دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
کد مطلب : 128291
افرایش چندبرابری ارزآوری دستاوردهای وزارت دفاع برای کشور

ایران رقیب جدی تولیدکنندگان تسلیحات

ایران رقیب جدی تولیدکنندگان تسلیحات
اقتصاد برخی کشورها بر یور فروش سلاح می‌چرخد، آنهایی که غول تولیدات تسلیحات نظامی هستند،‌حتب برای فروش محصولات خود در دنیا جنگ بپا می‌کنند تا چرخ کارخانه‌های نظامی‌اشان بچرخد.
حالا اما با این که ایران سال‌ها تحت تحریم نظامی بود،‌توانست با بهره گیری از توانمندی‌های داخلی،‌به یکی از تولیدات کنندگان تسلیحات نظامی دفاعی تبدیل شود.
این اتفاق در حالی رخ داده است که کشورهایی همچون آمریکا،‌ روسیه، چین، انگلیس،‌ فرانسه و برخی دیگر، در عرصه تولید تسلیحات نظامی در رتبه‌های بالا قرار دارند.
تسلیحات نظامی ایران آزمون خود را در عرصه‌های کوناگون پس داده است، ‌از زمانی که جنگ عرزاق علیه ایران آغزا شد و 8 سال ادامه داشت،‌ نیروهای مسلح ایران اسلامی برای خودکفایی در زمینه ساخت سلاح و گذر از تحریم‌های نظامی،‌ دست به ابتکار زدندن و متخصصین داخلی توانستند تسلیحاتی را بسازند که اکنون دوست و دشمن را به شگفتی وا داشته است.
موشکباران پایگاه نیروهای آمریکایی در عین الاسد، هدف قرار دادن هواپیمای بدون سرنشین گلوبال هاوک آمریکا بر فراز خلیح فارس و سرنگونی آن با موشک پدافند هوایی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه از آن دست نمونه‌هایی است که نشان دهنده توان نظامی و دفاعی نیروهای مسلح ایران است.
هم اکنون انواع پهپادهای نظامی و موشک‌های ایران خواهان دارد، پهپادهای ساخت ایران در نبردهایی که در منطقه به ویژه در سوریه و عراق وجود داشت، استفاده شده و آزمون خود را پس داده است. علاوه بر آن صهیونیست‌ها که همواره از توامندی‌های دفاعی و نظامی ایران اشفته و نگران بوده‌اند، رهگیری و انهدام پهپادهای ایران را کاری پر هزینه و در واقع آن را سخت و دشوار می‌‌دانند.
پهپادهای ایران به کشورهایی همچون روسیه صادر شده و صادرات تسلیحات نطامی ایران ارزی آوری قابل توجهی هم داشته است.
ایران می‌تواند با بازاریابی منطقه‌ای به صادرات هر چه بیشتر تسلیحات نظامی تولید خود اقدام کند و رقیب جدی برای محصولات غربی باشد. این در حالی است که قیمت تسلیحات ایران نسبت به تسلیحات کشورهایی چون آمریکا،‌ روسیه،‌چین و کشورهای تولید کننده سلاح قیمت مناسب‌تری دارد.
به گفته وزیر دفاع میزان ارز آوری دستاوردهای وزارت دفاع برای کشور نسبت به دو سال گذشته چند برابر افزایش داشته است.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دستاوردهای متعددی را در حوزه دفاعی ساخته و بسیاری از این دستاوردها هم به کشورهای مختلف دنیا که در عرصه مبارزه با تروریست و مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند، به فروش رسانده و این کار ارزآوری خوبی برای کشور داشته است.
امیر محمدرضا آشتیانی به میزان ارز آوری از فروش دستاوردهای وزارت دفاع اشاره کرد و گفت: « میزان ارز آوری نسبت به دو سال گذشته چند برابر افزایش داشته است».
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مرداد ماه سال جاری و همزمان با روز صنعت دفاعی آخرین دستاوردهای خود حوزه دفاعی را به نمایش گذاشت. بمب‌های هوشمند بالدار آرمان و یاسین به همراه پهپاد پرسه زن سینا، موشک فجر 5 و راکت هدایت شونده 122 میلیمتری، موشک الماس 3 و راکت‌اندازهای قصیر و بدر برای نخستین مرتبه در این نمایشگاه عرضه شد.
پهپادهای ایرانی هم اکنون در دنیا شناخته شده است و خواهان زیادی دارد، موشک‌های بالستیک، زمین به زمین،‌ زمین به هوا،‌ دریا پایه، نقطه زن و ده‌ها نمونه از محصولات نظامی و دفاعی ایران قابلیت صادرات و ارزآوری را دارد.
این اتفاق پاسخی به تحریم‌ کنندگان نظامی ایران و آنهایی است که در داخل به خودتحقیری مشغولند و دستاوردهای نظامی ایران را ضعیف می‌دانند در حالی که مهمترین عامل و مؤلفه‌ای که باعث گشته دشمنان دست از پا خطا نکنند پیشرفت‌های نظامی است. و البته دستاوردهای نظامی می‌تواند برای دیگر موارد نیز الگوی خوبی باشد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین درباره طراحی و ساخت بالکرد ملی گفته است؛ در مرحله طراحی مفهومی ساخت بالگرد ملی یا بومی هستیم. در زمینه تعمیرات اساسی بالگردها، در حوزه شرقی و غربی در حال انجام کار هستیم و هیچ مشکلی در تعمیرات اساسی نداریم.
وزیر دفاع درخصوص فروش دستاوردهای وزارت دفاع به سایر کشورها گفت: غالب کشورهای آزادیخواه و مستقل از دستاوردهای ما استفاده می کنند چرا که آنها به دنبال تأمین امنیت خودشان هستند. هم اکنون همپیمانان ما در منطقه به ویژه لبنان،‌ سوریه، عراق،‌ یمن و برخی دیگر از محصولات نطامی ایران استفاده می‌کنند که چالش جدی برای دشمنان شده است.
https://siasatrooz.ir/vdcaoan6649nuu1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی