چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
کد مطلب : 128700
تشریح انفجار خط لوله گاز در استان فارس

استیصال دشمن

استیصال دشمن
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به انجام اقدام تروریستی در ۲ نقطه از خط سراسری انتقال گاز اعلام کرد شبکه گاز کشور پایدار است.
سعید عقلی در گفت‌وگویی با اشاره به انفجار خط لوله گاز سراسری توضیح داد: این اقدام خرابکارانه تروریستی بامداد (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) حوالی ساعت یک بامداد در چند منطقه خطوط اصلی سراسری گاز انجام و جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارتخانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار شد. وی افزود: با مدیریت شبکه گاز کشور موفق شدیم شبکه گاز را در همه شهرها و روستاها پایدار نگه داریم، البته بخشی از روستاهای استان اصفهان که نزدیک این خط هستند اکنون دچار افت فشار و قطعی گاز هستند که با هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان، در حال تأمین سوخت مایع و گاز مایع (ال‌پی‌جی) برای مردم منطقه هستیم.
مدیر مرکز راهبری گاز کشور تصریح کرد: اکنون مناطق ایمن‌سازی شدند و عملیات اجرایی تعمیرات آغاز شده است. به گفته عقلی، انفجارها در دو نقطه (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) رخ داده است.
وی با تأکید بر اینکه با اقدام‌های انجام‌شده در کنترل مصارف، اکنون مشکلی در تأمین گاز شهرها وجود ندارد، گفت: مشکلات اندک ایجادشده در روستاهای اطراف محل انفجار به‌سرعت و پس از تعمیر خط لوله برطرف خواهد شد، ضمن اینکه سوخت مایع مورد نیاز و ال‌پی‌جی در این مناطق فراهم شده و در اختیار روستاهای مورد نظر قرار خواهد گرفت، لذا مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

تشریح انفجار خط لوله گاز  توسط وزیر نفت
همچنین وزیر نفت با تشریح انفجار خط لوله گاز در استان فارس، گفت: با تلاش همکارانم در شرکت ملی گاز کشور ان‌شاءالله هدف دشمن برای قطعی گاز استان‌های بزرگ کشور اتفاق نخواهد افتاد. به جز چند روستای نزدیک به محل انفجار گاز سایر مناطق وصل است. در ۲۲ بهمن سال ۱۳۸۹ نیز با اقدام تروریستی مشابهی روبه‌رو شدیم که البته در آن زمان گاز چهار منطقه به صورت موقت قطع شد اما اجازه ندادیم مشکلی برای مردم به وجود بیاید.
جواد اوجی وزیر نفت همچنین با رد شایعات موجود گفت: رسانه‌های معاند در حال دامن زدن به شایعه محدودیت استفاده از کارت‌های سوخت یک استان در استان دیگرند در حالی که این مسئله محدود به استان سیستان و بلوچستان است که از یک سال و نیم پیش به اجرا درآمده است. وی ادامه داد: هر شهروندی که از استان محل سکونتش به استان دیگر می‌رود می‌تواند به فرمانداری یا استانداری استان مقصد برود و با کدینگ کردن کارت سوختش، از جایگاه‌ها سوخت دریافت کند.
https://siasatrooz.ir/vdcfxcdyxw6d0ea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی