شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
کد مطلب : 126934

پیام های یک رزمایش

رزمایش سازمان پیمان امنیت جمعی با حضور 2 هزار و پانصد نیروی نظامی از کشورهای عضو در بلاروس آغاز شد.ایمانگلی تاسماگامبتوف دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، به طور رسمی رزمایش «برادری رزمایش-۲۰۲۳» را افتتاح کرد.نیروهای نظامی ملی بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان در یک آرایش نظامی در این رزمایش شرکت کردند.
این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که تحولات منطقه دورانی بس حساس را نشان می‌دهد. از یک سو اروپا و آمریکا در قالب ناتو با ادعای حمایت از اوکراین جنگی تمام عیار را علیه روسیه به پا کرده‌اند و همچنان نیز بر استمرار آن تاکید دارند. از سوی دیگر غربی‌ها با رویکرد به تعاملات اقتصادی، سیاسی و امنیتی با اقمار شوروی سابق برآنند تا محاصره روسیه را تشدید نمایند. با توجه به این شرایط برگزاری این رزمایش در حالی بیانگر همگرایی میان کشورهای مذکور است که پیوند آنها در برابر تهدیدات غرب علیه رسیه را نیز اعلام می‌دارد. به عبارتی دیگر روسیه با حضور در این رزمایش توان خویش را برای حضور در چند جبهه نشان می‌دهد و از سوی دیگر اتحادهای منطقه در همراهی با سیاست‌هایش را به رخ غرب می‌کشد. این رزمایش را باید در کنار ادامه تحرکات روسیه در عرصه منطقه ای و جهانی دانست که تلاش دارد تا از یک سو توان نظامی خویش را برای غرب آشکار سازد و از سوی دیگر نظم نوین جهانی بدون یک جانبه گرایی را مورد تاکید قرار دهد.
این رزمایش در میان اوج تهدیدهای غرب علیه بلاروس نیز برگزار می‌شود و می‌تواند بیانگر این امر باشد که سازمان پیمان امنیت جمعی حاضر به ترک حمایت از اعضای خویش نمی‌باشد و در هر شرایطی پیوند خویش را حفظ خواهد کرد. رفتاری که نوعی پاسخ به ناتویی است که یک سال و نیم است به بهانه حمایت از اوکراین که حتی عضو این پیمان نمی‌باشد تمام ادوات و تسلیحات نظامی و توان اقتصادی و سیاسی خود را به کار گرفته است که نتیجه آن نیز نیم میلیون کشته و میلیون‌ها آواره بوده است.
علی تتماج

 
https://siasatrooz.ir/vdcc1eqs02bqio8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی