دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
کد مطلب : 126823

جریمه سازمان تامین اجتماعی بر اساس کدام قانون و منطق؟!

در خبرها آمده بود که برای اولین بار در تاریخ کشور، مجمع سالانه بانک رفاه خارج از محل این بانک در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شده و خروجی مجمع مذکور، یک اقدام فاجعه‌بار دیگر بوده است که سازمان تأمین اجتماعی حدود ۲هزار میلیارد تومان بدل از جریمه مزبور و به دولت پرداخت نماید.
در ارتباط با این دست اندازی غیرقانونی به اموال و املاک کارگران و بیمه‌شدگان ذکر چند نکته ضروری است:
۱- چرا باید ۶۷در صد از سهام بانک رفاه کارگران توسط وزارت دارایی مدیریت شود در حالی که این سهام دولتی نیست و متلعق به نسل‌های گذشته، حال و آینده است؟
۲- چگونه است که علاوه بر بانک‌های خصوصی و خصولتی موجود، طبق قوانین جاری کشور یک تبعه خارجی می‌تواند ۹۹درصد سهام یک بانک ایرانی را در اختیار داشته باشد، ولی ۴۵ میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر نمی‌توانند از ماحصل دسترنج خود یک بانک داشته و مدیریتش را در اختیار داشته باشن؟!
۳-تصاحب اموال و دارایی‌های بانک رفاه که متعلق به بیمه شدگان است خلاف اصل۴۴قانون اساسی و مغایر باقانون کاهش تصدی گری دولت در اموال دولتی است!
۴-وقتی که در قبل و بعد از انقلاب سازمان تامین اجتماعی معاف از مالیات بوده است، چگونه دولت می‌خواهد حق الناس و ذخایر بیمه شدگان را که اصولا متعلق به دولت نبوده و نیست به حساب خزانه داری کل کشور واریز نماید؟
۵-چگونه می‌شود بسیاری از نهادها، بنیادها و موسسات خصوصی طبق قانون از مالیات معاف هستند ولی سازمانی به این عظمت و این همه عائله تحت پوشش را ازمالیات معاف نمی کنید؟
خلاصه کلام اینکه، مجلس و قوه قضائیه باید به این تخلف آشکار، علنی و غیر قانونی ورود کنند و اجازه ندهند که دولت با بدعت های ناموجه در جامعه کارگری و بیمه شده تنش آفرینی کند و به اموالی که متعلق به خودش نیست دست درازی کند!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcj8mevtuqe8oz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی