چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
کد مطلب : 126902

احیای شبکه نمایش خانگی با زخم کاری؟!

با ظهور شبکه نمایش خانگی و متعاقبا افول صداوسیما، آثار قابل‌قبولی راهِ خود را به وی او دی‌ها باز کردند و توانستند در فاصله کوتاهی نبض بازارِ نمایش خانگی را در دست بگیرند.
با اقبال روزافزون تهیه‌کنندگان و کارگردانان مطرح و همچنین بازیگرانِ شناخته شده به شبکه نمایش خانگی و ساخت اثر برای این فضا، در مدت ظهور تقریبا ١٢‌ساله این شبکه، دو سال اخیر را می‌توان دوران پر رونق و پر فروغ شبکه نمایش خانگی دانست.
ساخت آثاری همچون زخم کاری، پوست شیر، همگناه، می‌خواهم زنده بمانم، جیران، یاغی، خون سرد، بی‌گناه، باعث ایجاد فضایی شد که مخاطب همانند سال‌های نه‌چندان دورِ تلویزیون، یک هفته برای دیدن سریال یوسف پیامبر انتظار می‌کشید و برای پخش قسمت بعدی بی‌تابی می‌کرد.
در چند سال اخیر کمتر شاهد بودیم که در محافل خانوادگی و یا حتی غیر سینمایی، همه یکصدا از یک سریال به‌خصوص صحبت کنند و حرف به میان بی‌اورند. سریال پوست شیر ساخته برادران محمودی با بازی بی‌نقص‌هادی حجازی فر و پانته آ بهرام و همچنین حضور متفاوت و دلچسب بازیگرانی همچون مهرداد صدیقیان و پردیس احمدیه و همچنین وجود نبوغ در امر فیلمنامه‌نویسی، این سریال را هم تراز با نمونه‌های خارجی قرار داد و مخاطب را به معنای واقعی با داستان درگیر و تشنه می‌گذاشت. سریالی که از همه لحاظ در درجه کیفی الف قرار داشت و قطعا اتمام آن علاوه بر دلتنگی مخاطبان، کنداکتور شبکه نمایش خانگی را تقریبا تا به امروز تهی از خلاقیت و زیبایی سینمایی کرده است.
چند ماهی است که برخلاف روند رو‌به‌رشدِ تولیدات چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی، شبکه نمایش خانگی در همه پلتفرم‌ها دچار افول محسوسی شده است. انتشار سریال‌هایی همچون عقرب عاشق، آمستردام، پدر گواردیولا با دوجین نام مطرح و محتوایی فاقد استاندارد‌های سینمایی، باعث شده که مخاطب از این فضا کمی فاصله بگیرد و وقت خود را صرف دیدن رئالیتی شو‌ها بکند. هفدهم شهریور ماه می‌تواند حکم احیای قلبی برای نمایش خانگی داشته باشد. انتشار فصل دوم سریال زخم کاری ساخته محمدحسین مهدویان که از قضا فصل اولی موفق را پشت سر گذاشت، می‌تواند دوباره خون را در رگ‌های وی او دی‌ها جاری کند.
فصل اول زخم کاری با فیلمنامه‌ای منسجم به قلم محمدحسین مهدویان و بازی‌های بی‌نقص از جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور گرفته تا سارا حاتمی و مرتضی امینی‌تبار توانست خیلی زود و در همان پایلوتِ سریال، مخاطب را تشنه خود نگه دارد.
نمی‌توان منکر شد که زخم کاری در کنار پوست شیر دو سریالی است که در دو سه سال اخیر توانسته‌اند نامِ پلتفرم‌هایی همچون فیلیمو و فیلم نت را بر سر زبان‌ها نگه دارند و مانع از به فراموشی سپردن آنها شوند. بی‌صبرانه به انتظار می‌شینیم تا هفدهم شهریور ماه ساعت هشت صبح؛ امیدواریم که مهدویان با قرار گرفتن در یک مسیر درست بتواند خاطره خوبی که از زخم کاری در ذهن ساختیم را پر و بال بدهد و دوباره با خاطره خوشی به اتمام برساند.
 
علی کلانتری
https://siasatrooz.ir/vdchv-nzi23niwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی