شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
کد مطلب : 126425

چرایی درگیری‌های مرزی

رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته حملات و تحرکات نظاکی گسترده‌ای در مرزهای لبنان داشته و حتی بخش‌هایی از اراضی اشغالی را به محاصره درآورده است. در همین حال همزمان با تشدید تنش‌ها در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی، منابع عبری از برگزاری مانوری مشترک از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای شبیه‌سازی جنگ علیه حزب‌الله خبر می‌دهند. یگان هفتم نیروی‌های زرهی ارتش رژیم صهیونیستی مانوری نظامی را با مشارکت نیروهای آمریکایی به منظور شبیه‌سازی جنگ علیه حزب الله برگزار کرده است.
در سایه تشدید تنش مرزی میان لبنان و فلسطین اشغالی گزارش‌ها از آماده‌باش نیروهای رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا و پرتاب گلوله‌های گاز اشک‌آور به سوی خبرنگاران لبنانی حکایت دارد. قابل توجه آنکه همزمان آمریکایی‌ها به مناطق تحت اشغال خود در شرق و شمال شرق سوریه تجهیزات دفاعی جدید ارسال کرد و از شبه‌نظامیان کُرد خواست برای احتمال هر گونه حمله در وضعیت آماده‌باش قرار بگیرند. حال این سوال مطرح است که چرا صهیونیست‌ها چنین تحرکاتی را در پیش گرفته اند و چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟
یکی از مولفه‌های اصلی رژیم صهیونیستی در وضعیت بحران داخلی را تشدید درگیری‌های بیرونی تشکیل می‌دهد بگونه‌ای که از یک سو با قدرت نمایی نظامی حمایت دیدگاه‌های افراط گرایانه را جلب نمایند و از سوی دیگر افکار عمومی را به تحولات خارج از اراضی اشغالی سوق دهند. در مقطع کنونی که اقدام نتانیاهو با اقدام علیه دستگاه قضا دیکتاتوری خود را تکمیل کرده است و فضای اعتراضی به شدت در اراضی اشغالی بالا گرفته است، سران تل آویو با دامنه زدن به بحران‌های مرزی با لبنان به دنبال قدرت نمایی و در عین حال فریب افکار عمومی از وضعیت داخلی این رژیم هستند.
نکته مهم دیگر تقارن این تحرکات با سالگرد شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 از حزب الله لبنان است. صهیونیست‌ها هر چند که بارها ادعا کرده‌اند که انتقام ان جنگ را خواهند گرفت اما در عمل نه تنها چنین کارکردی نداشته‌اند بلکه همواره مجبور به عقب نشینی شده‌اند که عقب گرد ارتش صهیونیستی از منطقه کاریش به دلیل حضور پهپادهای حزب‌الله نمادی از این حقیقت است. صهیونیست ها امروز با تحرکات نظامی در مرزهای لبنان به دنبال کم رنگ سازی آن شکست و نمایش احیای توان از دست رفته خود هستند در حالی که اقدام حزب الله در برافراشتن چادرها در مناطق مرزی و ناتوانی صهیونیست‌ها در برابر آن تهی بودن این ادعا را آشکار ساخت چنانکه تل‌آویو برای سرپوش نهادن بر این رسوایی به تشدید سرکوب‌ها و کشتار غیر نظامیان روی آورده است.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdchi-nzm23nikd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی