سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
کد مطلب : 127138

اشتباه یا ماهیت درونی

در اقدامی تامل برانگیز معاون وزیر خارجه لهستان خواستار استعفای  آنتونی روته رئیس مجلس عوام کانادا بعد از آن شد که قانونگذاران این کشور به همراه جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، از یک نیروی اس‌اس نازی متولد اوکراین تمجید کردند. به گفته این مقام لهستانی، مجلس قانونگذاری کانادا با ستایش آشکار یکی از اعضای اس‌اس به خطر افتاد. پس از سخنرانی جمعه ولادیمیر زلنسکی در پارلمان کانادا، قانون‌گذاران، «یاروسلاو هونکا» ۹۸ ساله را هنگام معرفی وی از سوی رئیس مجلس عوام کانادا تشویق کردند.
در این مراسم هونکا به عنوان قهرمان جنگی معرفی و عنوان شد که طی جنگ جهانی دوم برای لشکر اول اوکراین جنگیده است. جالب اینجاست که پس از معرفی کهنه‌سرباز اوکراینی از سوی رئیس مجلس عوام پارلمان کانادا، همه قانون‌گذاران کانادایی وی را تشویق کردند و حتی زلنسکی مشت خود را به نشانه قدردانی از وی به سمت هونکا بلند و همراه جاستین ترودو ایستاده او را تشویق کرد. هر چند که دولتمردان کانادا و اوکراین مدعی عدم آگاهی از این وضعیت داشته‌اند که نگاهی به کارنامه عملی دو کشور بیانگر حقایقی ورای این ادعاست. از یک سو کارنامه ارتش کانادا در افغانستان نشان می‌دهد که عملا آنها با ماهیت نازیستی رفتار کرده‌اند و پرونده‌های غیر انسانی بسیاری از آنها به ثبت رسیده است. کانادا سابقه‌ای نازیستی و ضد انسانی بسیاری داشته است که از آن جمله کشف گورهای دسته جمعی 150 هزار کودک بومی کانادایی است که قربانی مدارس شبانه روی دولتی طی صد سال شده اند که تا سال 1997 ادامه داشته است. دورانی که رسما کانادا تحت حاکمیت انگلیس بوده و آنها بر این کشتارها نظارت کامل داشته‌اند چنانکه در عصر حاضر نیز این جنایات در سبکی دیگر اجرا شده که اعتراف هری فرزند پادشاه انگلیس که کشتار دهها افغان را افتادن مهره‌های شطرنج نامیده است نمودی از این رفتار است.
در اوکراین نیز گزارش ها نشانگر حضور افرادی از داعش و سایر گروه‌های تروریستی در ارتش است که رسما ماهیتی ضد بشری دارند. پیش از این نیز روسیه با برشمردن ماهیت یهودی سران نازی، زلنسکی را ادامه دهنده راه آنها عنوان کرده بودند. با توجه به این سوابق می‌توان گفت که تقدیر سران کانادا و اوکراین از عضو نازی‌ها بیشتر به یک اقدام آگاهانه بر گرفته از ماهیت حاکم بر این دو کشور شباهت دارد تا یک اقدام اشتباه. رفتاری که به دلیل واکنش‌های منفی جهانی سران این کشورها را به ادعای عدم آگاهی از ماهیت این فرد سوق داده است. کارنامه تروریسم پروری کانادایی‌ها و اوکراینی‌ها که میزبان گروهک‌هایی همچون منافقین می‌باشند خود سندی آشکار بر ماهیت تروریسم پرور و نازیستی سران این کشورها است.
 
فرامرز اصغری

 
https://siasatrooz.ir/vdcjtaevouqe8vz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی