جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : 128930

انتشار کتاب«جامعه‌شناسی تفسیری مخاطرات محیطی»

کتاب «جامعه‌شناسی تفسیری مخاطرات محیطی» تألیف دکتر حمید رزاقی توسط انتشارات حوزه مشق منتشر شد.
انتشار کتاب«جامعه‌شناسی تفسیری مخاطرات محیطی»
مخاطره مفهوم و پدیده‌‌ای است که به احتمال خطر و قدرت آسیب‌رسانی آن بر انسان‌ها و محیط زندگی‌شان ناظر است و با آینده سر وکار دارد و متعلق به خطرات پیش روست. مطالعه مخاطرات علاوه بر ارزیابی فنی و محاسباتی بر الگوهای فرهنگی و جامعه‌شناختی راه می‌بَرَد. لذا بر وجه ادراکی و کُنشی آدمیان در مواجهه با آن تسری می‌یابد و از این منظر نیز اهمیت داشته و قابل پژوهش است.
کتاب« جامعه‌شناسی تفسیری مخاطرات محیطی» ماحصل پژوهش رساله نویسنده بوده که از منظر ادراک و فهم شهرنشینان به مسئله مخاطرات محیطی مانند زلزله و آلودگی آب و هوا در جامعه شهری کشور با تأکید بر شهر تهران پرداخته است.
حمید رزاقی دانش آموخته دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران دارای سوابق پژوهشی و مقالات متعدد در حوزه‌های تخصصی نظام‌های شخصیتی، نیازشناسی فرهنگی و هنری و مخاطرات محیطی در 26 سال اخیر است. وی هم چنین از سال 1396 تاکنون در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به تدریس مشغول است.
بر اساس این گزارش کتاب «جامعه‌شناسی تفسیری مخاطرات محیطی» در 174 صفحه و توسط انتشارات بین‌المللی حوزه مشق به چاپ رسید و با قیمت 200 هزار تومان وارد بازار نشر شد.
 
 
 
 
https://siasatrooz.ir/vdcaean6w49nuo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی