دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : 128284
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک: 

ریشه‌ پدیده مهاجرت، مسائلی مانند اقتصاد و اشتغال نیست

ریشه‌ پدیده مهاجرت، مسائلی مانند اقتصاد و اشتغال نیست
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک در پیش نشست همایش نظریه نظام انقلابی، گفت: ریشه‌ پدیده مهاجرت، مسائلی مانند اقتصاد، اشتغال و بیکاری نیست، تصریح کرد: ریشه‌ مساله این است که یک تصویر مشخصی از آینده برای مردم نمی‌سازیم.
به گزارش خبرنگار سیاست روز، مصطفی زمانیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک در پیش نشست همایش نظریه نظام انقلابی، گفت: هر چه پیش می‌رود پیوندهای راهبردی میان کشورها و ملت‌ها قوی‌تر می‌شود؛ اگر ساده‌انگارانه از کنار فرصت‌ها بگذریم فرصت‌های مهمی را از دست داده‌ایم.
زمانیان افزود: امروز تصویرهای ملی جای برنامه‌های توسعه ملی در ادبیات سیاستگذاری را گرفته است؛ جامعه‌ای که خود را با فضای پرتلاطم، شواف و روزبه روز نو شدن رسانه و فناوری مواجه می‌بیند از حکمران انتظار دارد که بتواند تصویر درستی از آینده ایران را مخابره کند.
وی با بیان اینکه ریشه‌ پدیده مهاجرت، مسائلی مانند اقتصاد، اشتغال و بیکاری نیست، تصریح کرد: ریشه‌ مساله این است که یک تصویر مشخصی از آینده برای مردم نمی‌سازیم.
رئیس مرکز بررسی های استراتژیک گفت: بیانیه گام دوم انقلاب ظرفیت این تصویرسازی آینده را برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دارد و امروز نظریه مقاومت در کشورهای منطقه بیش از کشور ما پذیرفته شده است.
زمانیان ادامه داد: جامعه اندیشه‌ورزی، جامعه اندیشگاهی و دوستانی که در حوزه تدوین نظریه انقلاب اسلامی کار می‌کنند باید یک تفسیر و تصویر ملموس، همه‌فهم، قابل ارتباط و قابل دسترس از نظریه انقلاب اسلامی به قشر عمومی جامعه مخابره کنند و بتوانند این اتصال گمشده‌ای که امروز بین لایه‌های مختلف ایجاد شده است را دوباره ترمیم کنند و از طریق ارائه یک نظریه قابل فهم، ساده، انگیزاننده، برانگیزاننده و تحرک آفرین کمک کنند تا گروه‌های مختلف اجتماعی و مرجع سهم خود را در این خلق تصویر آینده ایران ایجاد کنند.
وی تاکید کرد: امروز وضعیت مهاجرت نسبت به گذشته فرق کرده و به عنوان مثال اگر کسی مهاجرت کند الزاما برای در اختیار گرفتن یک کرسی دولتی یا به دست آوردن یک موقعیت کسب و کار اقتصادی نیست و مسائل دیگری هم مد نظر قرار می دهد.
رئیس مرکز بررسی های استراتژیک خاطرنشان کرد: باید به مساله مهاحرت برای متمولین، پیشروان کسب و کار، حوزه‌های استارت‌ها و فناوری‌ها و حوزه علم و فن آوری بسیار جدی‌تر از مردم عادی بپردازیم و این جنس مسائل از آن موضوعاتی است که ضرورت بازاندیشی در الگوی اساسی حکمرانی را برای ما توجیه می‌کند.
وی در پایان افزود: این نشست می‌تواند بیان ساده از آن چیزی که امروز جامعه به آن نیاز دارد را ارائه دهد تا بتوانیم این بحث‌ها را به ساختار و حرف‌هایی از جنس ابلاغیه و نظریه برسانیم.
https://siasatrooz.ir/vdcc44qs02bqii8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی