شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
کد مطلب : 126786

بیمه «آتیه سازان حافظ» سوهان روح و جسم بازنشستگان!

بیمه تکمیلی برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بدین معنی است که آنچه «بیمه پایه» پرداخت نکرد بیمه تکمیلی تقبّل و پرداخت کند ومعمولا باید این بیمه یعنی بیمه آتیه سازان حافظ با همه بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌های خصوصی تخصّصی و فوق تخصّصی در سراسر کشور قرارداد داشته و بدون نیاز به معرفی نامه، پذیرش و از دریافت سهم بیمه تکمیلی خودداری کنند. (یعنی فقط سهم ناچیزی که برای بیمه شده مقرر شده، وجه دیگری دریافت نشود. نه آنکه بیمه شده بپردازد و بعد برود دوندگی کند تا دریافت کند.) همه مراکز درمانی را باید تحت پوشش قراردهد ولی متاسفانه اکثر مراکز درمانی و... می‌گویند: ما با «آتیه سازان حافظ» قرارداد نداریم!
این در حالی است که بخشی از حقوق بطور مستمر و هر ماهه اجباراً کسر و به حساب آتیه‌سازان حافظ واریز می‌شود، ضمناً در حالی که امسال دولت فقط 10 درصد حقوق‌ها را اضافه کرده! بیمه تکمیلی   ۵۰ درصد بیشتر شده است!
حدود ۴ میلیون بازنشسته به همراه جمعیتی بالغ بر ۳۰میلیون نفر زیر مجموعه که جمعا ۳۵میلیون نفر هستند، هر ماه مبالغی از حقوق آنان به عنوان بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ کسر می‌شود. چگونه است که سرانه بیمه هر بازنشسته بدون کم و کاست و به موقع باید از حقوقش کسر و به حساب صندوق بازنشستگی تحت عنوان بیمه تکمیلی واریز گردد. لیکن بیمه آتیه سازان خوب که پوشش نمی‌دهد و همچنین بازپرداخت جبران خسارت را با تاخیر انجام می‌دهد، نهایتاً اکثر مراکز درمانی می‌گویند؛ از بس آتیه‌سازان بدحساب است و پول ما را نمی‌دهد، ماهم با آن قرارداد نداریم. راستی چه دست‌هایی در کار است که حتما بیمه تکمیلی ما بازنشستگان باید در اختیار «آتیه‌سازان» قرار گیرد، ولی بازنشستگان وجوه را پرداخت و پس از دوندگی بسیار - آن هم اگر توان جسمانی داشته باشند - بخشی از وجه پرداختی خود را وصول کند؟
 لذا به نظر می‌رسد یا سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی باید مسئولیت عملکرد بسیار بد این بیمه را تقبل کند یا اینکه بیمه دیگری را جایگزین کند و راه آخر اینکه همه بازنشستگان از این بیمه خارج شوند و از طریق شکایت به دیوان عدالت اداری به دنبال احقاق حق خود باشند!
 
فرهاد خادمی

 
https://siasatrooz.ir/vdch6-nz-23niqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی