پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵
کد مطلب : 128403
امیرعبداللهیان در اجلاس اقتصادی داووس

حملات سپاه دفاع مشروع از خود بود

حملات سپاه دفاع مشروع از خود بود
وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس داووس ضمن اشاره به تحولات منطقه و نقش بحران سازی رژیم صهیونیستی و آمریکا، حملات موشکی سپاه را دفاع مشروع نامید.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سالانه داووس و در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی تاکید کرد که یمنی‌ها از ایران هیچ فرمان و دستوری نمی‌گیرند. تارنمای این شبکه اقتصادی گزارش داد که «حسین امیرعبداللهیان» همچنین هشدار داد که آمریکا و جو بایدن نباید سرنوشت خود را به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گره بزنند.وی افزود که حمایت کامل واشنگتن از تل‌آویو «ریشه اصلی ناامنی در منطقه» است.وزیر امور خارجه با تاکید بر آنکه امنیت دریای سرخ برای ایران حائز اهمیت است، افزود که تهران می خواهد آمریکا «جنگ در غزه را متوقف کند. »
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با رد کمک ایران به جنبش انصارالله یمن گفت: مردم یمن و دیگر کشورهای منطقه که از مردم فلسطین دفاع می کنند طبق تجارب و منافع خود عمل کرده و از ما فرمان و دستوری نمی گیرند. امنیت دریانوردی اهمیت فراوانی برای ما دارد چرا که ما نفت صادر می کنیم و اگر ناامنی در مجاورت ما وجود داشته باشد، به سود ما نخواهد بود.
وی افزود: ما معتقدیم که هر گونه اقدامی برای بی‌ثبات کردن منطقه ریشه در اسرائیل و نسل‌کشی آن در غزه دارد.امیرعبداللهیان در زمینه موشک باران اماکن جاسوسان موساد و تروریستهای داعش در سوریه و عراق نیز گفت که این اقدام «در راستای مبارزه با تروریسم و دفاع مشروع بوده است.» وزیر امور خارجه ایران گفت: ما در مورد تامین منافع ملی خود هیچ محذوریتی با هیچ کشوری نداریم.
وزیر امور خارجه ایران در دیدار با نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در داووس گفت که کسی حق ندارد چیزی را بر ملت فلسطین تحمیل کند.وی نقش مهم لبنان در مسائل منطقه را یادآور شد و افزود: ثبات و امنیت لبنان بر ثبات و امنیت در کل منطقه اثرگذار است و جمهوری اسلامی ایران همواره از تحکیم ثبات و امنیت در لبنان حمایت کرده و می‌کند.نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های خود به مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت مناسبات و همکاری‌های سازنده دو کشور لبنان و ایران در زمینه‌های مختلف تأکید و با اشاره به پیچیدگی مسائل منطقه از جمله فلسطین، از تداوم مشورت‌های مشترک با ایران استقبال کرد.
همچنین وزیر امور خارجه در دیدار با همتای سوئیسی بر تداوم همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد و گفت که ابتکار سلطان عمان همچنان روی میز است.امیرعبداللهیان با تشکر از اقدام سوئیس در محکوم کردن اقدام تروریستی کرمان گفت ما برای توسعه روابط با سوئیس مصمم هستیم.
وزیر امور خارجه در دیدار با نخست‌وزیر دولت موقت پاکستان نیز موضوع مبارزه با تروریسم را از موضوعات‌ مهم مورد توجه ۲ کشور خواند و بر لزوم پیگیری اجرای تفاهمات گذشته بین‌ جهات ذیربط تأکید کرد.امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام‌ رئیس جمهور ایران به نخست‌وزیر پاکستان، روابط دو کشور ایران و پاکستان را عمیق و تاریخی خواند و با تأکید بر آمادگی ایران برای گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور، به دیدار اخیر وی با آیت‌الله رئیسی اشاره و آن را در کمک به تقویت روابط دو کشور حائز اهمیت توصیف کرد.لازم به ذکر است سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که درپی تحولات اخیر در مرزهای ایران و پاکستان، دولت اسلام‌آباد سفیر خود از تهران را فراخواند.ممتاز زهرا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی بیانیه‌ای که به صورت زنده از شبکه‌های خبری این کشور منعکس شد، گفت: پاکستان سفیر خود را از ایران فراخوانده و متقابلا سفیر ایران به اسلام‌آباد تا اطلاع ثانوی برنخواهد گشت. از سوی دیگر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با وزیر خارجه اسپانیا در حاشیه اجلاس داووس دیدار و رایزنی کرد .
لازم به ذکر است نماینده ایران در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد که عملیات ضد تروریستی ایران ضروری و متناسب با هدف قرار دادن دقیق پایگاه‌های گروه‌های تروریستی و رعایت کامل تعهدات بین‌المللی به ویژه حقوق بشردوستانه انجام شده است.وزارت خارجه عراق دیروز خبر داد که شکایت رسمی علیه ایران را به سازمان ملل و شورای امنیت ارائه داده است. وزارت خارجه اوکراین نیز حمله موشکی ایران به مقر موساد در اقلیم کردستان عراق را که به هلاکت چهار مسئول ارشد آن منجر شد، «به شدت محکوم» کرد.در شرایطی که در عملیات موشکی در اربیل چهار مسئول ارشد موساد به هلاکت رسیدند، وزارت خارجه اوکراین این حمله را به شدت محکوم و با «خانواده‌های قربانیان» همدردی کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcfxcdymw6d0ja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی