ۱۳۴۷ جذب گروهک شده در مقطع قبل از انقلاب، دارای سابقه‌ی جعل اسناد بوده است و دارای یک شناسنامه‌ی دیگر با شماره ۳۲ و تاریخ تولد ۱۳۲۲/۰۱/۰۸ است.
وی افزود: سید مجید سید المحدثین متهم ردیف چهاردهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. این شخص در سال ۱۳۵۲ در ارتباط با فعالیت‌های گروهک قرار گرفته و در هسته‌های مخفی و چریکی تشکیلات به فعالیت می‌پردازد.  وی در حال حاضر رئیس کمیسیون به اصطلاح سیاست خارجی منافقین و از افراد رده بالای گروهک است.
وی ادامه داد: صدیقه حسینی متهم ردیف پانزدهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. نامبرده از لحاظ تشکیلاتی از رده‌های اول شورای رهبری و از نظر نظامی مسئول اول گروهک است و طی سال‌های گذشته جزء نیرو‌های خارج کشوری منافقین به شمار آمده و در سال ۱۳۷۴، همراه با مریم رجوی به مقر تشکیلات در عراق ملحق می‌شود.
نماینده دادستان بیان کرد: مسعود طریقت منفرد متهم ردیف شانزدهم در سال ۱۳۴۸ جذب گروهک شده و به‌عنوان مسئول روابط منافقین در پایگاه انزلی بخش شهرستان و مسئول به اصطلاح سیاسی گروهک مشغول فعالیت می‌شود.
نماینده دادستان بیان کرد: طریقت نامبرده در ربودن هواپیما و طراحی عملیات‌های ربایش و ترور شخصیت‌ها نیز تخصص دارد. او که در مقر اصلی منافقین در فرانسه با نام مستعار عبدالحمید لولاچیان فعالیت داشته در برهه‌ای نیز با نام مستعار یاسر مالی مسئولیت کل مالی سازمان و خرید اقلام سنگین در عراق را عهده دار بوده است. کمااینکه نامبرده در حال حاضر نیز همچنان به عنوان مسئول تامین مالی تروریسم تشکیلات، در آلبانی مستقر است. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است. وی ادامه داد: مهوش سپهری متهم ردیف هفدهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. مهوش سپهری در سال ۱۳۵۴ به عضویت منافقین در آمده به عنوان یکی از مهمترین مسئولان تشکیلاتی گروهک محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: قدسی خرازیان متهم ردیف هجدهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. خرازیان در سال ۱۳۵۲ به گروهک منافقین ملحق شده و در ادامه با یکی از اعضای نفاق به نام محمد علی توحیدی خانیکی ازدواج تشکیلاتی می‌کند.
وی ادامه داد: مهناز سلیمیان متهم ردیف نوزدهم اوایل انقلاب جذب گروهک تروریستی منافقین شده و در تشکیلات محلات نفاق سازماندهی و به فعالیت می‌پردازد.
نماینده دادستان در ادامه بیان کرد: محسن سیه کلاه متهم ردیف بیستم متولد تهران از اعضای قدیمی گروهک و هم بند مسعود رجوی بوده که در سال ۱۳۵۳ پس از کنار زدن شریف واقفی از مرکزیت سازمان به جای او عضو کادر مرکزی می‌شود. در ادامه وی زیر نظر مهدی ابریشم چی و موسی خیابانی مسئول نهاد فنی در بخش نظامی تشکیلات شده و از طراحان انفجار‌های ۷ تیر و ۸ شهریور سال ۱۳۶۰ به شمار می‌آید که متعاقباً به مقر نفاق در فرانسه و سپس به منافقین حاضر در عراق ملحق می‌شود. او با یکی از اعضای گروهک به نام شیوا صادق ازدواج تشکیلاتی کرده است.
نماینده دادستان بیان کرد: مریم فضل مشهدی متهم ردیف بیست و یکم از اعضای شورای رهبری گروهک و مسئول میز آمریکای منافقین می‌باشد که از آلبانی خارج و به کشور آمریکا منتقل شده است.
نماینده دادستان در معرفی بهشته شادرو متهم ردیف بیست و دوم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین گفت: او در اوایل سال ۱۳۵۸ هوادار گروهک پیکار تشکیلات منافقین شده و پس از آن، بین سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ به فعالیت خود ادامه داده و نهایتاً از مرز کردستان به کشور عراق متواری می‌شود.
نماینده‌ دادستان بیان کرد: شادرو در حال حاضر در امور به اصطلاح سیاسی و دیپلماتیک گروهک فعالیت داشته و معاون مهوش سپهری در قسمت تشکیلاتی ستاد داخله است. نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است. وی ادامه داد: ژیلا دیهیم متهم ردیف بیست و سوم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است. برادرش همایون با تشکیلات منافقین آشنا و فعالیت‌های خود را به نفع گروهک آغاز می‌کند.
نماینده دادستان گفت؛ وی پس از پیروزی انقلاب فعالیت‌هایی از قبیل حضور در خانه‌های تیمی و مخفی کردن و جابه جایی تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین را بر عهده داشته و در پس از سال ۶۰ نیز با ضربه به خانه‌های تیمی دستگیر و روانه‌ی زندان می‌شود. پس از مدتی، با اخذ تعهد از زندان آزاد شده لکن به تعهد خود عمل نکرده و از کشور متواری و به مقر گروهک تروریستی منافقین در کشور عراق ملحق می‌شود.
جلسه بعدی دادگاه سه شنبه هفته آینده 5 دی ماه برگزار خواهد شد.
https://siasatrooz.ir/vdchx6nz-23nivd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی