يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
کد مطلب : 126802

تکلیف متخلفین در هیات مدیره بانک‌ها چه می‌شود؟!

قوه قضائیه دیروز اعلام کرد: حکم قطعی پرونده گروه رستمی صفا بدهکار کلان و دانه درشت بانکی کشور که در دو سال گذشته با جدیت مورد رسیدگی قرار گرفت، در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران صادر شد.
بنا به مفاد متن اطلاعیه صادره، علاوه بر حبس‌های طویل‌المدت برای متهمان، با رأی صادره، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور باز خواهد گشت.
تکلیف حامیان متخلف چه می‌شود؟!
چندی پیش رئیس قوه قضائیه به کرات در خصوص ابر بدهکاران بانکی به دو نکته اساسی و مهم اشاره کردند و دستور پیگیری دادند:
۱-چه کسانی حمایت کردند و دستور پرداخت چنین ارقام نجومی را دادند؟
۲-چرا مدیران عامل و هیات مدیره بانک‌ها از همان بدو معوق شدن وام دستور پیگیری لازم را ندادند؟!
قطعا و یقینا وقتی در جامعه ما یک کارمند یا کاسب جزء وقتی چندرغاز وامش معوق می‌شود، همه ارکان بانک به خط می‌شوند و با انواع آزار و اذیت و تهدید، وام گیرنده بخت برگشته را به چهارمیخ می‌کشند تا اقساط معوق را بازپس بگیرند! اما چگونه می‌شود بیش از چند هزار نفر ابر بدهکار بانکی هزاران میلیارد تومان اموال بیت‌المال را چپاول کرده و حتی از کشور متواری شدند اما اراده‌ای در رأس مدیریت ارشد بانک‌ها برای شکایت از این جماعت و بازپس‌گیری پول‌های بیت المال وجود نداشته است؟
احتمال بسیار برخی از دست‌اندرکاران بانکی با این غارتگران بیت‌المال همدست بوده و هستند و اینک سوال ما مشخصا از قوه قضائیه این است برخورد با همدستان بدهکاران بانکی چه شد؟ بعنوان مثال در همین پرونده رستمی صفا که سال‌هاست دردادگستری جریان دارد تکلیف مدیران متخلف بانکی و ترک فعلی که کردند و کوتاه آمدند و برای بازپس گیری وام های معوقه اقدام نکردند چه شد؟
قوه قضائیه برای اعتماد و اطمینان بیشتر افکار عمومی به جرائم این متخلفان «یقه سفید» نیز رسیدگی کند و با مجازات این مدیران متخلف در سایه بر اعتبار و اعتماد خود در جامعه بیفراید!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcgz39qxak9x74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی