پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۱
کد مطلب : 92123
روحانی در جلسه هیئت دولت:

مبنای دولت یازدهم در انتصابات اعتدال و شایستگی است

مبنای دولت یازدهم در انتصابات اعتدال و شایستگی است

رئیس‌جمهور گفت: مبنای دولت یازدهم در انتصابات اعتدال و شایستگی است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری، هیئت دولت ديروز به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد که در ابتدای جلسه، زمانی‌قمی به عنوان استاندار جدید استان مرکزی از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفت.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مبنای ما اعتدال و معیار ما شایستگی است، استاندار را در مدیریت استان به رعایت اعتدال و شایستگی توصیه نمود و بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات گران‌سنگ و ارزنده حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی نماینده محترم رهبری و امام‌جمعه اراک در تسریع توسعه و پیشرفت استان و تحقق اهداف دولت تدبیر و امید تأکید کرد.
رئیس‌جمهور استان مرکزی را از استان‌های مهم کشور ذکر کرد که به لحاظ صنعتی، ترانزیتی و فرهنگی از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است. روحانی استان مرکزی و شهرهای پیرامون آن را زادگاه علما و مراجع بزرگ و محل پرورش عالمان دینی دانست که نقش مهمی در اعتلای فرهنگ تشیع داشته است.
پس از آن استاندار لرستان گزارشی در‌خصوص «وضعیت استان و آخرین اقدامات انجام شده در زمینه طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور و میزان تحقق آنها» به هیئت وزیران ارائه داد.
این گزارش به مواردی از قبیل اقدامات انجام شده در این استان از آغاز دولت تدبیر و امید در ارتباط با تکمیل طرح‌های نیمه تمام و متوقف شده، ساماندهی افزایش پروازهای استانی، تعامل با سرمایه‌گذاران خارجی جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی در استان و توسعه زیرساخت‌های عمرانی و برنامه‌های بلند‌مدت دولت در راستای دستیابی به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان پرداخته است.
در این گزارش همچنین چالش‌های پیش‌رو و پیشنهادات شورای برنامه‌ریزی استان لرستان مورد بررسی قرار گرفت.
روحانی ضمن تشکر از تلاش‌های ارزنده استاندار و سایر دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: همچنان که در سال ۱۳۹۳، صد درصد اعتبارات تعهدات سفر تخصیص یافته است، اعتبارات مورد نیاز سال ۱۳۹۴ نیز از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تأمین خواهد شد.
در ادامه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی به تصویب هیئت وزیران رسید.
با تصویب دولت مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای مبارزه با آفت زنجره خرما در شهرستان بم در اختیار استانداری کرمان قرار گرفت.
اختصاص مبلغ ۱۴۵ میلیارد ریال به شرکت‌ آب منطقه‌ای تهران برای تکمیل عملیات اجرایی طرح ساختمان سد کوچری و تونل‌های انتقال از سرشاخه‌ دز از دیگر مصوبات جلسه ديروز هیئت وزیران بود.
دولت با بخشیده شدن جریمه خسارت تأخیر متعلقه به تسهیلات پرداختی معوقه بانک‌ها به آسیب دیدگان ناشی از زلزله شهرستان بم که قبل از وقوع زلزله اعطا شده است، موافقت نمود.
براساس این مصوبه، اصل تسهیلات اعطایی یاد شده در اقساط بلندمدت (حداکثر پنج ساله) توسط وام‌گیرندگان یا وراث قانونی آنها پرداخت می‌گردد.
همچنین سود تسهیلات یاد شده حداکثر تا مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبار منظور شده در قانون بودجه در سال ۱۳۹۴ کل کشور تأمین و پرداخت می‌شود.
هیئت وزیران تعرفه برق شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز را اصلاح نمود.
براساس این اصلاحیه، شهرستان‌های مذکور به مدت شش ماه از اول اردیبهشت ماه تا پایان مهرماه به عنوان منطقه گرمسیر(۲) تعیین می‌شوند.
اقتصاد ایران و هندوستان مکمل یکدیگر است
از سوي ديگر رئیس‌جمهور با تبیین جایگاه ایران و هندوستان در منطقه، گفت: تهران و دهلی‌نو منافع مشترک فراوانی دارند و می‌توانند ضمن توسعه راهبردی روابط تجاری و اقتصادی، در حوزه سیاسی و مسایل بین‌المللی نیز همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی ديروز در دیدار «گاد کاری» وزیر حمل‌و‌نقل جاده‌ای، بزرگراه‌ها و کشتیرانی هندوستان، اظهار داشت: با توجه به سابقه روابط دوستانه، دیرین و تاریخی دو ملت که سرمایه بزرگی برای دو دولت است، تردید ندارم که مناسبات فی‌مابین روز به روز افزایش خواهد یافت. وی ضمن اشاره به موقعیت ممتاز ترانزیتی کشورمان برای اتصال شرق به غرب و جنوب به شمال، گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در زمینه ترانزیت و اتصال ریلی هندوستان به منطقه آسیای مرکزی، قفقاز و اروپای شرقی نقش بسزایی داشته باشد.
رئیس‌جمهور گفت: تهران و دهلی‌نو منافع مشترک فراوانی دارند و می‌توانند ضمن توسعه راهبردی روابط تجاری و اقتصادی، در حوزه سیاسی و مسایل بین‌المللی نیز همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند. روحانی، آمادگی ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی را خاطر نشان ساخت و گفت: با توجه به اهمیت مسأله ترانزیت جنوب - شمال و توسعه بنادر ایران، از حضور سرمایه‌گذاران هندی در توسعه بندر چابهار و سایر بنادر جنوبی و نیز احداث جاده‌ و راه‌آهن استقبال می‌کنیم.
وی با تأکید بر اینکه حجم مبادلات تجاری فی‌مابین باید افزایش یابد، گفت: اقتصاد ایران و هندوستان می‌توانند مکمل یکدیگر باشد و آغاز فعالیت مشترک در چابهار، باید به سرفصلی جدید، در مناسبات دو طرف منتهی شود.
رئیس‌جمهور همچنین ادامه داد: تهران و دهلی‌نو عضو مشترک و تأثیرگذار برخی سازمان‌‌ها و پیمان‌های منطقه‌ای هستند و می‌توانند در جهت پایان دادن به جنگ‌ها، مبارزه با تروریسم و هرگونه افراطی‌گری، همکاری فزاینده‌ای داشته باشند.
وزیر حمل‌و‌نقل جاده‌ای، بزرگراه‌ها و کشتیرانی هندوستان نیز ضمن تقدیم پیام کتبی نخست‌وزیر کشورش به دکتر روحانی، از روابط خوب فرهنگی و تاریخی به عنوان سنگ‌بنای مناسبات امروز دو کشور یاد کرد و آمادگی رسمی دهلی‌نو را برای حضور و توسعه بندر چابهار اعلام کرد.
وی ظرفیت‌های کشورش برای حضور در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران را تبیین کرد و افزود: دهلی نو علاقمند است در حوزه بنادر، راه‌ها و راه‌آهن ایران حضور فعال داشته باشد و معتقدیم، همکاری‌ها در بندر چابهار می‌تواند به افزایش مناسبات اقتصادی فی‌مابین کمک کند.
گاد کاری همچنین با تجلیل از عملکرد دولت ایران در بهبود شاخص‌های اقتصادی در یکی دو سال گذشته، سیاست‌های کشورش برای توسعه و پیشرفت را تشریح کرد و گفت: ما معتقدیم توسعه کشور با کمک همه مردم امکان‌پذیر است.

https://siasatrooz.ir/vdcgwq9y.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی