يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
کد مطلب : 123886

خانم‌ها، آقایان، شما ایرانی هستید!

آن قدر متوهم نیستم که فکر کنم کارکنان ایرانی بی بی سی مطلب قبلی مرا خوانده اند و‌ تحت تأثیر قرار گرفته اند...
آن قدر متوهم نیستم که فکر کنم کارکنان ایرانی بی بی سی مطلب قبلی مرا خوانده اند و‌ تحت تأثیر قرار گرفته اند! اما امروز دیدم برخی از این آقایان کراوات مشکی را برداشته اند. البته خانم‌ها ظاهرا به ملکه وفادارترند و هنوز از مشکی در نیامده‌اند. اما دست کم یکی از خانم‌های گزارشگر را دیدم که لباس سراسر سیاهش را با پیراهنی مشکی که گلهایی به رنگ بنفش هم داشت عوض کرده است. باز جای شکرش باقی است. به قول ما ایرانی‌ها خاک سرد است و امیدوارم بعد از تدفین ملکه، این خانم‌های هم‌وطن نیز از سیاه در بیایند.
البته نوحه‌سرایی سخیف مجریان ایرانی بی‌بی‌سی و سایر شبکه‌های لندنی همچنان ادامه دارد. شاید من خودآزاری دارم که می نشینم و این نمایش مضحک از تشریفات قرون وسطایی غرب در لندن را تماشا می کنم! اما سخت تر از تماشای این صحنه‌ها، تحمل یاوه‌هایی است که با زبان شیرین فارسی می شنوم! یکی نیست به این خانم سیاه پوش بگوید: چطور می توانی در برابر دوربین بنشینی و با اندوه و تحسین از شکوه سوگواری ملت انگلستان حرف بزنی؟ آن هم مزخرفاتی از این دست: به خاطر علاقه‌ ملکه به اسب، بعضی از مردم با کالسکه به خیابان آمده‌اند. ضمنا چون ملکه به سگ هم علاقه خاصی داشتند بعضی از مردم داغدار سگ‌هایشان را هم به مراسم سوگواری آورده اند! من نمی دانم ما را مثل خودتان فرض کرده اید یا واقعا فکر می کنید مردم ایران با شنیدن این حرف‌ها آه از نهادشان برمی‌خیزد و سیل اشک‌هایشان را نثار ملکه بریتانیا می‌کنند؟
حالا این خانم‌ها و آقایان، جوانند و‌ خام، تعجب من از رسانه ای حرفه ای مثل بی بی سی است که به چنین خطای محاسباتی بزرگی دچار شده است! آیا گردانندگان کارکشته این رسانه‌ نمی‌دانند مردم ایران با هر گرایشی اعم از موافق و مخالف نظام، آن قدر از انگلستان بیزارند و آن قدر سختی کشیده‌اند که این نمایش‌های مضحک، آنها را به خنده می اندازد؟ درست است که ایرانی‌ها از اوضاع داخلی کشور دل خوشی ندارند، اما فکر می کنید برای فوت ملکه ۹۶ ساله کشوری استعمارگر که به روباه پیر معروف است، دل می سوزانند؟!
شما که برخلاف شبکه‌های مبتذلی مثل صدای آمریکا، من و تو، ایران اینترنشنال و... مدیران تیزبینی دارید، چطور از سیل شوخی‌ها و جوک‌هایی که در همین دو‌ سه روز فضای مجازی ما را پر کرده است بی خبرید؟! اعلامیه‌های ترحیم جوانان خوش ذوق ایرانی را در سوگ مادری دلسوز و بانویی پاک دامن حاج خانم ملکه الیزابت ندیده اید؟! شعرهای طنز بالای این متن‌ها را چطور؟ فایل‌های صوتی ذکر مصیبت در غم ملکه را نشنیده اید؟ من که بارها با خواندن و‌ شنیدن شان از خنده روده بر شده ام! آیا توقع دارید این مردم سختی کشیده اما زیرک و طنزپرداز، ضایعه درگذشت الیزابت دوم را جدی بگیرند؟ با این همه سابقه حرفه ای چطور نفهمیدید که پخش لحظه به لحظه این اخبار‌ برای بخشی از مخاطبان در کشور خودتان جذاب است نه برای مردم ایران؟ واقعا می خواهید تا ده روز آینده که پیکر ملکه را به خاک می سپارید، پخش فیلم‌های تولد و تاج گذاری و مهمانی‌ها و سفرها و تفریحات و مرگ او را تکرار کنید؟!
از همه اینها که بگذریم، حماقت و اهانت چندش آور شما به راهپیمایی اربعین را از یاد نخواهیم برد. آن هم درست همزمان با نمایش سوگواری دروغین ملت تان که شاد و‌ خندان به خیابان‌ها آمده اند تا از آن همه تشریفات عکس یادگاری بگیرند و دور هم خوش باشند. شما در اوج بحران اقتصادی که نخست وزیرتان با وعده کم کردن مبلغ قبض برق توانست قدرت بگیرد، کرور کرور خرج مراسم عزاداری زنی ۹۶ ساله می کنید. پس چطور به خودتان جرأت می دهید راهپیمایی خودجوش مسلمانان را به سوی حرم سالار شهیدان و جوانمردان عالم، نمایشی "حکومتی" و "شکست خورده" بخوانید؟! این تعابیر را عینا از زبان مجریان شما که برای ملکه الیزابت سیاه پوشیده اند شنیده ام. آیا شرم نمی کنید؟!
گیرم که بسیاری از هم‌وطنان من در مرزها دچار گرمازدگی و کمبود امکانات شده اند. شما غلط می کنید که با پخش چند فیلم تکراری از به سختی افتادن مردم، بزرگ‌ترین و‌ باشکوه‌ترین حماسه آیینی تاریخ را به سخره می گیرید. میلیون‌ها ایرانی عاشق که پیوستن به این راهپیمایی دشوار را انتخاب کرده اند، قطعا از سختی‌های راه باخبر بوده اند. ما هم از دولت ایران بابت کاستی در خدمت رسانی به زائران شکایت داریم. اما اجازه ماهی گرفتن از این آب گل آلود را به سوگواران الیزابت نمی دهیم. به فضل الهی نقشه اخیرتان در عراق هم که شکست خورد. پس امسال با مشاهده جمعیت میلیونی زائران، آرزوی خاموشی آتش این عشق ۱۴۰۰ ساله در دل مسلمانان و پیر‌وان سایر ادیان الهی را همراه با ملکه ۹۶ ساله تان به گور خواهید سپرد.

نویسنده: افشین علا
https://siasatrooz.ir/vdcfcmdyvw6d0ca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی