دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد مطلب : 128896
تداوم کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان

سیل به منازل مسکونی و کشاورزی خسارت زد

سیل به منازل مسکونی و کشاورزی خسارت زد
سیل در سیستان وبلوچستان خسارت های بسیاری به منازل مسکونی، راه‌ها و کشاورزی استان وارد کرده،قول بازسازی سریع مسکن‌ها داده شده و نهادهای کشوری و استانی برای تامین نیازها پای کار هستند.
به گزارش مهر، به دنبال نزولات آسمانی در سیستان و بلوچستان و روان‌شدن سیلاب در برخی مناطق و آب‌گرفتگی در شهرستان‌های چابهار، دشتیاری، سراوان، سرباز، راسک، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، زرآباد و کنارک تمامی دستگاه‌های اجرایی مسؤول از نقاط مختلف استان و کشور پای کار آمدند. در پی این حادثه رئیس‌جمهور دستور ویژه به وزیر کشور برای تسریع در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان داد.
وزیر کشور با حضور در مناطق سیل‌زده گفت: پیگیری بازسازی راه‌های ارتباطی از مسائل اصلی دولت در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود و پل مورد درخواست مردم این منطقه نیز باید احداث شود.مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به مشارکت فعال ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن استان در ساعات اولیه وقوع سیل و امدادرسانی به مناطق خسارت دیده از بارندگی در چابهار، دشتیاری، نیکشهر و قصرقند اعلام کرده است: تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن در مناطق سیل‌زده حضور دارند. ۳۰۰ واحد مسکونی تخریب شده و ۱۵۰۰ واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیر است.‌ توزیع کمک‌های مختلف هوایی در جریان است و امدادرسانی انجام می‌شود.
سیدمحمدرضا سیدحسینی با اشاره به خسارت سنگین بارندگی‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بیشترین خسارت به ۱۸ هزار و ۹۹۳ هکتار از اراضی زراعی آبی و یک هزار و ۹۳۳ هکتار اراضی باغی بوده است.
وی افزود: همچنین به ۲۲۱ واحد گلخانه، ۳۰۰ واحد دامداری روستایی و عشایری، ۴۵ رأس دام سبک و سنگین، ۱۵ کلنی زنبورعسل، ۲۷۱ حلقه چاه کشاورزی، ۵۰ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، ۱۱۵ رشته قنات، ۱۰۴ کیلومتر جاده بین مزارع و جاده عشایری، ۶۳ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، ۸۴ بندسار و سازه آبخیزداری و ۵۹ باب استخر ذخیره آب در این بارندگی سیل آسا خسارت وارد شده است.
سیدحسینی با تاکید بر خسارت سنگین وارده به بخش کشاورزی ۱۰ شهرستان سیستان و بلوچستان، گفت: میزان خسارت واحدهای تولیدی، زیرساخت‌های بخش کشاورزی، باغات و مزارع زیر کشت محصولات خارج از فصل ناشی از بارندگی‌های سیل آسای چند روز گذشته در جنوب استان سنگین در حال ارزیابی کامل است.
سیل سیستان و بلوچستان ۲۲ هزار میلیارد ریال خسارت داشته است. بر اثر سیلاب ۳۰ مسیر ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان قطع شده بود که با تلاش راهداران ۲۹ مسیر ارتباطی بازگشایی شده است. همچنین ۴۱ روستای جنوب این استان دچار قطعی برق شدند که در این مدت برق ۳۱ روستا برقرار و بقیه نیز در حال انجام است.
محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: در حال حاضر، هیچ اقدامی در راستای کمک به تأمین زیرساخت‌های مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، نباید به بهانه تأمین اعتبار متوقف شود، بلکه هر کاری شروع شده باید سرعت گیرد، اعتبارات مورد نیاز هم با هماهنگی صورت گرفته به سرعت تأمین می‌شود.
https://siasatrooz.ir/vdcb9wb80rhb5wp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی