يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : 128871

از این ۵ چراغ سقفی در نورپردازی مدرن فضای خود استفاده کنید.

از این ۵ چراغ سقفی در نورپردازی مدرن فضای خود استفاده کنید.

در تعاریف کلی نورپردازی، چراغ سقفی چراغی است که نور آن از سقف، به سمت پایین بوده و یا به شکل غیر مستقیم از طریق بازتاب نور، فضای پوشیده شده با سقف و اطراف آن را روشن می‌کند. البته در بازار روشنایی منظور از چراغ سقفی می‎‌تواند چراغ روکار یا پنل سقفی نیز باشد. فارغ از نوع چراغ باید به این نکته توجه کرد که با وجود مطرح شدن پیشنهادهای متنوع دیگر در نورپردازی روز دنیا، کماکان استفاده از چراغ به صورت سقفی، محبوب‌ترین و پرکاربردترین روش نورپردازی فضاهای مختلف تجاری، اداری و مسکونی است. نور سقف اولین نوری است که در مبحث روشنایی به سراغ آن می‌رویم، زیرا مهم‌ترین فضا برای روشنایی، فضای پوشیده‌‌شده توسط سقف یعنی جایی است که در آن ایستاده‌ایم. در این مقاله به ۵ مورد از بهترین و به صرفه‌ترین چراغ سقفی مدرن می‌پردازیم:

چراغ سقفی استوانه‌ای

از انواع چراغ‌های سقفی که این روزها در فضاهای مدرن به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌است، چراغ سقفی استوانه‌ای است. چراغ روکار استوانه‌ای یا چراغ سیلندری از جمله چراغ‌هایی است که جزو گزینه‌های اصلی در نورپردازی مینیمال و خلوت لابی، گالری، کافه، آرت شاپ و فضای اداری و تجاری است. معمولا می‌توان چراغ سقفی استوانه‌ای را به صورت روکار و با استفاده از کابل به صورت آویز نصب نمود. یکی دیگر از مزیت‌های چراغ سیلندری روکار ، نصب ساده و راحت آن است که به راحتی با پیچ و رولپلاک به هر نوع سقفی متصل می‌شود.
از مهم‌ترین نکات در استفاده از نور سقفی نظیر چراغ روکار استوانه‌ای این است که با توجه به تنوع بالای این چراغ در بازار محصولات روشنایی، از ابتدا به سراغ چراغی بروید که هم شدت نور کافی و هم شاخص نمود رنگ بالا نظیر CRI>95 داشته‌باشد. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

چراغ خطی

چراغ خطی از زیباترین و به روزترین نسل جدید ادوات نورپردازی در میان طراحان نورپردازی و معماران است. از لاین نوری، هم برای تامین نور عمومی فضا و هم به عنوان نور دکوراتیو استفاده می‌شود. در بازار روشنایی، چراغ خطی سقفی معمولا چراغ خطی روکار و یا نهایتا چراغ خطی توکار است. چراغ خطی روکار در شکل‌ها، طرح‌ها و ابعاد مختلف بر اساس نیاز مشتری، قابل سفارشی‌سازی است. چراغ خطی توکار سقفی ظاهری مینیمال به فضای شما داده و از سویی دیگر چراغ خطی سقفی روکار با بدنه زیبای خود در رنگ‌های سفارشی می‌تواند هارمونی زیبایی با دکوراسیون فضای شما ایجاد کند.

پنل سقفی ال ای دی

پنل سقفی ال ای دی یکی از پرکاربردترین انواع چراغ سقفی خصوصا در فضاهای اداری و خدماتی مانند دفتر، بانک، بیمارستان، هتل و فروشگاه است. در جلوی منبع نوری این چراغ سقفی، پوششی شیری رنگ یا به اصطلاح، دیفیوزر قرار گرفته که باعث می‌شود نور هم به صورت یکنواخت و یکدست پخش شده و هم از ایجاد خیرگی برای چشم جلوگیری شود. از کاربردی‌ترین انواع پنل ال ای دی، چراغ سقفی پنلی 60 * 60 است که با توان‌های مختلف نظیر 40 وات و 60 وات تولید و روانه بازار می‌شود. باید به این نکته توجه داشت که بیشترین طول عمر را در میان انواع پنل ال ای دی، آن دسته از پنل‌ها دارند که بدنه آن‌ها فلزی بوده و بدین‌ترتیب تبادل گرمایی بهتری با محیط دارند.

چراغ سقفی دانلایت

دانلایت (DOWNLIGHT) به صورت کلی به هر چراغی گفته می‌شود که نور آن به سمت پایین می‌تابد اما در بازار محصولات روشنایی و بین انواع چراغ لاله‌زار، دانلایت‌ها معمولا چراغ‌های اسپات با نور متمرکز هستند.. نصب نور سقفی توکار در بسیاری از مکان‌ها، آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای روشنایی نقاط مختلف است. دانلایت‌ها بر اساس شکل، اندازه، نحوه نصب و نور خروجی در فضاهای مختلف نظیر ویترین طلافروشی، مرکز تجاری، دفتر اداری، گالری، فروشگاه، ویلا و آپارتمان کاربرد دارند. از جدیدترین و زیباترین چراغ‌های سقفی دانلایت می‌توان به چراغ لیزربلید اشاره کرد که در انواع ریلی و توکار موجود است. خاصیت این چراغ‌ها در کنار ظاهر مینیمال و زیبا، ضد خیرگی بودن است، به این معنی که از یک فاصله مشخص، منبع نور پیدا نیست و تنها می‌توان اثر نور را در فضا مشاهده نمود.
برای اطلاعات بیشتر و مشاوره نورپردازی در زمینه چراغ سقفی کلیک کنید.

قاب سقفی هالوژنی مدرن

یکی از راه‌های بسیار آسان و بعضا با قیمت به صرفه‌تر برای نورپردازی سقفی، استفاده از انواع روکار و توکار قاب‌های سقفی به همراه چراغ ال ای دی تیپ هالوژن است. این قاب‌ها در انواع توکار و روکار و به شکل‌های دایره‌ای، استوانه، مربع و مستطیل تولید می‌شوند تا دست شما در طراحی نورپردازی با استفاده از چراغ‌های سقفی هالوژنی باز باشد. بنابراین اگر به دنبال نورپردازی هالوژنی هستید، بهتر است این‌بار قبل از رفتن به سراغ مدل‌های تکراری هالوژن‌های گرد، نگاهی به این قاب‌ها بیاندازید.
منبع:اکووات/ecowat
https://siasatrooz.ir/vdcefv8zzjh8wvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی