سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
کد مطلب : 123746

منطق قرآن این است

چند روزی است عراق دستخوش حوادثی شده که حتما در نگاه اول ناراحت کننده و درد آور است...
چند روزی است عراق دستخوش حوادثی شده که حتما در نگاه اول ناراحت کننده و درد آور است حوادثی که معلول ناامنی و ناآرامی است ولی اگر مانند قرآن کریم حوادث را دارای ابعاد متضاد ببینیم یقینا قلبمان آرام خواهد شد قرآن کریم می فرماید: « به همراه هر سختی آسانی است» و یا می فرماید: «چه بسیار چیزهایی که شما را بد می آید ولی خیر شما در آنها است» حوادث امروز عراق و بسیاری از حوادث رخ داده در عالم ماده از این قواعد مستثنی نیستند بلکه این قواعد اصل و بن مایه ی آنها را نیز تشکیل می دهند . با کمال تاسف شخصی به واسطه ی پشتوانه ی خانوادگی و آبروی طایفه ی خود در میدان سیاسی و اجتماعی عراق ترک تازی می کند که این رفتار نه برای دفعه ی اول است که از وی سر زده است و نه برای مردم منطقه ای حساسی مانند غرب آسیا تازگی دارد .اما اینکه افراد و جریان ها با این قبیل مسائل چگونه برخورد کنند بستگی به زاویه دید ایشان دارد.
پس از آشوب های ایجاد شده توسط برخی طرفداران جریان صدر در عراق و دامنه دارد شدن این آشوب ها در روزهای اخیر آیت الله حایری از مسئولیت مرجعیت کناره گیری کرده و مقلدان شان را به آیت الله خامنه ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران ارجاع دادند .این عمل برای هر کس معنایی می دهد مثلا برای دشمنان مکتب تشیع و محور مقاومت زنگ خطر به حساب می آید. زیرا رهبر انقلاب اسلامی مبسوط الید ترین مرجع تقلید شیعیان محسوب می شوند و از همین رو می توانند نقش موثری در جهت دهی و کنترل شرایط شیعیان ایفاء کنند. از طرفی اقدام آیت الله حایری در جغرافیای شیعه معانی مهم دیگری هم دارد که یکی از مهمترین آنها نزدیکی بیش از پیش شیعیان در منطقه ی حساس ایران و عراق که اتفاقا نقطه ثقل شیعیان است می باشد و همین نزدیکی یقینا محور مقاومت که خار چشم دشمنان است را نیز تقویت خواهد کرد.
از طرفی اگر مبشرات ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفداه) را نیز در نظر بیاوریم تمرکز قدرت در ایران اسلامی و فرماندهی رهبر معظم انقلاب یقینا در برطرف نمودن موانع ظهور حضرت (عج) بی تاثیر نخواهد بود .نباید این نکته را از نظر دور داشت که رهبری و قیادت ایشان بود که فتنه ی داعش را فرو نشاند و مانع از تجزیه ی عراق و سوریه و گسترش دامنه ی فتنه به مناطق دیگر جهان اسلام گردید و حقیقتا کیان تشیع به این واسته حفظ شد. عمل آیت الله حایری در ارجاع مقلدانشان به رهبر معظم انقلاب و حمایت از حشد الشعبی به عنوان نیرویی از نیروهای محور مقاومت توطئه ای بزرگ را خنثی نمود و می توان گفت این توطئه را تبدیل به فرصت کرد و بیش از پیش چهره ی عده ای که خود را پشت نقاب پنهان کرده بودند آشکار نمود که این خود یکی از نتایج اتفاقات اخیر است.
این را نیز نباید از نظر دور داشت که جریان آشوب طلب از هر گونه تحلیل سیاسی نیز تهی است زیرا اگر قرار بود به هر دلیل این اتفاقات نیز رخ دهد باید به نحوی زمان بندی می شد تا با اربعین سیدالشهدا ء (ع) تداخل نکند اما جریان آشوب طلب به این نکته ی حیاتی توجه نکرد و به این نیاندیشید که خلل در مراسمات حسینی حتما باعث منفور شدن این جریان در میان محبان اهل بیت (ع) می شود. پس دوباره آن بیان نورانی قرآن کریم را متذکر می شویم که «چه بسیار چیزها که شما از آنها را ناخرسندید ولی به سود شماست »

نویسنده: فرهاد ملاامینی - دبیر مجمع پیروان مهدی موعود (عج)
https://siasatrooz.ir/vdcayen6i49nu01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی