يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
کد مطلب : 128738

پایان 6 سال دوری از نمایشگاه رسانه‌های ایران

پایان 6 سال دوری از نمایشگاه رسانه‌های ایران
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» که دیروز آغاز به کار کرد تا چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا است.
این نمایشگاه پس از ۶ سال وقفه و اعمال تغییراتی چشمگیر نسبت به دوره‌های گذشته در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با حمایت شرکت خدمات ارتباطی رایتل تهران برگزار می شود و با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان فعال در این حوزه، میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری و البته مردم است. برگزاری مناظره‌های سیاسی، برپایی نشست‌های علمی، معرفی کتاب‌های حوزه رسانه، کارگاه‌های آموزشی فعال، برگزاری نشست خبری مسئولان اجرایی و...  از برنامه‌های اصلی نمایشگاه  است.
در مراسم افتتاح رسمی نمایشگاه رسانه‌های ایران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعطیلی ۶ ساله‌ این رویداد رسانه‌ای، تاکید کرد: خوشحالم که یکی دیگر از امور معطل مانده در حوزه فرهنگ و هنر که وقفه‌ای در برپایی آن اتفاق افتاده بود با حضور اصحاب رسانه بازگشایی می‌شود.
محمدمهدی اسماعیلی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه یادآور شد: ۴۵۰ رسانه در این رویداد حاضر است و این برای من و همکاران افتخاری است که در خدمت همه عزیزان باشیم.
هنگام سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی زمان اذان ظهر رسید که او از مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی ایمان شمسایی خواست اذان بگوید و او نیز اذان گفت، شاید چنین اقدامی برای پاسخ به آنهایی بود که هنگام سخنرانی خزاعی معاونت سینمایی وزارت ارشاد ر جشنواره فیلم فجر که اشتباهاتی در خواندن دعای سال تحویل داشت، بود.
در همین مراسم اسامه حمدان عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه قدرت رسانه مسئولیت بزرگی را برای رسانه‌ها ایجاد کرده است که باید در ارتباط با امت اسلام صداقت داشته باشند، ادامه داد : تردیدی نیست که رسانه از گذشته تا به امروز نقش مهمی داشته است. فعالیت رسانه‌ای بخشی از نبرد ما علیه رژیم صهیونیستی است. اهمیت نبرد کمتر از نبرد در میدان نیست. به همین علت شاهدیم که دشمن صهیونیستی، خبرنگاران و فعالان رسانه را هم هدف قرار می دهند.
نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان نیز در حاشیه نمایشگاه رسانه های ایران در سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) تهران  برگزار شد. هادی طحان نظیف در بخشی از این نشست درباره علت توجه غرب به انتخابات جمهوری اسلامی ایران و نقش ضد انقلاب برای بی اهمیت جلوه دادن مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد: به فضل خدا در کشوری زندگی می‌کنیم که در ۴۵ سال گذشته هر سال یک انتخابات داشتیم و این نشان می‌دهد که اداره امور کشور به دست مردم است و ما باید قدردان حضور مردم در انتخابات ها باشیم. در شرایطی که انتخابات ما نقش مهم‌تری دارد طبیعی است که برای دنیا مهم باشد. انتخابات در کشور ما همیشه مبتنی بر راهبردهای اعلامی، با دقت برگزار شده است و با رای مردم جریانات سیاسی و افراد به قدرت رسیدند. در انتخابات پیش رو نیز شرایط به همین گونه است.
در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات، دو تن از دو جریان سیاسی متفائت به مناظره پرداختند که محتوای آن انتخاباتی بود. در این مناظره علیزاده طباطبایی فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت اعمال یا اعمال نشدن نظارت استصوابی گفت: متاسفانه از مجلس چهارم با تفسیر نادرست شورای نگهبان از قانون اساسی و اعمال نظارت استصوابی، در واقع انتخابات دو مرحله‌ای شد. در یک مرحله افرادی از ناظرین شورای نگهبان یک عده را انتخاب می‌کنند و سپس به مردم می‌گویند از بین این افراد، کسانی را انتخاب کنید. اصل ۹ قانون اساسی می‌گوید هیچ مقامی حق ندارد آزادی های مشروع مردم را حتی با وضع قانون محدود کند. نظارت استصوابی کاملا غیرقانونی است و به مشارکت لطمه زده است و چارچوبی هم ندارد.
عباس سلیمی ‌نمین فعال سیاسی اصولگرا نیز در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت اعمال یا اعمال نشدن نظارت استصوابی، اظهار کرد: ما نباید از ابزار مردم علیه قانونی که به نفع خود مردم است استفاده کنیم. این استفاده ابزاری غلط است. اینکه با اتکا به جملاتی ظاهراً زیبا قانون را تضعیف کنیم غلط است. ما هم باید از این جایگاه مراقبت کنیم و هم شورای نگهبان باید مراقب آن جایگاه باشد و به نوعی عمل کند که ایراداتش کم باشد. آن شورا هم از انسان‌ها تشکیل شده و ممکن است خطاهای انسانی در آن شاهد باشیم اما آن را نباید مستمسک قرار داد. آنها که می‌گویند حق مردم با نظارت استصوابی زیر سوال می‌رود باید پاسخ دهند اگر چنین است چطور مجلس ششم برای جریان به اصطلاح اصلاح‌طلب شد؟
https://siasatrooz.ir/vdcgw79q7ak9xu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی