شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
کد مطلب : 126933

هفته دولت، فرصت ها و دستاوردها

هفته دولت مزین به نام بزرگمردانی همچون شهید رجایی و شهید باهنر است که در اوج ساده زیستی، خدمت صادقانه و مدیریت در تراز انقلاب اسلامی ،با انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ به دست منافقین کوردل آسمانی شده و برای همیشه جاودانه گشتند. ضمن اهدای سلام و صلوات بر ارواح طیبه تمام شهدا به خصوص شهدای دولت وگرامیداشت یاد این شهیدان عزیز نکاتی را تقدیم می‌نمایم . اینکه ویژگیهای دولتمردان نظام اسلامی چیست را در کلام امام(ره) می‌توان مشاهده کرد:
پیام حضرت امام(ره) به مناسبت شهادت شهیدان راه حق رجایی و باهنر حاوی  مطالب بسیار مهمی است از جمله؛ استقامت ملت شریف ایران، درجه والای این شهدا، محاسبه کور دشمن در ارتکاب این جنایت، عدم اتکای انقلاب اسلامی به افراد .
امام خامنه‌ای(مدظله العالی) هم مکرر در خصوص شهادت این دو مرد بزرگ فرمایشاتی داشتند که در یکی از خطبه‌های نماز جمعه تهران در سال ۱۳۶۳ علاوه بر گرامیداشت یاد شهدا رجایی و باهنر ،تحلیل جامعی از وضعیت کشور وحادثه هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ ارائه فرموده وضمن تبیین و تشریح آن،  فرمودند: پیام هشتم شهریور به دنیا، شکست ناپذیری نظام اسلامی در ایران است ،شرایطی از این پیچیده‌تر برای یک کشور قابل تصور نیست، از طرفی جنگ داشتیم، توطئه دشمنان و فراریان از کشور در خارج داشتیم،اقدامات وحشیانه وتروریستی منافقین وتحریمها را داشتیم و درحالیکه چندماه از شهادت شهید بهشتی نگذشته بود، در چنین شرایطی، راس هرم اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور و نخست وزیر را برداشتند. با این حادثه ،ماندن نظام اسلامی  آنهم  در چنین شرایطی، با معادلات معمولی نمی خواند ومحال است.اما این نظام جمهوری اسلامی ماند، چون خدا با نظام است ،وجود این رهبر استثنایی، قلبهای نورانی این پدر و مادرهای غیور و وجود این جوانان فداکار، موجب شد که نظام اسلامی بماند، این نظام قائم به شخص نیست.
حضرت امام(ره) یکی از بخش‌های کارآمدی را کارآمدی اخلاقی یعنی فتح قلوب می‌دانند و فرمودند: حکومت صدر اسلام، حکومت بر قلب‌ها بوده و لهذا با جمعیت‌های کم بر امپراطوری‌های بزرگ غلبه کرد و فرمودند: فلسفه وجود مسئولان ،خدمت به مردم است و نیز فرمودند: تزکیه برای دولتمردان، برای سلاطین ،برای روسای جمهور ،برای دولت‌ها، برای سردمداران بیشتر لازم است تا برای مردم عادی. ایشان بر کارآمدی مدیریتی هم تاکید ویژه داشتند.
 امام خامنه‌ای(مدظله العالی) طی سالیان گذشته مکرراً بر پاکدستی، کارآمدی، ساده زیستی، خدمت به مردم با نیت جلب رضای خدای متعال ،پاسخگو بودن و تکریم مردم، پرهیز از اسراف و اشرافی گری  توسط دولتمردان ،تاکید فرمودند.
در دیدار اخیر هیئت دولت با معظم له، رهنمودها و تذکرات مهمی داشتند وهمچنان که همه دولت‌ها را حمایت کردند از دولت آیت الله رئیسی هم حمایت نموده و علاوه بر آن مورد تمجید هم قرار دادند به نظر می‌رسد علل تمجید از دولت انقلابی که برخی ازآنها را برشمردند، به خاطر روحیه جهادی، رشد تولید، شفافیت و مبارزه با فساد، قربانی نکردن فردا برای امروز، تکیه بر دانش داخلی، مواجهه مستقیم با مشکلات مردم، به کارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی، تاکید بر موضوع تامین مسکن، توجه به اشتغال زایی، رشد شاخص‌های کلان اقتصادی، ساده زیستی و کاهش تشریفات دولت و رئیس جمهور، حرکت در مسیر خنثی سازی تحریم‌ها در کنار مذاکره، آزاد کردن بخشی از  پول‌های بلوکه شده ایران توسط آمریکا، تلاش و عضویت در گروه های مهم اقتصادی همچون شانگهای و بریکس، محدود نکردن رابطه با دنیا به چند کشور غربی. معظم له تذکراتی هم مطرح فرمودند از جمله پرهیز از ورود به مناقشات، اندیشیده کار کردن، مواظبت از تحمیل دیدگاه‌های منفی توسط بعضی‌ها که  برای انحراف در کار دولت مسائلی را مطرح می‌کنند،کاهش تورم و حل مشکلات معیشتی مردم، گسترش بیشتر روابط خارجی با کشورهای قاره آفریقا و آسیا و آمریکای لاتین ،برخلاف برخی دولت‌ها ‌های قبلی که رابطه با دنیا را محدود به داشتن رابطه با چند کشور غربی می‌دانستند.
تاکیدات معظم له بدین معناست که تمام دولت‌های آینده هم باید این نقاط قوت را ادامه داده بلکه تقویت کنند و تذکرات هم برای تمام دولت‌های آینده هم هست که همه باید آنهارا مورد توجه قرار دهند تا ان شاالله اهداف نظام اسلامی  ترسیمی ایشان ،در مدت زمان کمتری محقق شود .
امامین انقلاب همواره بر بیان دستاوردهاو حاصل زحمات دولت‌ها در فرصت‌های مناسب ،به خصوص در هفته دولت تاکید داشتند چرا که این کار هم موجب امید آفرینی در مردم شده ،هم توطئه‌ها و تزریق ناامیدی به جامعه توسط دشمن را خنثی می‌کند و موجب یاس و خشم دشمنان می‌گردد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب از مصادیق جهاد کبیر است.
شایسته است در این هفته که بهترین فرصت است ،دولت‌ها تمام دستاوردهای یک ساله خویش را به اشکال مختلف در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها و مطبوعات، فضای مجازی، در اجتماعات مردمی و توسط مدیران محلی در مساجد و پیش از خطبه های  نماز جمعه‌، بیان کنند تا هم مردم در جریان زحمات آنها قرار گیرند و هم نظام اسلامی را در مقابل تبلیغات سوء دشمن بیمه نموده  و نیزامید آفرینی کنند. ان شاءالله دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی  با همین روال مورد تایید ورضایت رهبر معظم انقلاب، در کنار سایر قوا و با حضور و حمایت  همیشگی و دشمن شکن ملت شریف ایران، تحت رهبری‌های حکیمانه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) تلاش کنند،تا نظام اسلامی درکمترین زمان ممکن به قله وعده داده شده نائب امام زمان (عج) برسند.
 
جهانبخش زنگنه تبار
https://siasatrooz.ir/vdcbf0b8frhb59p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی