جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳
کد مطلب : 126558

چه حرفی مانده است که آقای اژه‌ای نزده باشد؟

با انتصاب آقای محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه، شاهد دیدگاه‌ها، تحرکات و برنامه‌های نوآورانه و نظریات جدیدی درارتباط با سالم سازی قوه قضائیه از فساد و ایجاد ارتباط بهتر با مردم و از طرفی نظریات جدیدی در خصوص تمسک کامل به قانون وحذف رفتارهای غیر قانونی در این قوه بوده‌ایم. انصافاً در این دوره، هم سعه صدر دستگاه قضا بیشتر شده، هم نوگرایی حقوقی و فناوری اطلاعات به روز شده است، هم این که حرف منتقدین شنیده می‌شود و اگر شخصی یا گروهی حرف‌های مستدل بزنند در امنیت هستند و آزادی پس از بیان دارند! در اکثر جلسات شورایعالی قضایی خطاب و عتاب رئیس دستگاه قضا به بدنه این قوه است.
محسنی اژه‌ای از دادستان‌ها، بازپرس‌ها و قضات بارها خواسته است که در صدور احکام وضعیت متهم و آثار زیانبار حبس بر خانواده‌اش را در نظر قرارد هند، بارها خواهان دخالت نکردن ضابطین دادگستری در روند رسیدگی به پرونده‌ها شده است، سفرهای استانی، دیدارهای مردمی و سر زده به زندان‌ها و مجتمع‌های قضایی، اعلام نظر در برابر احکامی که موجب وهن دستگاه قضا و مردم می‌شود از جمله موارد بیشماری است که تاکنون در این قوه مهم و سرنوشت ساز سابقه نداشته است. حُسن آقای اژه‌ای این است که حرفش را علنی و شفاف می‌گوید و از سوء برداشت‌های معاندین هم، باکی ندارد و لذا به قول معروف وی از«تریبون عمومی وبا بلندگو» سخن می گوید و حرفهایش خطاب به نیروهای قوه قضائیه را از این طریق به گوششان می رساند و این یک امتیاز مثبت ایشان در دوره ریاست اوست.
مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه فرمودند باید چهره رسانه‌ای و تبلیغاتی این قوه به روزتر و فعالانه‌تر باشد و بنظر می‌رسد که رئیس دستگاه قضا خود یک تنه وارد گود شده و می‌خواهد این نقش را پررنگتر کند.
ای کاش قضات صادر کننده احکام که بعضاً احکامی خلاف رویه جامعه و خلاف منطق قضایی صادر می‌کنند کمی در رفتار و گفتار رئیس خودشان تفکر و تعمق کنند و درسی بیاموزند.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcenp8zvjh8wni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی