شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
کد مطلب : 127169

لندن از کدام سختی می‌گوید

وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای گفته است که حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، دشوار و دردناک است.جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با وبگاه «The House» با اشاره به این‌که انگلیس نقش بسیار فعالی در اوکراین دارد و بازیگر مهمی در تحولات این کشور محسوب می‌شود، عنوان می‌کند که تداوم حمایت از کی‌یف «دردناک و دشوار خواهد بود». این سخنان از سوی وزیر خارجه انگلیس در حالی مطرح می‌شود که اخیرا وزیر دفع جدید این کشور نیز سفری به کی یف داشته و به زلنسکی رئیس جمهور اوکراین قول کمک‌های بیشتر نظامی را داده است در همین حال گزارش‌ها نشان می‌دهد که لندن ادعای آموزش 30 هزار نفر از نیروهای اوکراینی را سر داده است. از سوی دیگر اخیرا لندن از ارسال بمب‌های آغشته به اورانیوم ضعیف شده به اوکراین نیز خبر داده است.
مجموع این تحرکات از سوی لندن این سوال را مطرح می کند که چرا وزیر خارجه انگلیس در کنار آنکه کشورش نقشی اصلی را در جنگ دارد، ادعای سخن و دردناک بودن را مطرح کرده است؟
در پاسخ به این پرسش نگاهی به کارنامه انگلیس امری قابل توجه است. کارنامه انگلیس در دورانی که ادعا می‌کرد خورشید در امپراطوریش غروب نخواهد کرد، نشانگر جنایات و نسل کشی‌های بیشماری است که حتی تا قرن اخیر نیز ادامه داشته است که نسل کشی در هند، کشتار 9 میلیون ایرانی در قحطی جنگ جهانی اول، قتل عام 150 هزار کودک بومی کانادایی در طول 100 سال که تا سال 1996 ادامه داشته است، نسل کشی بومیان استرالیا و آمریکای شمالی و آمریکای لاتین و دهها کودتا در کشورهای مختلف تنها گوشه‌ای از جنایات انگلیس می‌باشد. هری فرزند پادشاه انگلیس در کتاب خاطرات خود عنوان می‌کند وقتی افغان‌ها را بمباران می‌کرده انها را نه انسان که مهر‌ه‌های شطرنجی می‌بیند که بر زمین می‌افتند.
با توجه به این شرایط می‌توان گفت که ادعای دردناک بودن و دشوار بودن کمک انگلیس به اوکراین بیشتر یک ژست ظاهری و نه دلسوزی برای قربانیان جنگ است که احتمالا برای باج خواهی از کی یف و نیز سرپوش نهادن بر جنایات انگلیس در این جنگ صورت گرفته و هیچ گونه ماهیت انسانی در ورای آن قرار ندارد.
 
فرامرز اصغری

 
https://siasatrooz.ir/vdcd950fnyt0xf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی