شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
کد مطلب : 128724

«آرمان» و «آذرخش» محافظان آسمان ایران

«آرمان» و «آذرخش» محافظان آسمان ایران
سامانه پدافند هوایی برد بلند «آرمان» به همراه سامانه پدافند هوایی برد کوتاه «آذرخش» رونمایی شد.
سامانه موشکی آرمان، توان تقابل همزمان با ۶ هدف را در فاصله‌های ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلومتر دارد و سامانه موشکی آذرخش نیز می تواند در انواع شرایط آب و هوایی تا برد ۵۰ کیلومتری با ۴ موشک آماده به شلیک اهداف را شناسایی و منهدم کند. این سامانه‌ها چون بر یک خودرو سوار است، تاکتیکی و چالاک‌ است و قابلیت حمل و جابجایی سریع دارد.

«آرمان» در کمتر از ۳ دقیقه عملیاتی می‌شود
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جزئیاتی از ویژگی‌های دو سامانه پدافندی رونمایی‌شده این وزارتخانه را اعلام کرد. امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه رونمایی از سامانه پدافند هوایی شهید آرمان و آذرخش، اظهار کرد: وزارت دفاع در راستای ارتقای توان دفاعی کشور و استمرار رونمایی‌ها تمام توان خود را معطوف بر تامین نیازمندی‌های حوزه‌های دفاعی و پشتیبانی تجهیزاتی و تسلیحاتی از نیروهای مسلح کرده است.
سامانه شهید آرمان با یاد و خاطره شهید والامقام آرمان علی‌وردی که یک سامانه راه‌کنشی به معنای تام و دارای برد متوسط و ارتفاع بلند است که می‌تواند اهداف را در ۱۸۰ کیلومتری شناسایی و در ۱۲۰ کلیومتری با آن درگیر شود و منهدم‌شان کند. وزیر دفاع تاکید کرد: این سامانه بسیار چابک است و در کمتر از ۳ دقیقه آماده عملیات می‌شود. این سامانه پوشش قابل اطمینانی برای دفاع از فضای کشور فراهم می‌کند.
آشتیانی یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردها که برای محافظت از مراکز حساس حیاتی و مهم کشور در برابر تهدیدات پهپادی و ریزپرنده‌ها ساخته شده، سامانه آذرخش است که برد کوتاه است و دارای قابلیت نصب روی انواع خودروها و اجرای عملیات در شب و روز و با بهره‌گیری از سامانه راداری پیشرفته سه بعدی و سرچ اپتیکی و سیکرهای پیشرفته بسیار چابک و مانند سامانه شهید مجید است که می‌تواند اهداف را در کمترین زمان ممکن منهدم کند.

سامانه پدافندی «آذرخش» در کمترین زمان به تولید انبوه می‌رسد
جانشین رئیس سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز از قابلیت سامانه پدافندی آذرخش برای تولید انبوه در کم‌ترین زمان خبر داد.
امیر سیدمسعود زواره‌ای در حاشیه رونمایی از سامانه‌های پدافند هوایی «آرمان» و «آذرخش»، اظهار کرد: سامانه پدافندی آذرخش برای مقابله با اهداف در ارتفاع کم است و برای این‌ هدف از رادار، سرچ اپتیکی و سیکر تصویری بهره می‌برد. وی افزود: این سامانه با کمک پست فرماندهی می‌تواند منطقه‌ای را پوشش دهد و در شبکه یکپارچه پدافندی کشور قرار گیرد.
جانشین رئیس ساصد اضافه کرد: سامانه آذرخش در کم‌ترین زمان قابلیت تولید انبوه را دارد و در زمان بسیار کم شاهد بکارگیری و عملیاتی کردن آن در سازمان‌های رزم نیروهای مسلح خواهیم بود.
https://siasatrooz.ir/vdcb5wb8arhb5zp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی