دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : 128809
علی روزبهانی جوان ترین کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی تهران

بسیاری از جوانان ما به دنبال علاقه شان نمی روند

"دکتر علی روزبهانی" یکی نخبه های جوان و با استعداد بروجرد است که تا کنون در ثبت سه اختراع در دنیا بسیار موفق بوده و این نخبه بروجردی رتبه اول کنکور دکتری پزشکی هسته ای را در کشور کسب کرده است که مصاحبه ای با این جوان موفق انجام شده است.
بسیاری از جوانان ما به دنبال علاقه شان نمی روند
لطفا خودتان را معرفی کنید؟
بنده در سال ۶۹ در خانواده مذهبی به دنیا آمدم و هم اکنون موفق به فارغ التحصیلی از مقطع دکترا از دانشگاه امیرکبیر در رشته انرژی هسته ای شدم  و 12 سال هم به عنوان مدرس هم در چند دانشگاه تدریس می کنم.پدرم بنده هم رزمنده و ایثارگر در 8 سال دوران دفاع مقدس بودن و عمویم نیز جانباز دفاع مقدس بوده است.در سال ۸۸ وارد حوزه علمیه شدم و هم اکنون در حال تکمیل پایه هشتم حوزه هست.
 
 از دوران تحصیل و قبولی در کنکور سراسری بفرمایید؟
در کنکور ارشد توانستم رتبه دو رقمی 59 را کسب کنم. بعد از قبولی در دانشگاه  وارد رشته مهندسی پزشکی هسته ای دانشگاه امیر کبیر شدم  و بعد از لیسانس کارهای تحقیقاتی را شروع کردیم و تا کنون 19تا مقاله چاپ شده بین المللی در مجلات مختلف علمی در رشته مرتبط با رشته تحصیلی خودم و بیبن رشته ای پزشکی و هسته ای دارم.
 همچنین توانستم از سهمیه نخبگی استفاده کنم و دو مدرک کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی گرایش هسته ای و مدیریت دولتی را کسب کنم.

 در مورد رشته تحصیلی بفرمایید و این که چرا این رشته تحصیلی را استفاده کردید؟
پیشرفت ایران در زمینه هسته ای و این که شرایطی مهیا بود تا وارد این رشته شوم و با توجه به این که  دو نفر از شهدای هسته ای از استادهای من بودند  و اینها ترغیب در ما ایجاد کردند که به این سمت حرکت کنیم.
 مشاهده کردیم در قسمت پزشکی خلاء بزرگی هست و خیلی از بیماریها مانند سرطان های لاعلاج و سرطان های بدخیم با تکنولوژی هسته ای قابلیت درمان را به سادگی دارند و تصمیم گرفتیم در این راستا تلاش کنیم.
 در این راستا آموزش های زیادی فرا گرفته ام و جزء اولین کسانی هستم که در بخش پزشکی هسته ای در درمان سرطان و کار با دستگاه ها آشنایی دارم و در این راه موفق شده ام.
 کارهای تحقیقاتی از سال 88 آغاز شد و مقاله نویسی شروع شد و تا امروز سه کتاب تالیف کرده ام که دو کتاب در زمینه هسته ای و یکی در زمینه مدیریت بیماران آلزایمری بوده است.

 کار ثبت اختراع را از چه سالی آغاز کردید و تا کنون چند اختراع ثبت شده دارید؟
 از سال 88 شروع ایده و ایده پردازی را آغاز کردم و سعی کردیم ایده ها را به عمل برسانم که منجر شد سه اختراع را ثبت کنم که یکی کفش هوشمند برای بیماران آلزایمری بود که ثبت شد و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی این کفش را به عنوان یک برند و یک کار حرفه ای در ایران برای تجاری سازی معرفی کرد.
 دومین اختراع دستبند هوشمند بود که پزشک آنکال بیمار را از راه دور و در منزل مدیریت می کرد و هر قضیه اورژانسی کنترل می شد و در خیلی از بخش ها بیماران از مرگ نجات می یافتند.
 اما سومین اختراع ثبت شده عینک هوشمند برای نابینائیان است که تبدیل عکس به متن است که این اختراع دو سال و نیم زمان برد و در قالب یک عینک هوشمند مخصوص نابینائیان جهت خواندن متن ها اختراع و ثبت شده است.

 رمز موفقیت شما چیست؟
 کشف علاقه بسیار مهم است و من معتقدم علاوه بر علاقه باید خواست خدا هم باشد که یک نفر به سمت و سوی علمی و نیاز جامعه برود و احساس تکلیف موردی است که فرد را به هر عرصه ای که دوست دارد فعالیت کند می کشاند.
 وقتی انسان ببیند عده ای انسان به دلیل بیماری هایی مانند سرطان می میرند، سوالاتی در ذهن خودش ایجاد می شود  و همین باعث می شود که خود فرد استارت کار را بزند..
 بسیاری از جوانان ما به دنبال علاقه شان نمی روند که ممکن است به دلیل کمبود اطلاعات و یا کمبود مشاوره های تحصیلی باشد.

 شما در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاندیدا شدید؟
بله، بر اساس احساس مسئولیت بنده در انتخاب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ثبت نام کردم و همین طور کد انتخاباتی بنده 4595 هست. انشالله بتوانم به مردم شهیدپرور تهران خدمت کنم.

شما در لیست شورای وحدت اصولگرایان حضور دارید ؟
بله، اینجا باید تشکر کنم از اعضای محترم شورای وحدت اصولگرایان که به جوانان اعتماد کردن انشالله بتوانیم به بهترین شکل در صورت اعتماد مردم خادم حقیقی مردم عزیز تهران و ایران باشیم.
پیچ اینستاگرام علی روزبهانی 
https://www.instagram.com/ali.ruzbahani?igsh=MzRlODBiNWFlZA==


 
https://siasatrooz.ir/vdcfxcdy1w6d0ca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی