دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد مطلب : 128894
رئیس جمهور:

در جنگ اراده‌ها، مردم و نیروهای مسلح پیروز شده‌اند

در جنگ اراده‌ها، مردم و نیروهای مسلح پیروز شده‌اند
رئیسی در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی گفت: تردید نداریم که در جنگ اراده‌ها مردم دلداده به خدا و نیروهای مسلح که توکل به خدا دارند و اعتماد به نفس دارند در میدان‌های مختلف پیروزی کسب کرده‌اند.
رئیس جمهور در این مراسم که دیروز در دانشگاه علوم انتظامی برگزارشد اظهار داشت: صمیمانه از مربیان این دانشگاه تقدیر و تشکر می‌کنم که برای تربیت جوانان آگاه، شجاع، متدین و  متخصص در کشور تلاش می‌کنند. دانشگاه‌ها محل بسیار ارزشمندی برای آموزش و پژوهش، مهارت آفرینی و شناخت تهدیدهای نوین است.وی افزود: دانشگاه انتظامی نیروهای مسلح این ماموریت مهم را دارند که در جهت ارتقای امنیت کشور آسیب‌ها را شناسایی کنند  و راه‌های برون رفت از این آسیب‌ها را پیدا کنند.
رئیسی در ادامه تاکید کرد: امروز با رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا نیروهای مسلح، نیروهای مومن متدین، مردم دوست و خودباورند.  حقیقتاً نیروهای مسلح ما امروز برای مردم ما افتخار هستند چون در کنار مردم و با مردم هستند و  همیشه مشکلات را از پیش پای مردم برمی‌دارند.
رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: نقش شما به عنوان نیروی انتظامی نقش بسیار مهمی است، نقش پیشگیری از وقوع جرم و نظم و قانون مداری، مقابله با جرائم و آسیب های اجتماعی  بسیار اهمیت دارد که نتیجه اش امنیت و آسایش اجتماعی است.
وی افزود: ویژگی اول تدبیر و عقلانیت است، عقلانیت به معنی ترس و محافظه کاری نیست بلکه به معنای محاسبه‌گری، دقیق عمل کردن و شناخت دشمن است.ویژگی دوم مهربانی است، باید با مردم مهربان بود، مردم در مقابل آسیب ها و نا امنی ها باید نیروی انتظامی را به عنوان ملجا و پناه خود بدانند و سوم اقتدار است در مقابل تبهکاران و مجرمان باید با اقتدار ظاهر شد.
رئیسی تاکید کرد: نیروهای انتظامی هم عشق به مردم دارند و هم مهم‌ترین ماموریت خودشان را امنیت و حفظ امنیت جامعه اسلامی می‌دانند. امروز تقویت نیروهای مسلح را به عنوان یک وظیفه همه ما می‌دانیم، تقویت بنیه دفاعی بسیار اهمیت دارد و دولت خود را در زمینه تقویت بنیه دفاعی کشور موظف می داند.
وی افزود: سه عنصر مهم وجود دارد برای اقتدار وجود دارد، اول قدرت دفاعی است دوم ثبات اقتصادی و سوم توانایی فرهنگی است.
رئیسی گفت: نقطه دوم مجهز شدن به ابزار کار است، الحمدالله ایمان در دل دارید و دانشش هم نیز موجود است اما داشتن ابزار مناسب بسیار اهمیت دارد، دولت خود را موظف می‌داند به نیروی انتظامی حتماً کمک کند برای اینکه از هر جهت نیروی ما بتواند به روز و به هنگام باشد. دولت خود را موظف می‌داند که به نیروی انتظامی و عزیزانمان در فراجا کمک کند که از هر جهت به روز و به هنگام باشند. وی افزود: دولت، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و همه نهادهای انقلاب اسلامی خود را آماده خدمت به مردم کرده‌اند که مردم ما علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها بتوانند با آرامش زندگی کنند. رئیسی تاکید کرد: دشمن اراده کرده که کارشکنی و فتنه‌گری کند اما ملت ما اراده کرده است که مسیر پیشرفت را با اقتدار ادامه دهد و در این جنگ اراده‌ها اراده ملت ایران تا کنون پیروز شده و از این پس نیز پیروز خواهد شد. تردید نداریم که در جنگ اراده‌ها مردم دلداده به خدا و نیروهای مسلح که توکل به خدا دارند و اعتماد به نفس دارند در میدان‌های مختلف پیروزی کسب کرده‌اند.
رئیس جمهور گفت: هیچ ارتشی در دنیا این‌قدر مورد نفرت مردم نیست. دنیا با همۀ وجود از رژیم صهیونیستی و نیروهای مسلح آمریکا و نیروهای تحت حمایت آنها نفرت دارد. باز هم شاهد خواهیم بود مقاومت جانانه ملت فلسطین هم به پیروزی فلسطین عزیز و نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.
https://siasatrooz.ir/vdcjhoevxuqe8oz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی