جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
کد مطلب : 128940
سفر رئیس جمهور برای هشتمین بار به خوزستان

افتتاح اَبر پروژه‌ها

افتتاح اَبر پروژه‌ها
رئیسی در هشتمین حضور خود در مهد مقاومت و پایداری ایران، جمعه به استان خوزستان رفت.
به گزارش ایرنا، حضور در استان زرخیز خوزستان که نقطه آغازین دیدارهای مردمی رئیس جمهور بوده به ایستگاه هشتم خود رسید و سید ابراهیم رئیسی در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی خود، به خوزستان رفت.
نخستین برنامه سفر رئیسی در بدو ورود به استان خوزستان، حضور در مجموعه صنعتی پاک چوب شهرستان شوش بود؛ جایی که با آغاز بهره‌برداری از آن، برای یکهزار نفر به صورت مستقیم و بیش از هشت هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است و قرار است با دستور رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش ۱۰ برابری ظرفیت تولید و اشتعال، در آینده نزدیک ظرفیت اشغال آن به بیش از ۱۰ هزار نفر برسد.
رئیس‌جمهور ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بزرگترین خط تولید ام‌دی‌اف منطقه، بار دیگر تاکید کرد: کار باید توسط بخش خصوصی دنبال شود و دولت نیز تمام توان خود را برای تقویت توان بخش خصوصی و سپردن کار به دست کارآفرینان به کار گرفته است. وی ابراز امیدواری کرد که با توکل به خداوند متعال، حمایت دولت و همت صنعتگران به نقطه‌ای برسیم که در منطقه خوزستان بیکار نداشته باشیم و با تکمیل زنجیره تولید در کارخانجات این منطقه، تولید و اشتغال در مجموعه‌های دانش‌بنیان به بالاترین میزان ممکن برسد.
کشت و صنعت پاک چوب با هدف تکمیل زنجیره تامین، کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور اقدام به کاشت ۱۰۲ میلیون اصله نهال اکالیپتوس کرده که این امر علاوه بر توسعه فضای سبز و بهبود شرایط زیست محیطی، زیر ساخت لازم جهت تامین مواد اولیه بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین خط تولید ام‌دی‌اف منطقه با ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار متر مکعب را نیز فراهم کرده است.
در دومین گام از حضور رئیس‌جمهور در استان زرخیز خوزستان، اولین طرح «آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند» در مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر به بهره‌برداری رسید.
این شیوه آبیاری مکانیزه و هوشمند است که به صورت قطره‎ای-زیرسطحی انجام می‌شود؛ در واقع آب به ریشه محصول داده می‌شود و نه به سطح زمین و رطوبت کنار ریشه، موجب صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش میزان بهره وری و توزیع مناسب کود و سم می‌شود. هزینه اجرای این طرح در هر هکتار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که به صورت آزمایشی (پایلوت) در سطح ۱۱۸ هکتار از اراضی این شرکت اجرا شده است.
رئیس‌جمهور در حالی شهرستان شوشتر را به مقصد ایذه واقع در شمال استان خوزستان ترک کرد که مردم خونگرم پایتخت بختیاری‌ها از ساعت‌ها قبل منتظر ورود رئیس‌جمهور بودند. رئیس جمهور در جمع پرشور مردم ایذه در مصلی این شهر گفت: مبادا بشنوم که روابط ناسالم در سیستم اداری کشور نفوذ کرده و جای روابط سالم را گرفته است. وی خطاب به استانداران، فرمانداران، مدیران و مجموعه کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور، افزود: دستگاه‌های دولتی باید نماد کارآمدی و گره گشایی از کار مردم باشد و مبادا بشنوم خدای ناکرده رشوه و فساد در یک مجموعه اداری رخنه کرده است.
رییس جمهور گفت: مردم خوب، متدین، بابصیرت و انقلابی ایران شایسته بهترین ها هستند و باید هنگام مراجعه به دستگاه های اجرایی، احساس کنند که همه توان برای رفع مشکل و گره گشای از کار آنها بکار گرفته شده است.
رییسی با اشاره به گلایه به حق جمعی از جوانان این شهرستان در خصوص مشکل اشتغال، به شرکت های ایمیدرو و فولاد خوزستان دستور داد در اسرع وقت نسبت به سرمایه گذاری صنعتی در این شهرستان با هدف ایجاد فرصت های شغلی اقدام کنند.
رییس جمهور تصریح کرد: اجرای طرح فولادی ورق با سرمایه گذاری شرکت‌های ایمیدرو و فولاد خوزستان و چند شرکت بزرگی که می‌توانند در اینجا سرمایه گذاری کنند باید تسریع شود، مقدمات را باید استاندار و وزیر صمت فراهم کنند تا سریعا صنعتی اشتغال زا در منطقه ایجاد شود.
یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم از نخستین روزهای آغاز به کار، رونق و رشد تولید و رسیدگی به وضعیت واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه‌تعطیل است؛ در طول ۲ سال گذشته، بیش از ۸ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدنی به چرخه تولید بازگشته‌است که این مهم با ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۹۱ هزار نفر و با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ همتی مردمی محقق شده است.
سفر رئیس‌جمهور به خوزستان نیز مسبب خیری شد که علاوه بر افتتاح واحدهای صنعتی، هفت واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل استان به چرخه تولید بازگردند. کارخانه مگامدول آهن اسفنجی، کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه، کشت‌وصنعت تخته فشرده پاک چوب، نوین چوب، واحد پارافرمالئید و استالدئید و همچنین توسعه کارخانه فولاد شادگان از جمله این مجموعه‌های صنعتی بودند که چرخ تولید در آنها با حضور آیت الله رئیسی چرخیدن گرفت و بیش ۲ هزار کارگر این کارخانجات به میدان کار و تلاش بازگشتند.
رییس جمهور در جریان حضور در شرکت پاک چوب شوش با تعدادی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه(به عنوان نماینده مجموعه کارگران) دیدار و ضمن شنیدن دغدغه های آنها، برای رفع مشکلات و همچنین واگذاری قطعی این شرکت به صنایع جانبی قول مساعد و پیگیری جدی داد.

واگذاری مالکیت هفت تپه به طور قطع عملی می‌شود
 غلامحسین اسماعیلی در گفت و گو با کارگران شرکت هفت تپه با بیان اینکه از پیگیری های کارگران هفت تپه برای گره گشایی از مسایل این شرکت سپاسگزاریم گفت: پیگری کارگران منجر به نتایج خوبی برای شرکت هفت تپه شده و بسیاری از مسایل آن به مرور حل شده است.
وی تاکید کرد: وضعیت مالکیت هفت تپه تعیین تکلیف شده است ولی برای آینده این شرکت نیاز به تصمیم گیری هایی است که این موضوع نیز در دستور کار است.
https://siasatrooz.ir/vdcbawb8grhb59p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی