يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد مطلب : 128730

بهترین فوتبالیست‌های مسلمان 2024

بهترین فوتبالیست‌های مسلمان 2024
در این مقاله به بهترین فوتبالیست‌های مسلمان می‌پردازیم. ستارگانی چون محمد صلاح، سادیو مانه و کریم بنزما. با ما همراه شوید.

از محمد صلاح و سادیو مانه تا کریم بنزمای برنده توپ طلا، این بازیکنان نه تنها در زمین بازی می‌درخشند، بلکه با افتخار دین خود را نیز نمایان می‌سازند و به عنوان نمادهای معنوی در باشگاه‌های خود و کشورشان شناخته می‌شوند. با ما همراه شوید تا دستاوردها و سهم ویژه این ورزشکاران استثنایی در جهان فوتبال را از نگاه وب سایت بین‌المللی Footbalium بررسی کنیم.

بهترین فوتبالیست‌های مسلمان

لیست برترین فوتبالیست‌های مسلمان انتخابی ما در سال 2024 به شرح زیر است:

حکیم زیش

لیست بهترین فوتبالیست‌های مسلمان 2024 را با ستاره مراکشی گالاتاسرای، حکیم زیش، آغاز می‌کنیم. او در این فصل به تدریج به بهترین فرم خود بازگشته است. زیش که توسط هواداران آژاکس با نام "جادوگر" شناخته می‌شود، در سال 2023 برای جایزه بهترین بازیکن آفریقایی سال توسط کنفدراسیون فوتبال آفریقا نامزد شد.


عثمان دمبله

حالا وقت آن رسیده تا با یکی از سریع‌ترین بازیکنان فوتبال جهان آشنا شویم: عثمان دمبله. این وینگر فرانسه‌ای و بازیکن تیم پاری‌سن‌ژرمن، یک مسلمان شناخته‌شده است. دمبله، ستاره سابق بارسلونا، در دسامبر 2021 با یک زن مراکشی در یک مراسم سنتی در فرانسه ازدواج کرد. آن ها دختری دارند که در سپتامبر 2022 به دنیا آمد.

ریاض محرز

به عنوان یکی از برترین بازیکنان فوتبال مسلمان جهان، ریاض محرز در فصل 2015-2016 شناخته شد، زیرا به به لستر سیتی کمک کرد تا شگفتی بسازند و عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس را به دست آورند. به جهت این دستاورد مهم، محرز به عنوان بازیکن سال فوتبال الجزایر و بازیکن سال انجمن بازیکنان حرفه‌ای فوتبال انگلیس انتخاب شد. وی همچنین عضو تیم سال لیگ برتر انگلیس شد. محرز سپس در سال 2018 به منچستر سیتی پیوست و در دوران حضورش در این تیم چهار بار قهرمان لیگ برتر، دو بار قهرمان جام حذفی، سه بار قهرمان جام اتحادیه و یک بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.


آنتونیو رودیگر

نفر بعدی در لیست برترین فوتبالیست‌های مسلمان، یک بازیکن آلمانی است: آنتونیو رودیگر. دفاع‌ کهنه‌کار تیم رئال مادرید به دلیل فیزیک بدنی قوی، سبک بازی هجومی و حضور هوایی قابل توجهش شناخته می‌شود.

رودیگر مسلمان، در برلین به دنیا آمده و پدری آفریقایی-آلمانی به نام ماتیاس و مادری اهل سیرالئون به نام لیلی دارد. او در محله نوکلن شهر برلین بزرگ شده و برادری به نام سار سنسیه دارد. در سال 2021، او یک مقاله به نام "این مقاله مسئله تبعیض نژادی در فوتبال را حل نخواهد کرد" را به مجله "تایمز" ارائه داد.

اشرف حکیمی

اشرف حکیمی یکی از برترین بازیکنان فوتبال مسلمان در سال 2024 محسوب می‌شود. سرعت، تکنیک و قدرت حمل و انتقال توپ بالا، این ستاره پاریسن ژرمن را تبدیل به یکی از بهترین مدافعان کناری دنیا کرده است. 

حکیمی در اسپانیا به دنیا آمده و والدین مراکشی دارد. او در سن 17 سالگی در سال 2016 به تیم ملی مراکش دعوت شد. به عنوان یک مسلمان متدین، حکیمی چندین بار حج عمره را انجام داده است.

انگولو کانته

حال وقت آن است تا با یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی دهه‌های گذشته آشنا شویم: انگولو کانته. هافبک برجسته تیم الاتحاد، یک مسلمان مشهور است که به طور منظم به مساجد مراجعه می‌کند و حتی در حین بازی‌ها روزه می‌گیرد. کانته بی‌شک یکی از بهترین بازیکنان مسلمان تاریخ فوتبال است. 

کانته جوایز انفرادی زیادی را کسب کرده است که شامل بهترین بازیکن فصل لیگ برتر انگلیس، بازیکن سال انجمن بازیکنان حرفه‌ای فوتبال انگلیس، بازیکن سال انجمن نویسندگان فوتبال و بهترین هافبک فصل اروپاست. 

سادیو مانه

سادیو مانه بدون شک یکی از برترین بازیکنان فوتبال مسلمان جهان است و به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان آفریقایی در تاریخ فوتبال شناخته می‌شود. 

مانه برترین گلزن تاریخ تیم ملی سنگال است و در تعداد بازی‌های ملی نیز در رده دوم تاریخ سنگال قرار دارد. او به تیم ملی سنگال کمک کرد تا در جام ملت‌های آفریقا در سال 2019 به فینال برسد. وی همچنین در سال بعد به عنوان بهترین بازیکن آفریقایی انتخاب شد.

کریم بنزما

انتخاب ما برای شماره 3 در لیست بهترین فوتبالیست‌های مسلمان در سال 2024، کسی نیست جز کریم بنزما. این ستاره سابق رئال مادرید در سال‌های 2021 و 2022 به ترتیب جایزه بهترین بازیکن یوفا و توپ طلا را دریافت کرد. او به عنوان پنجمین بازیکن فرانسوی در تاریخ این افتخار را کسب کرد. 

وی به خاطر قدرت تمام‌کنندگی، مهارت‌های تکنیکی و دید برجسته‌اش معروف است. او با رئال مادرید 24 جام به دست آورده؛ از جمله چهار لالیگا، سه جام حذفی اسپانیا و پنج عنوان لیگ قهرمانان اروپا.

ایلکای گوندوگان

هافبک برتر تیم بارسلونا و کاپیتان تیم ملی آلمان، ایلکای گوندوگان، به طور قطع یکی از بهترین بازیکنان مسلمان فوتبال جهان است. 

پس از پیوستن به منچستر سیتی در سال 2016، گوندوگان موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد. او در دوران حضورش در این تیم، پنج عنوان قهرمانی لیگ برتر، چهار جام اتحادیه، دو جام حذفی انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. در فصل 2022–2023، که آخرین فصل او با منچستر سیتی بود، گوندو به عنوان کاپیتان به باشگاه کمک کرد تا فاتح سه‌گانه تاریخی شود.

محمد صلاح

در حال حاضر چه کسی بهترین فوتبالیست مسلمان در جهان است؟ محمد صلاح. وی در صدر لیست بهترین بازیکنان مسلمان سال 2024 ما قرار دارد. صلاح بدون شک یکی از بهترین بازیکنان نسل خود و یکی از بزرگترین بازیکنان آفریقایی تمام اعصار است. قدرت تمام‌کنندگی بالای او، مهارت‌های حیرت‌انگیزش در دویدن با توپ و سرعت قابل توجه، او را به یک افسانه در لیورپول و مصر تبدیل کرده‌است.

صلاح چندین جایزه مهم فردی را به دست آورده که شامل انتخابش به عنوان بازیکن سال آفریقا در سال‌های 2017 و 2018 و بازیکن سال انجمن بازیکنان حرفه‌ای فوتبال انگلیس در فصل‌های 2017-2018 و 2021-2022 می‌باشد. این عناوین او را به یکی از برترین بازیکنان مسلمان در تاریخ فوتبال تبدیل کرده است.

چه کسی مشهورترین فوتبالیست مسلمان در جهان است؟ محمد صلاح. او به نام "چهارمین هرم" در کشور مصر شناخته می‌شود و اغلب با عنوان "افتخار اعراب‌" از او یاد می‌کنند.
https://siasatrooz.ir/vdcipvazut1ary2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی