دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : 128283
رئیس سازمان استخدامی: 

نظریه نظام انقلابی در تمامی عرصه‌ها پاسخگو است

نظریه نظام انقلابی در تمامی عرصه‌ها پاسخگو است
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: نظریه نظام انقلابی در تمامی عرصه‌ها پاسخگو خواهد بود و بحث مردمی‌سازی و حضور مردم در آن مشخص است و باید به آن پرداخت.
به گزارش خبرنگار سیاست روز، میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور امروز (دوشنبه 18 دی ماه) در پیش نشست همایش نظریه نظام انقلابی که به‌همت اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: باید ببینیم نظریه نظام انقلابی چه مفهومی دارد و چگونه می‌شود آن را تعریف کرد؛ برای رسیدن به این تعریف دقیق، باید بررسی علمی و پژوهشی انجام دهیم.
وی افزود: مقام معظم رهبری بارها در این خصوص تأکید کرده‌اند که منظور ما از نظام انقلابی، یک مجموعه‌ بی‌نظم نیست و اینکه منظور ما از انقلابی بودن، بی‌نظم بودن نیست.
لطیفی با بیان اینکه به این نکته باید دقت کرد با صرف داشتن نظریه نظام انقلابی، نمی‌توان مسائل را حل کرد، تصریح کرد: هم‌چنین باید افرادی باشند که این نظریه را دقیق شناخته و آن را عملی کنند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی تصریح کرد: نظریه نظام انقلابی در تمامی عرصه‌ها پاسخگو خواهد بود و بحث مردمی‌سازی و حضور مردم در آن مشخص است و باید به آن پرداخت. به‌عنوان مثال، دولت سیزدهم می‌گوید که می‌خواهم امور را به مردم واگذار کنم؛ این امر، نیازمند عمل بر اساس نظریه است. 
وی تاکید کرد: اگر نظریه‌ دقیق و مطمئن به یک دستگاه نرسد، نظریه‌های غیرمرتبط و با ظاهر زیبا فراوان است؛ سند ۲۰۳۰ مثالی از آن است که یک‌زمان مورد تأکید قرار گرفته بود.
لطفی یادآور شد: باید دید نسبت دموکراسی و بروکراسی در نظریه نظام انقلابی چیست و این نظریه چه شاخص‌های ارزیابی دارد. هیچ اهرمی برای تغییر تغییرات در الگوی حکمرانی‌ها به جز شاخص‌ها وجود ندارد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی عنوان کرد: هم‌چنین نیاز است شاخص‌های اندازه‌گیری در زمینه‌های مختلف از جمله عدالت و سایر موضوعات را به‌وجود بیاوریم. در این زمینه نیاز است تعریف دقیقی از شاخص‌ها و عبارات آن داشته باشیم.
وی افزود: نقشه راه تحول نظام موجود به نظام انقلابی چیست؟ در بسیاری از موارد، تحول انقلابی یک تحول تدریجی است؛ نمونه‌های این تغییرات در صدر اسلام هم موجود است و برای این تحول، سازوکارهایی تدارک دیده شده است.

لطفی خاطرنشان کرد: هم‌چنین لازم است موانع و آسیب‌ها را شناسایی کنیم؛ این نظریه نظام انقلابی ایده ادامه مسیر انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه این تحول باید از مدیران و کارگزاران نظام خواسته شود، ادامه داد: در این صورت است که می‌توان به سمت تحول حرکت کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcbwwb8frhb55p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی