شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
کد مطلب : 128256
ناو «ابومهدی المهندس» با حضور فرمانده کل سپاه عملیاتی شد

ویژگی‌های یک ناو جدید ایرانی

ویژگی‌های یک ناو جدید ایرانی
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیروی دریایی ما باید بتواند به دشمن در هر نقطه‌ای که ایستاده دست یابد و در دور دست توان مقابله با دشمن را داشته باشد، گفت: ایستایی در شعاع‌های نزدیک و نیمه دور برای دشمن آسیب زاست و باید از این منطقه دور شود.
سردار سرلشکر حسین سلامی دیروز در مراسم الحاق ناو ابومهدی المهندس و شناورهای موشک‌انداز نیروی دریایی سپاه در بندرعباس، ضمن تسلیت مجدد اقدام تروریستی کرمان، اظهار داشت: امروز یک روز بزرگ و تاریخی برای ملت ایران است، روزی که نیروی دریایی سپاه به عنوان جلودار و پیشگام قدرت دفاعی در مقابل قدرتهای بحری جهان به یک جهش و درخشش در توان تهاجمی و دفاعی خود دست یافته است.
وی افرود: امروز در یک نبرد همه جانبه با دشمن رو به رو هستیم و دشمن سعی کرده است تمام زندگی مردم ایران را تبدیل به میدان جنگ کند از تهاجم اقتصادی تا تهاجم نرم در عرصه فرهنگی و همچنین جنگ اظلاعاتی و ترور و... با تلاش ناموفق از سوی دشمن برای انزوا بخشی سیاسی ایران همراه بود.
وی افزود: نیروی دریایی باید بتواند به دشمن در هر نقطه‌ای که ایستاده دست یابد و در دور دست توان مقابله با دشمن را داشته باشد.
سلامی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم ناقص بجنگیم، گفت: تاثیر راهبردی ما بر توسعه قدرت آن است که تا هرجا ما امتداد منافع ملی داریم قدرت دفاعی ما باید تا آنجا قابلیت دفاع از منافع حیاتی‌مان را داشته باشد. وی افزود: باید خطوط دریانوردی خود را امن کنیم بنابراین بلند شدن دستان نیرو هم در ابعاد برد موشک‌ها و هم شناورها و هم قدرت دریانوردی دوردست و استمرار نبرد برای ما اهمیت دارد.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ایستایی در شعاع‌های نزدیک و نیمه دور برای دشمن آسیب زاست و باید از این منطقه دور شود. دشمن ما منطق قدرت را خوب می‌فهمد. ما هم اراده داریم و هم قدرت و هم راهبرد و دشمن بخشی از توان ما را در دفاع از منافعمان دیده است.
سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در این مراسم گفت: این الحاق ادامه الحاق‌های یازده‌گانه گذشته و در راستای ادامه تولید قدرت است.
شناور گشتی رزمی ابومهدی المهندس مبتنی بر نیازهای عملیاتی نیروی دریایی سپاه توسط جوانان متخصص داخلی و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان طراحی و تولید شده است.
این شناور رادارگریز با بهره‌مندی از چهار موتور دریایی، دارای قابلیت دریانوردی بردبلند با سرعت بالای ۳۷ گره دریایی، و قدرت بالا در مانور است.
قابلیت حمل و فرود و برخواست پهپاد عمودپرواز (VTOL) و امکان پرتاپ پهپاد رزمی در روز و شب از دیگر قابلیت‌های این شناور است. این شناور برای دفاع هوایی و مقابله با اهداف متخاصم، مجهز به سامانه کشف و رهگیری و پرتابگرهای دریاپایه و سامانه‌های خودکار و نیمه خودکار توپ‌های ۲۰ میلیمتر و ۳۰ میلیمتر است.
شناور شهید ابومهدی المهندس برای انهدام اهداف سطی متخاصم نیز مجهز به پرتابگر موشک‌های کروز سطح به سطح ترکیبی (از ۳۵ تا ۷۵۰ کیلومتر) است. این شناور مجهز به فضای پزشکی و تجهیزات کامل امدادی است.
https://siasatrooz.ir/vdcbswb80rhb55p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی